Abyste mohli využívat následující funkce, je třeba mít doplněk Sady produktů. Jedná se o kombinaci produktů, které chcete prodávat pohromadě za odlišnou cenu než jednotlivé produkty (obrázek 01).
Obrázek 01
U každé sady definujete, z jakých produktů se skládá a kolik kusů daného produktu se v sadě nachází. Jednotlivé produkty, ze kterých se sada skládá, musí být vždy založeny v administraci. Sady mohou být různé dle vámi prodávaného sortimentu.
Základní nastavení sady produktů
V detailu produktu Produkty → Přehled na záložce Hlavní údaje najděte část Doplňující informace. Zde v nastavení Druh položky naleznete možnost Sada produktů. Novou sadu produktů vytvoříte takto:
V administraci Produkty → Přehled zvolte možnost Přidat produkt.
Zadejte název a zvolte kategorii.
V detailu produktu na záložce Hlavní údaje v sekci Doplňující informace nastavte tuto položku jako Sadu produktů (obrázek 02).
Produkt uložte.
V detailu produktu přejděte na záložku Související, tam nově přibylo pole Položky sady (obrázek 03).
Produkty vyhledávejte zadáním názvu nebo kódu, přidáte je kliknutím na samotný produkt.
Dále můžete také nastavit počet Kusů v sadě.
Pokud máte u jednotlivých produktů ze sady vyplněné pole Nákupní cena (nachází se v detailu produktu na záložce Cena), nákupní cena se automaticky doplní i u sady. Jedná se o součet nákupních cen produktů, které sada obsahuje. Doplněnou hodnotu je možné přepsat ručně.
V sadě není možné při objednávce vybírat varianty produktu. V sadě můžete mít namísto produktu jen jednu konkrétní variantu. Tato varianta musí být nastavena přímo v administraci podle postupu výše, kdy ji vyhledáte pomocí názvu nebo kódu. Tedy např. sada Čepice + rukavice. U rukavic nemůže zákazník vybírat jejich velikost. Sadu tak musí tvořit jenom např. čepice a rukavice velikosti M.
Obrázek 02Obrázek 03
Viditelnost a dostupnost sady produktů
O viditelnosti a dostupnosti sady rozhodují určitá pravidla, která je potřeba dodržet:
Dostupnost sady se přenáší z produktů, které sada obsahuje. Pro správné zobrazování dostupnosti sady je tedy nutné, aby se dostupnost mezi produkty v sadě shodovala.
Počet kusů skladem odpovídá počtu kusů dostupných produktů. Na e-shopu je zohledněn (tedy určuje, zda se sada přidá do košíku, nebo ne), v administraci se přepočítá až po otevření detailu sady.
Pokud je na e-shopu založeno více skladů, všechny položky sady musí být dostupné ve stejném skladu, jinak se sada zobrazí jako vyprodaná.
Viditelnost sady musí být vždy stejná jako viditelnost jejích položek. Tj. pokud má být sada nabídnuta pouze pro přihlášené zákazníky, všechny položky sady musí mít hodnotu viditelnosti zobrazit jen přihlášeným.
Jak hodnotíte užitečnost informací v tomto článku?