Vkládání obrázku pro sociální sítě využijete, pokud přidáváte články z vašeho blogu nebo kategorie s produkty na vaší facebookovou stránku. U těchto příspěvků máte možnost nastavit vlastní og:image, tedy obrázek, který Facebook načte do odkazu a zobrazí ho v příspěvku. Tím vám odpadne starost s řešením obrázku a příspěvek můžete vytvořit daleko rychleji.
Zároveň se obrázek zobrazí vždy, když někdo váš článek nebo kategorii kdekoliv zmíní a sdílí (obrázek 01).
Možnost vložit vlastní obrázek je dostupná na těchto stránkách:
Pokud nenahrajete vlastní obrázek, načte se ten, který se používal doposud. Podrobnější informace najdete v tabulce v kapitole Hierarchie nahraných obrázků.
Specifikaci pro vhodnou velikost a poměr stran obrázku og:image najdete v nápovědě Facebooku v článku Images in Link Shares.
Facebook doporučuje velikost do 8 MB. Na Shoptetu je však možné nahrát obrázek pouze do velikosti 1 MB.
V umístění Produkty → Kategorie na záložce Kategorie produktu klikněte na danou kategorii. Tím otevřete její detail. V detailu pak přejděte na záložku Pokročilé (obrázek 02).
V umístění Vzhled a obsah → Stránky klikněte na konkrétní stránku. Tím otevřete její detail. V detailu pak klikněte na záložku Pokročilé.
V umístění Vzhled a obsah → Články přejděte na záložku s danou rubrikou. Poté klikněte na daný článek. Tím otevřete jeho detail. V detailu pak přejděte na záložku Pokročilé.
V umístění Vzhled a obsah → Články přejděte na záložku s danou rubrikou. Nahoře klikněte na modré tlačítko Upravit rubriku. Přejděte na záložku Pokročilé.
Pro případ, že se vám hned po úpravě náhledového obrázku neprojeví při sdílení na Facebooku změna, použijte nástroj Sharing Debuger. Facebooku chvíli trvá, než si změny v nastavení vaší stránky uloží. V nástroji zadejte do lišty URL vašeho e-shopu ve tvaru www.domena-eshopu.cz
. V řádku Time Scraped klikněte na tlačítko Scrape Again. Je možné, že se změny projeví až po několikátém stisknutí tlačítka. Nový obrázek, který jste nastavili v administraci e-shopu, uvidíte v řádku Link Preview.
V níže uvedené tabulce najdete, v jaké logické posloupnosti se zobrazí obrázky nahrané na e-shopu ve facebookovém příspěvku.
Pokud je nahraný, pak dostane přednost obrázek og:image. Pokud nahraný není, dostanou se na řadu jiné obrázky v níže uvedeném pořadí.
Stránka | Na 1. místě | Na 2. místě | Na 3. místě | Na 4. místě | Na 5. místě |
---|---|---|---|---|---|
Detail produktu | obrázek produktu | – | náhledový obrázek pro sociální sítě | obrázek v záhlaví | logo |
Kategorie produktů | og:image | originální obrázek kategorie | náhledový obrázek pro sociální sítě | obrázek v záhlaví | logo |
Článek v rubrice | og:image | obrázek článku | náhledový obrázek pro sociální sítě | obrázek v záhlaví | logo |
Rubrika | og:image | – | náhledový obrázek pro sociální sítě | obrázek v záhlaví | logo |
Stránky | og:image | – | náhledový obrázek pro sociální sítě | obrázek v záhlaví | logo |
Vše ostatní | – | – | náhledový obrázek pro sociální sítě | obrázek v záhlaví | logo |
Obrázek v záhlaví a logo nastavíte v sekci Vzhled a obsah → Editor na záložce Editor vzhledu.
Náhledový obrázek pro sociální sítě nastavíte v Vzhled a obsah → Titulní strana v sekci Pokročilé.
Obrázek článku nastavíte v detailu článku na záložce Obecné informace v sekci Obrázek.
Originální obrázek pro kategorie produktů se ovlivňuje v Nastavení → Produkty → Zobrazení v sekci Zobrazení kategorie. U políčka Náhledový obrázek pro sociální sítě máte tyto možnosti: