Doplněk Heureka nabízí zdarma napojení na srovnávač, vyhledávač a katalog zboží, který se může stát pro váš e-shop důležitým marketingovým kanálem. Jeho součástí je XML feed pro nahrání produktů, možnost zobrazit certifikát Ověřeno zákazníky nebo propojení na službu Heureka Marketplace.
S výběrem a objednáním doplňků vám rádi poradíme na info@shoptet.cz.
V rámci Shoptetu je připraven systémový feed, který odpovídá aktuálním požadavkům služby Heureka.cz. Tento feed e-shop generuje automaticky a není možné ho editovat. Naleznete ho na adrese www.domena-eshopu.cz/heureka/export/products.xml
, kdy za domena-eshopu.cz
dosaďte název vaší domény.
URL adresu feedu naleznete i v administraci vašeho e-shopu v sekci Propojení → Heureka → XML feedy (pod názvem Váš "Základní XML feed") nebo na záložce Propojení → XML feedy (pod názvem Heureka.cz – Rozšířený feed).
Cost-per-click (také označováno jako pay-per-click nebo zkratkou PPC, CPC) je obecně jedním z důležitých nástrojů internetového marketingu. Mezi nejznámější PPC systémy patří například Google Ads a v Čechách i Sklik od Seznam.cz. PPC reklamy lze využít i na Facebooku.
Princip této reklamy spočívá v tom, že neplatíte za každé zobrazení reklamy, ale pouze za uskutečněné prokliky. Zaplatíte až ve chvíli, kdy zákazník na vaši reklamu skutečně klikne. Velkou výhodou těchto reklam je jejich měřitelnost a možnost plánování.
Samotná registrace na Heureku je zdarma, ale je možné využít tento placený program (PPC) a oslovit tak více zákazníků. Placený program přináší obchodům výrazně větší návratnost investic. V neplaceném programu se budou vaše produkty zobrazovat pouze ve fulltextu a až za produkty z katalogu.
Více informací najdete přímo v nápovědě Heureky v článku Jak funguje řazení e-shopů a PPC systém?.
Stačí dobít kredit pro Heureku. Na tomto účtu je třeba mít peníze před zahájením služby, aby následně mohla být za každý klik odečtena příslušná částka.
Cenu za jeden proklik nastavuje Heureka dle počtu vašich konkurentů v dané sekci.
Pokud máte aktivní certifikát Ověřeno zákazníky, je možné nastavit pro jednotlivé produkty maximální cenu za proklik. Vámi stanovená cena za proklik musí být stejná nebo vyšší než stanovená minimální cena na danou sekci.
Heureka pak z kreditu strhne cenu, která je třeba, abyste se umístili na dané (lepší) pozici ve vyhledávání Heureky, nikoliv částku, kterou za proklik nabízíte jako maximální.
Maximální cenu za proklik lze nastavit přímo v administraci vašeho e-shopu. Otevřete detail příslušného produktu a pod kartou Pokročilé zaškrtněte a vyplňte pole Heureka CPC (obrázek 01). Pro hromadnou úpravu maximální ceny za proklik je možné využít i export a import produktů. Více najdete v článku Export produktů.
Aby se maximální cena za proklik aplikovala, je nutné mít aktivní certifikát Ověřeno zákazníky.
Kompletní průvodce pro majitele e-shopů naleznete v Heureka Průvodci.
O dalších vyhledávačích zboží, které můžete na vašem e-shopu nastavit, si můžete přečíst na stránkách Můj první e-shop v části Srovnávače zboží.