Obsah:
Heureka Košík
Heureka Košík je rozšířenou službou portálu Heureka.cz, kdy zákazníci mohou nakupovat přímo z Heureky, bez nutnosti přistupovat na e-shop. Nastavení Heureka Košíku naleznete v administraci v Propojení → Heuréka na záložce Košík.
Pro využití Heureka košíku je nezbytné, aby e-shop splňoval několik podmínek.
Podmínky pro aktivaci
- E-shop musí využívat feed pro Heureku ve formátu
https://www.domena-eshopu.cz/heureka/export/products.xml
. Více informací o rozšířeném feedu naleznete v nápovědě Heureka XML feedy. - E-shop musí disponovat certifikátem Ověřeno zákazníky, který poskytuje Heureka obchodům splňujícím dobrý poměr hodnocení od zákazníků. Více informací naleznete v nápovědě Heureka - certifikát Ověřeno zákazníky a měření konverzí.
- E-shop musí vykazovat velmi dobré hodnocení od zákazníků.
- E-shop musí být v PPC režimu. Při využívání PPC režimu dochází k párování produktů do příslušných kategorií, kde jsou stejné nabídky e-shopů sdružovány na jednu stránku a řazeny dle ceny.
- Více informací k podmínkám a výhodám naleznete v článku Heureka Košík.
Postup aktivace Košíku
Vložení dostupnostního feedu
Nejprve je třeba vložit do administrace Heureky dostupnostní feed. Ten naleznete v Shoptet administraci v Propojení → Heureka → XML feedy. Poté jej vložíte v administraci na vašem Heureka účtu.
V levém menu klikněte na možnost Přehled. V Přehledu vašich obchodů vyberte ten, který chcete propojit. Klikněte na tlačítko Upravit obchod (obrázek 01).

obrázek 01
Na stránce Upravit obchod naleznete pole pro odkaz na dostupnostní feed. Pokud již váš obchod působí na Heurece, ostatní nastavení by mělo být již vyplněno (obrázek 02).
Více informací v článku Heureka XML feedy.

obrázek 02
Registrace a testování
Nyní je třeba provést registraci do služby Heureka Košík. Návod jak na to najdete přímo v nápovědě Heureky v článku Registrace a aktivace Heureka Košíku.
Po registraci do Heureka Košíku bude třeba vaše spojení otestovat ze strany Heureky. V administraci Shoptetu v Propojení → Heuréka na záložce Košík. Z přejděte do sekce Nastavení. Zde v poli Vaše "API ID" doplňte do prázdného políčka slovo test
(obrázek 03).
Kontaktujte Heureku (kosik@heureka.cz), že je váš e-shop připraven pro testování. Slovo test
zde ponechejte, dokud vás Heureka nevyrozumí o to, že testování skončilo.
Zatím pokračujte v dalším nastavení API, stavů objednávek, doprav a plateb.

obrázek 03
Další nastavení API
Z Propojení → Heureka → Košík je třeba zkopírovat API URL pro nastavení v Heurece a Rozsah vašich IP adres (obrázek 03).
Tyto údaje vložte v Heurece v Nastavení API do příslušných polí jako na obrázku 04.

obrázek 04
Nastavení stavů objednávek
Jako další krok je třeba propojit stavy objednávek z e-shopu se stavy, které se zasílají do Heureky. Každý e-shop může mít individuální stavy objednávek. Je proto třeba vždy vybrat stav, který nejvíce odpovídá tomu vašemu.
Vlevo vidíte vámi nastavené stavy, vpravo v rozbalovací nabídce stavy z Heureka košíku (obrázek 05).

obrázek 05
Nastavení viditelnosti doprav a plateb
Nastavte viditelnosti jednotlivých doprav a plateb (obrázek 06). Tato možnost se vám zobrazí až potom, co vyplníte pole Vaše "API ID".
Pokud máte způsob dopravy Osobní odběr, je třeba ho spárovat s pobočkou vytvořenou v administraci Heureky.

obrázek 06
Některé ze způsobů doprav a plateb nejsou podporovány. Například platba Twisto nebo jednotlivé pobočky Zásilkovny (typ přepravní společnosti Zásilkovna - pobočka Z-Point). Košík podporuje jen možnost, kterou v nastavení doprav naleznete jako Zásilkovna - domů.
Ukončení testování a ostrý provoz
V této fázi jste stále ještě v testovacím režimu Heureky. Až budeš testování ukončeno, kontaktuje vás někdo z jejich technické podpory a obdržíte API ID pro ostrý provoz.
V administraci Shoptetu v Propojení → Heuréka na záložce Košík přejděte do sekce Nastavení. Zde API ID vepište do pole Vaše "API ID" (obrázek 07).
Pokud vám tyto informace nedorazily e-mailem, totožné informace naleznete v odkazu: http://sluzby.heureka.cz/n/obchody/kosik-nastaveni/api/.
obrázek 07
Co je třeba ještě zkontrolovat před samotným spuštěním?
Je možné, že vás systém po implementaci upozorní ještě na několik věcí, které je třeba upravit před samotným spuštěním.
Pokud se chyba týká Depot ID, to najdete a vyberete v administraci v záložce XML Feedy v sekci Dostupnostní XML feed.
Pokud vás systém upozorní na nastavení zaokrouhlení, v nastavení Měn (Nastavení → Základní nastavení → Měny) vyberte zaokrouhlení na 0 desetinných míst.
Pokud je v informačním e-mailu po objednávce přímo vepsané číslo bankovního účtu, které by mělo být ve zvláštní šabloně. Pak je platební údaje třeba vyjmout a vložit je do části šablony Informace pro platbu převodem. Tu najdete v Nastavení → Emaily → Automatické zasílání v záložce Části šablon. Místo platebních údajů pak do e-mailu po objednávce vložíte odkaz na část šablony s platebními údaji, což je hodnota: #EMAIL[BILLING_METHOD=transfer].billingInfo#. Více informací o částech šablon v článku Šablony e-mailů.
Kontrola doprav a plateb
Doporučujeme také zkontrolovat všechny dopravy a platby na vašem obchodě (Nastavení → Doprava a Platby). U všech doprav a plateb je třeba mít správně nastaven typ dopravy/platby, který vybíráte z rozbalovací nabídky.
Jako např. na obrázku 08 je pro platbu Převodem vybrán Typ platby Převodem. Toto pole by nemělo být prázdné nebo špatně vyplněné. Dopravy a platby se pak špatně párují.

obrázek 08