Abyste splnili nařízení GDPR, máte možnost si nadefinovat vlastní povinné i nepovinné souhlasy na všechna místa v e-shopu, v rámci kterých vaši zákazníci vkládají své osobní údaje a u kterých potřebujete souhlas s podmínkami zpracování jejich osobních údajů.
Seznam všech aktivních souhlasů pak najdete v Nastavení → Administrace → Zabezpečení obchodu → Nastavení souhlasů (obrázek 01).
Obchodní a jiné podmínky můžete vkládat na váš e-shop v administraci Vzhled a Obsah → Stránky. V základu jsou zde uložené naše univerzální Obchodní podmínky a Podmínky ochrany osobních údajů. Ty byste měli upravit s vaším právníkem na míru vašemu podnikání a aktuálním okolnostem. Vzor ke stažení najdete v Shoptet Univerzitě v sekci E-shop a právo (jedná se o ikonku čapky v horní liště vašeho e-shopu).
Do tohoto umístění je možné vložit i další texty jako například návod jak nakupovat, reklamační řád, informace k odstoupení od smlouvy atp.
Během obchodování může dojít k různým kolizím se zákazníkem. Dopravce poškodí produkt, případně produkt nefunguje tak, jak má, zákazník obdrží špatnou velikost nebo dojde k záměně s jiným produktem. Ubezpečte se, že zákazníci vědí, jak v těchto situacích postupovat.
Pečlivě si projděte s právníkem znění vašich obchodních podmínek a přidejte na závěr nákupního procesu políčko vyžadující souhlas s obchodními podmínkami. Pokud by došlo k potížím, máte argument, že zákazník při odeslání objednávky s obchodními podmínkami souhlasil.
V přehledu souhlasů (Nastavení → Administrace → Zabezpečení obchodu → Nastavení souhlasů) klikněte pod jejich seznamem na tlačítko Přidat souhlas.
V detailu nastavení souhlasu pak máte následující volby (obrázek 02):
Změny potvrďte tlačítkem Uložit. Obdobným způsobem pak funguje i úprava stávajícího souhlasu.
Jakmile máte souhlas nastavený, zobrazí se pak na vybraném místě včetně zaškrtávacích polí nebo odkazů, které jste u nich nastavili (obrázek 03).
Dbejte na to, že pokud v souhlasu nekonkretizujete přímo akci (tzn. nenapíšete "Vložením e-mailu souhlasíte s ...", ale jen formulaci "Souhlasím s ..."), tak musíte mít u souhlasu i zaškrtávací pole. Konkrétní znění souhlasů vždy doporučujeme konzultovat s právníkem, aby vyhovovalo aktuální legislativě.
Stejně tak je třeba, abyste měli u souhlasu uvedený odkaz. Ať už na Všeobecné obchodní podmínky nebo na Podmínky ochrany osobních údajů.
Informaci o tom, jaký souhlas a kdy vám zákazník potvrdil, dohledáte na dvou místech: