Business Manager
Business Manager slouží ke správě firemního účtu, reklamního účtu, produktového katalogu, k propojení s Instagramem a mnoha dalším funkcím. Business Manager si založíte během několika minut zde.
Facebook katalog
Facebook katalog obsahuje informace o všech položkách, které chcete prostřednictvím Facebook reklam inzerovat nebo označovat na facebookovém profilu a Instagramu. Co se týká reklam, katalog využijete například pro dynamické reklamy, remarketing a sbírky.
Feed pro Facebook katalog najdete v administraci Propojení → XML feedy → Google feed (Facebook katalog). Obsahuje veškeré údaje, které Facebook potřebuje. Aby se produkty ve feedu správně zobrazovaly a vše správně fungovalo, je potřeba mít:
- Napárovanou Google kategorii ve výchozí kategorii, která je k produktu nastavena (není to ale podmínka pro zobrazení produktů ve feedu). Více najdete v článku Google Nákupy.
- Nastavené dostupnosti v hodinách viz Dostupnosti.
- V detailu dostupnosti mít vyplněné pole Google nákupy podle reálného stavu. Více v článku Google Nákupy.
- Mít nastavený Meta pixel viz. Facebook reklama a měření konverzí.
Jak vytvořit Facebook katalog v Business Manageru
Ve svém Business Manageru přejděte na záložku Commerce Manager.
- Klikněte na tlačítko + Přidat katalog, vyberte volbu E-komerce a potvrďte.
- Nechte vybranou možnost Nahrát informace o produktu.
- Vyplňte název katalogu a klikněte na tlačítko Vytvořit.
- Poté přejděte do jeho nastavení nově vytvořeného katalogu přes Zobrazit katalog.
- V detailu katalogu na záložce Zdroje dat vyberte volbu Data feed a v dalším okně označte, že máte připravený soubor a nepotřebujete pro něj šablonu.
- Klikněte na možnost Nahrát soubor.
- Pro způsob nahrání souboru zvolte Použít URL a zadejte URL svého Google feedu, který najdete v administraci Propojení → XML feedy pod názvem Google feed (Facebook katalog) (obrázek 01). Přihlašovací údaje nechte prázdné, feed je dostupný bez nich.
- Jako další krok vyberte jednu z možností pro plán aktualizací. Doporučujeme ponechat volbu Denně nebo Každou hodinu.
- Upravte název zdroje v poli Zdroj dat a jako Výchozí měnu vyberte měnu odpovídající měně e-shopu a feedu.
obrázek 01
Až se vytvoří katalog, připojte k němu Meta pixel. Ke katalogu je třeba mít připojen i reklamní účet. Vše naleznete v záložce Nastavení → Firemní položky.
V nastavení katalogu si můžete uzpůsobit fotografie produktů tak, aby vždy seděly a nebyly oříznuté. Vhodné to je zejména pro dynamický remarketing, kdy se obrázky mnohdy nevejdou do čtvercového rozměru. |