Obsah:
Co je XML feed?
Pokud budete chtít napojit váš e-shop například na dodavatelskou firmu, která bude do vašeho e-shopu posílat produkty, potřebujete si od dodavatele vyžádat tzv. XML feed. Jedná se o soubor ve formátu *.xml, který obsahuje potřebné informace o produktech vašeho dodavatele (cenu, název, obrázky atd.).
S exportem produktů od dodavatelů vám pomůže doplněk NapojSe. XML feed od NapojSe je vždy validní. Exporty od dodavatelů vám sloučí do jednoho souboru a zvládne ještě mnohem víc. |
Nemusí se jednat jen o soubor od dodavatele. Pokud například již máte e-shop u jiného poskytovatele a chcete přejít k nám, můžete si produkty z původního e-shopu vyexportovat ve formátu XML (pokud to váš původní poskytovatel nabízí) a jednoduše nahrát do našeho systému.
K čemu slouží XML validace?
Na naše e-shopové řešení napojujeme pouze feedy, které mají níže popsanou strukturu. Na této stránce si můžete jednoduše zkontrolovat, zda je váš feed vyhovující a bude možné ho na váš elektronický obchod napojit.
Do e-shopu je také možné ověřit a nahrát XML feed ve formátu, který podporuje Heureka. Specifikace pro feed od Heureky jsou popsány v článku Specifikace XML souboru.
Pokud tedy potřebujete pouze jednorázový import produktů, můžete zde zkusit ověřit také feed ve formátu pro Heureku. Ať už přecházíte od jiného poskytovatele, nebo vám dodavatel zašle feed ve formátu pro Heureku, tak vám stačí nahrát ho jen jednou, není třeba jej pravidelně aktualizovat.
Jak XML feed ověřit?
Ve formuláři níže můžete zadat buď XML soubor, který máte uložený na disku nebo zadat URL adresu feedu do prvního pole. V roletce Typ XML feedu nezapomeňte zadat, zda se jedná o feed dle specifikace Heureky nebo o feed dle specifikace Relax NG popsané níže.
Formulář s validací najdete na stránce XML Validace.
Co dělat v případě, že feed v pořádku prošel validací?
Pokud se jedná o jednorázový import (typ XML feedu Heureka), můžete soubor nahrát přímo ve vaší administraci. Stačí zvolit cestu Produkty → Import a na této stránce soubor nahrát (obrázek 01). Pokud přecházíte od jiného poskytovatele, můžete také nastavit automatické přesměrování původních URL adres produktů na nové URL adresy a to přes volbu Aktivovat přesměrování u změněných URL adres na nové. Neztratíte tak již získané pozice ve vyhledávačích jako je Google, Seznam atd.

obrázek 01
Co dělat v případě, že feed validací neprošel?
Jestliže váš XML feed neprošel ověřením, nepůjde do e-shopu nahrát. V takovém případě bude třeba nechat feed externě upravit. Můžete se obrátit na vašeho vlastního programátora. Pokud žádného nemáte, můžete se obrátit na některého z našich externích partnerů. Spolupracujeme s profesionály, kteří jsou již s naším systémem obeznámeni a podobné úpravy nabízejí.
Seznam validací RELAX NG
Níže jsou uvedené specifikace pro vašeho programátora, tedy jak by měla struktura obou typů feedů vypadat.
Produkty - specifikace
Obrázky k variantám se zadávají dovnitř elementu <VARIANT>
jako <IMAGE_REF>url obrázku</IMAGE_REF>
.
Heureka - specifikace
Vzorový soubor
XML vzorový dodavatelský import
Specifika stahování dodavatelských importů do Shoptet e-shopu
Pokud jste již rozhodnuti pro implementaci XML feedu od dodavatele, doporučujeme pročíst si níže uvedené body: |
- Každý obrázek musí mít unikátní název. Nelze v URL adrese použít znak mezera. Je třeba ho zapsat jako znak %20.
- Zvažte délku kódu produktu. Na e-shopu podporujeme délku kódu 64 znaků, nicméně pokud si následně přejete zařadit váš e-shop do Heureky, ta podporuje pouze 36 znaků. V ideálním případě tedy zadávejte kódy kratší než 36 znaků.
- Povolené znaky pro kód produktu na e-shopu jsou následující: A-Z 0-9 _ / -. mezera
- Položky je možné párovat s již existujícími položkami na e-shopu podle kódu nebo EAN kódu.
- Je třeba, aby produkty měly unikátní název. Pokud je v importu více produktů s variantami se shodným názvem, nahrají se varianty pod jeden produkt. I když se produkty párují hlavně podle kódu, název je částečně součástí párovacího mechanismu.
- Na e-shop jsou nahrávány všechny produkty, které jsou obsažené ve feedu. Pokud z feedu některá položka zmizí, můžete si zvolit, zda:
- se má na e-shopu skrýt,
- má být zcela smazána,
- s ní nechcete vůbec nic dělat.
- Pokud chcete na e-shopu u produktů nahraných z feedu některé informace upravovat ručně přes administraci, následné stažení dodavatelského importu vám je přepíše informacemi z feedu. Můžeme však některé položky z aktualizace vyloučit. Pokud tedy například budete chtít upravovat ceny u produktů, po prvotním nahrání feedu vynecháme ceny z aktualizace. Můžete si je ručně upravit a import vám je nepřepíše, aktualizuje pouze veškeré ostatní informace o produktu.
- Je možné nastavit marži (například 5 %) nebo slevu (- 5 %), která se bude vztahovat na veškeré produkty, které se stahují z feedu. Toto nelze nastavit variabilně pro jednotlivé kategorie.
- Feed nesmí obsahovat více než 20 000 položek. Jako 1 položka je počítán 1 produkt. Jinak může dojít k potížím s jeho nahráváním. V takových případech bude feed deaktivován.