XML feedy jsou soubory, které obsahují podrobné informace o produktech na vašem e-shopu (jejich název, ceny, popis atd.). Pokud se chcete registrovat do vyhledávačů zboží, jako je například Heureka, Zboží, Google Nákupy a mnohé další, budete tyto soubory potřebovat jako zdroj dat pro dané služby.
Shoptet generuje obecné importy pro vyhledávače a srovnávače zboží a neposkytuje technickou podporu pro systémy třetích stran.
Pokud vám některá z takových služeb neindexuje nebo nepáruje některé produkty, obraťte se prosím s dotazem přímo na technickou podporu dané služby. Většina porovnávačů zboží pak ve své administraci poskytuje seznam chyb, proč vaše produkty nejsou zobrazovány (může se jednat o chybějící EAN kódy, chybně označené kategorie atd.).
Změny v XML feedech neprobíhají okamžitě. Poté, co provedete změny v XML feedu, může trvat až dvě hodiny, než se změny propíší do feedu. Další čas pak může vyžadovat jejich stažení a zobrazení ze strany vyhledávače.
V základu jsou všechny systémově generované XML feedy v přehledu Propojení → XML feedy dostupné vždy ve výchozím jazyce e-shopu, a s údaji pro výchozí zemi doručení. Pokud máte ve vašem obchodě aktivovaných více jazyků, a nebo nabízíte doručení do více zemí s rozdílnými měnami a způsoby dopravy, a chcete tyto údaje přenášet do některého z feedů, náš systém to umožňuje.
Pro získání URL adresy feedu v jiném jazyce a s údaji pro jinou zemi, stačí jít na přehled Propojení → XML feedy, kliknout na tlačítko Filtr (viz Obrázek 01), zvolit příslušný jazyk a zemi, a kliknout na Filtrovat. Následně se vám v přehledové tabulce zobrazí URL adresy feedů ve vybraném jazyce a zemi.
Do každého vyhledávače zboží je třeba se ručně zaregistrovat přímo na stránkách daného vyhledávače. Informace, které vyhledávač zboží vyžaduje, jsou obvykle základní údaje o obchodě a provozovateli a také URL adresa XML exportu, ze kterého si bude informace o zboží stahovat.
Na záložce Pokročilé můžete změnit pro uživatelské feedy měnu nebo zakázat přenos zboží z některých kategorií (Obrázek 04).
Aby vyhledávač věděl, jak dlouhá je konkrétní dodací lhůta, je mu to potřeba jednoznačně říct. U každé vámi definované dodací lhůty je tedy nutné nastavit hodinovou alternativu. Více o nastavení dodacích lhůt se dozvíte v nápovědě Dostupnosti.
Kód | Popis |
---|---|
#CODE# | Kód zboží. |
#MANUFACTURER# | Značka. |
#NAME# | Název zboží včetně názvu varianty. V případě, že je vyplněno Jméno v XML feedu v detailu produktu na kartě Pokročilé, propíše se pouze vyplněná hodnota. |
#CLEAR_PRODUCT_NAME# | Název zboží. |
#CLEAR_PRODUCT_NAME_VARIANT# | Název zboží a případné hodnoty variant. |
#SHORT_DESCRIPTION# | Krátký popisek zboží. |
#SHORT_DESCRIPTION__NO_HTML# | Krátký popisek zboží bez HTML značek. |
#SHORT_DESCRIPTION__NO_SCRIPT# | Krátký popisek zboží bez SCRIPT značky. |
#DESCRIPTION# | Podrobný popisek zboží (pro pokročilé uživatele: obsahuje i HTML značky vložené přes WYSIWYG editor a značku CDATA, která zabraňuje jejich parsování). Maximální povolený počet znaků 4810. |
#URL# | URL adresa zboží. |
#IMG_URL# | URL obrázku. |
#IMG_ALT_URL1# | URL alternativních obrázků (při více obrázcích lze použít #IMG_ALT_URL2#, #IMG_ALT_URL3# atd., počet není omezen). |
#IMG_ORIG_URL# | URL originálního obrázku bez vodoznaku. |
#PRICE_VAT# | Cena zboží (příp. akční cena, pokud je aktivní) vč. DPH. |
#PRICE# | Cena zboží (příp. akční cena, pokud je aktivní) bez DPH. |
#OLD_PRICE_VAT# | Standardní cena zboží vč. DPH. |
#OLD_PRICE# | Standardní cena zboží bez DPH. |
#VAT# | Procentní sazba DPH. |
#CATEGORYTEXT# | Název výchozí kategorie zboží. |
#STOCK_AMOUNT# | Počet kusů skladem. |
#AVAILABILITY# | Dodací lhůta. |
#AVAILABILITY_HOURS# | Dodací lhůta vyjádřená v hodinách. |
#AVAILABILITY_DAYS# | Dodací lhůta vyjádřená ve dnech. |
#AVAILABILITY_GOOGLE# | Dodací lhůta pro Google nákupy. |
#COMPLETE_PATH# | Cesta ke zboží ("kategorie – podkategorie – ..."). |
#COMPLETE_PATH_GT# | Cesta ke zboží ("kategorie > podkategorie > ..."). |
#COMPLETE_PATH_SLASH# | Cesta ke zboží ("kategorie/podkategorie/..."). |
#COMPLETE_PATH_PIPE# | Cesta ke zboží ("kategorie | podkategorie | ..."). |
#FIRMY_CZ# | Zobrazuje hodnotu 0 nebo 1 podle toho, jestli je tato volba zaškrtnuta v detailu konkrétního zboží. |
#PRODUCT_NAME# | Rozšířený název zboží, propisuje se z detailu produktu z karty Pokročilé (Jméno v XML feedu). Pokud chcete značku použít, je třeba vyplnit u všech produktů nebo nenechávat značku samostatně, jinak bude tag prázdný. |
#ITEM_TYPE# #ITEM_TYPE_HEUREKA# #ITEM_TYPE_GOOGLE# | Typ zboží (new nebo bazaar), možnost vybrat optimalizaci podle vyhledávače. |
#PRODUCT_NUMBER# | Číslo produktu / ISBN. |
#PART_NUMBER# | Part number. |
#PLU# | PLU produktu. |
#EAN# | EAN produktu. |
#TAG_G_IDENTIFIER_EXISTS_FALSE__IF_NO_EAN# | Pokud EAN není vyplněn, vloží se |
#PRODUCT_NAME_EXT# | Propisuje hodnotu varianty. |
#MIN_ORDER_AMOUNT_PRICE_VAT# | Obsahuje PRICE_VAT * minimální objednatelné množství, pokud je doplněk aktivní a minimální objednatelné množství je pro produkt nastaveno. |
#CODE_HEUREKA# | Přenáší kód produktu totožný s tím, který je v systémovém feedu pro Heureku. Tedy lomítka jsou nahrazeny krátkými pomlčkami apod. |
Zboží.cz je asi nejznámější český porovnávač zboží. Zákazníci mají možnost objednat si placenou reklamu (PPC), sledovat konverze, umožnit zákazníkům hodnotit e-shop a další služby.
Heureka.cz je momentálně českou jedničkou v porovnávání zboží napříč jednotlivými e-shopy, umožňuje placenou reklamu (PPC), měření konverzí a získání certifikátu Ověřeno zákazníky.
Jedná se o srovnávač, který je přímo součástí vyhledávače Google. Jelikož je vše provázané, umožňuje Google propojení jednotlivých služeb, tedy např. Ads (měření konverzí, reklamy).
Glami je první virtuální obchodní galerie, zaměřená na módu a bydlení. Zákazníci mají možnost sledovat, hodnotit a vybírat zboží dostupné v kamenných a internetových obchodech.
Přístup k XML feedům vašeho e-shopu můžete zabezpečit. V administraci v Propojení → XML feedy zvolte záložku Nastavení. K dispozici jsou dvě možnosti ochrany (Obrázek 05):
Pokud používáte službu, která stahuje vaše feedy, ale na whitelistu uvedena není, musíte této službě v případě aktivace whitelistu umožnit přístup pomocí hash parametru.
Pokud aktivujete obě možnosti, bude povoleno stažení feedů z IP adres uvedených v globálním whitelistu a zároveň pro všechny IP adresy, které budou k feedu přistupovat přes URL adresu obsahující hash.
Ve whitelistu v administraci jsme shromáždili seznam důvěryhodných služeb, nezaručujeme však, že je kompletní.
Návod, jak aktivovat zabezpečení pomocí hashe a ukázku následného vložení feedu s hashem pro Google Merchant Centre, najdete ve videu 01.
Pro slovenské zákazníky nabízíme možnost registrovat se v českých vyhledávačích Srovname.cz, Zboží.cz a Hledejceny.cz. E-shop musí následně splňovat tyto podmínky: