Remarketing v Google Ads

Remarketing v Google Ads

Remarketing v Google Ads je typ PPC reklamy, která zpětně oslovuje návštěvníky webu a připomíná jim danou nabídku. Reklama může být textová, responzivní (kombinace textu a obrázku), nebo bannerová. Uživatelům se reklamy zobrazí na obsahových webech, např. vedle článků.

Nastavení remarketingového kódu

Pro spuštění remarketingu je nutné nastavit kód Google Ads. Nastavení je stejné jako pro měření konverzí. Kód najdete v rozhraní Google Ads v části Nástroje a Nastavení → Měření → Konverze. Následně stačí vložit ID konverzí a Konverzní štítek kódu Ads v Shoptet administraci v Propojení → Google na záložce Ads. Podrobnější postup je popsán v článku Google Ads.

Dynamický remarketing

Dynamický remarketing umožňuje zobrazovat návštěvníkům webu reklamy přizpůsobené tomu, jaké produkty si na e-shopu prohlíželi.

Pro dynamický remarketing je potřeba mít registrovaný účet v Google Merchant Center. Pokud ho nemáte, je nutné si jej založit na webu Google. Pro správné fungování remarketingu v Google Merchant Center musí být zadán produktový XML feed. Podrobný postup nastavení naleznete v našem článku Google Nákupy.

Jako další krok propojte účty Google Merchant Center a Google Ads. V účtu Google Merchant Center klikněte na ikonku Nástroje a Nastavení a přejděte na Nastavení → Propojené účty. U vybraného účtu Google Ads klikněte na Správa a propojení a potvrďte propojení účtů ve svém Google Ads.  

Nastavení remarketingu Google Ads krok za krokem

  • V rozhraní Ads přejděte na Nástroje a nastavení → Sdílená knihovna → Správce publik.
  • Zvolte typ Nastavit zdroj publika.
  • Jako zdroj publik zvolte Značka Google Ads.
  • Vyberte možnost Shromažďovat data o konkrétních akcích, které lidé provedli na vašem webu, aby se jim zobrazily personalizované reklamy.
  • Zvolte typ firmyMaloobchod.
  • V posledním kroku vidíte značku a její ID.

Pro správnou funkčnost dynamického remarketingu je předpokladem dokončené nastavení Google Ads, popsané v našem článku Google Ads, a zadání hodnot Google konverzního ID a štítku do administrace e-shopu. 

Odesílané parametry pro dynamicky remarketing

Parametry, které pro dynamický remarketing odesíláme, jsou: 

  • ecomm_prodid,
  • ecomm_totalvalue,
  • ecomm_pagetype.