XML validace

Co je XML feed?

Pokud budete chtít napojit váš e-shop například na dodavatelskou firmu, která bude do vašeho e-shopu posílat produkty, potřebujete si od dodavatele vyžádat tzv. XML feed. Jedná se o soubor ve formátu XML, který obsahuje potřebné informace o produktech vašeho dodavatele (cenu, název, obrázky atd.).

S exportem produktů od dodavatelů vám pomůže doplněk NapojSe. XML feed od NapojSe je vždy validní. Exporty od dodavatelů vám sloučí do jednoho souboru a zvládne ještě mnohem víc.

Nemusí se jednat jen o soubor od dodavatele. Pokud například provozujete e-shop u jiného poskytovatele a chcete přejít k nám, můžete si produkty z původního e-shopu vyexportovat ve formátu XML (pokud to váš původní poskytovatel nabízí) a jednoduše nahrát do našeho systému.

K čemu slouží XML validace?

Na naše e-shopové řešení napojujeme pouze feedy, které mají níže popsanou strukturu. Na této stránce si můžete zkontrolovat, jestli je váš feed vyhovující a bude možné ho na e-shop napojit.

Do e-shopu je také možné nahrát XML feed ve formátu, který podporuje Heureka. Specifikace pro feed od Heureky jsou popsány v článku Specifikace XML souboru. Heureka feed je možné použít pouze pro jednorázový import produktů. Validátor funguje i pro ověření formátu pro Heureku. 

Jak XML feed ověřit?

Ve formuláři níže můžete nahrát buď XML soubor, který máte uložený na disku nebo vložit URL adresu feedu do prvního pole. V roletce Typ XML feedu nezapomeňte zadat, jestli se jedná o feed dle specifikace Heureky nebo o feed dle specifikace Relax NG popsané níže.

Formulář s validací najdete na stránce XML Validace.

Co dělat v případě, že feed v pořádku prošel validací?

Pokud se jedná o jednorázový import, můžete soubor nahrát přímo ve vaší administraci. Stačí zvolit cestu Produkty → Import a na této stránce soubor nahrát (obrázek 01).

Pokud přecházíte od jiného poskytovatele, můžete také nastavit automatické přesměrování původních URL adres produktů na nové URL adresy, a to přes volbu Aktivovat přesměrování u změněných URL adres na nové. Neztratíte tak už získané pozice ve vyhledávačích jako je Google, Seznam atd. 

V případě, že se jedná dodavatelský feed a produkty na e-shopu podle něj chcete pravidelně aktualizovat, pokračujte dále podle návodu ve článku Automatické importy produktů.

Obrázek 01
Obrázek 01

Co dělat v případě, že feed validací neprošel?

Jestliže váš XML feed neprošel ověřením, nepůjde do e-shopu nahrát. V takovém případě bude třeba nechat feed externě upravit. Můžete se obrátit na vašeho vlastního programátora. Pokud žádného nemáte, můžete se obrátit na některého z našich externích partnerů. Spolupracujeme s profesionály, kteří jsou s naším systémem obeznámeni a podobné úpravy nabízejí.

Seznam validací RELAX NG

Níže jsou uvedené specifikace pro vašeho programátora, tedy jak by měla struktura obou typů feedů vypadat.

Produkty – specifikace

  1. RELAX NG datové typy.
  2. RELAX NG specifikace dodavatelský.
  3. RELAX NG specifikace kompletní.
  • Obrázky k variantám se zadávají dovnitř elementu <VARIANT> jako <IMAGE_REF>url obrázku</IMAGE_REF>.

Heureka – specifikace

  1. RELAX NG datové typy.
  2. RELAX NG specifikace.

Vzorový soubor

Specifika stahování dodavatelských importů do Shoptet e-shopu

Pokud jste rozhodnuti pro implementaci XML feedu od dodavatele, doporučujeme pročíst si níže uvedené body:

  • Každý obrázek musí mít unikátní název. V URL adrese nelze použít jako znak mezeru. Je třeba ji zapsat jako znak %20.
  • Zvažte délku kódu produktu. Na e-shopu podporujeme délku kódu 64 znaků, nicméně pokud budete používat inzerci na Heurece, ta podporuje pro kód produktu pouze 36 znaků. V ideálním případě tedy zadávejte kódy kratší než 36 znaků.
  • Povolené znaky pro kód produktu na e-shopu jsou následující: A–Z, 0–9, _ / -. mezera.
  • Položky je možné párovat s existujícími položkami na e-shopu podle kódu a v případě doplňku Automatický import i podle EAN kódu.
  • Je třeba, aby produkty měly unikátní název. Pokud je v importu více produktů s variantami se shodným názvem, nahrají se varianty pod jeden produkt. I když se produkty párují hlavně podle kódu, název je částečně součástí párovacího mechanismu.
  • Na e-shop jsou nahrávány všechny produkty, které jsou obsažené ve feedu. Pokud z feedu některá položka zmizí, můžete si v případě doplňku Automatický import zvolit, jestli:
    • se má na e-shopu skrýt,
    • má být zcela smazána,
    • s ní nechcete nic dělat.
  • Pokud chcete na e-shopu u produktů nahraných z feedu některé informace upravovat ručně přes administraci, následné stažení dodavatelského importu vám je přepíše informacemi z feedu. V případě doplňku Automatický import je možné však některé položky z aktualizace vyloučit.
    • Pokud tedy například budete chtít upravovat ceny u produktů, po prvotním nahrání feedu vynechte ceny z aktualizace. Můžete si je ručně upravit a import vám je nepřepíše, aktualizuje pouze ostatní informace o produktu.
  • Feed nesmí obsahovat více než 20 000 položek. Jako 1 položka je počítán 1 produkt. Jinak může dojít k potížím s jeho nahráváním a v takových případech bude feed deaktivován.