Obsah:
Jak správně nastavit feed pro Heureku?
Připravili jsme pro vás nový rozšířený feed, který odpovídá přímo novým požadavkům serveru Heureka.cz. Tento feed e-shop generuje automaticky a není možné ho editovat. Naleznete ho na adrese www.domena-eshopu.cz/heureka/export/products.xml
. Kdy za domena-eshopu.cz
dosaďte název vaší domény.
Toto je URL feedu, které po vás bude Heureka vyžadovat při registraci vašeho e-shopu. V případě, že jste již na Heurece registrováni se starším typem feedu, který naše e-shopové řešení již nepodporuje, doporučujeme přihlásit se do administrace Heureky a staré URL vyměnit za nové.
Co je CPC?
Cost-per-click (také označováno jako pay-per-click nebo zkratkou PPC, CPC) je obecně jedním z důležitých nástrojů internetového marketingu. Mezi nejznámější PPC systémy patří například Google Adwords, v Čechách Sklik od Seznam.cz. PPC reklamy lze však koupit také na Facebooku.
Princip této reklamy spočívá v tom, že neplatíte za každé zobrazení reklamy, ale pouze za uskutečněné prokliky. Tedy zaplatíte až ve chvíli, kdy zákazník na vaši reklamu skutečně klikne. Velkou výhodou těchto reklam je jejich měřitelnost a možnost plánování.
Samotná registrace na Heureku je zdarma, ale je možné využít tento placený program (PPC) a oslovit tak více zákazníků. Placený program přináší obchodům výrazně větší návratnost investic. V neplaceném programu se budou vaše produkty zobrazovat pouze ve fulltextu a až za produkty z katalogu.
Více informací najdete přímo v nápovědě Heureky v článku Jak funguje řazení e-shopů a PPC systém?
Jak začít využívat službu CPC?
Stačí dobít kredit pro Heureku. Na tomto účtu je třeba mít peníze před zahájením služby, aby následně mohla být za každý klik odečtena příslušná částka.
Jak službu CPC správně nastavit?
Stanovíte si maximální cenu za jeden proklik, kterou jste ochotni zaplatit. Následně neplatíte tuto maximální nabídnutou cenu, ale pouze cenu, kterou je potřeba zaplatit, abyste se umístili na dané (lepší) pozici ve vyhledávání Heureky.
Tuto cenu vám nastavuje Heureka dle počtu vašich konkurentů v dané sekci. Vámi stanovená cena za proklik musí být stejná, nebo vyšší než stanovená minimální cena na danou sekci.
Maximální cenu za proklik lze nastavit přímo v administraci vašeho e-shopu. Otevřete detail příslušného produktu a pod kartou Pokročilé zaškrtněte a vyplňte pole Heureka CPC (obrázek 01).

obrázek 01
Aby se maximální cena za proklik z vaší administrace propisovala na Heureku, je třeba využívat nový typ feedu pro Heureku, o kterém jsme psali v prvním odstavci tohoto článku. |
Kompletní průvodce pro majitele e-shopů naleznete v Heureka Průvodci.
O dalších vyhledávačích zboží, které můžete na vašem e-shopu nastavit, si můžete přečíst na stránkách Můj první e-shop v části Srovnavače zboží.