Povinná pole umožňují nastavit pole, která se zákazníkovi zobrazí v objednávkovém procesu pro fakturační a doručovací adresy. Nastavení najdete pod kartou Nastavení → Zákazníci → Povinná pole.
Tato pole se také zobrazí při registraci, pokud se jedná o zákaznickou skupinu, která vyžaduje vyplnění kompletního profilu. Více informací o nastavení skupin zákazníků v článku Skupiny zákazníků.
V roletce se zobrazují možnosti nepovinné, zobrazit jako povinné a nezobrazovat. U všech položek s výjimkou e-mailu a země (ve fakturační adrese) si můžete zvolit jak a jestli je chcete ukazovat zákazníkům (obrázek 01).
Pokud chcete využívat systémový export pro Českou poštu doporučujeme zobrazovat číslo popisné a ulici zvlášť. Více informací najdete v článku Česká pošta – podání online.
V objednávkovém procesu jsou povinná pole označená červenou hvězdičkou. Doručovací adresa se zákazníkovi zobrazí až po zaškrtnutí pole Doručit na jinou adresu (obrázek 02).
Pokud se zákazník zaregistruje jako uživatel s minimem informací (e-mail a heslo), při první objednávce se doplní fakturační adresa včetně případného názvu společnosti, IČ a DIČ, pokud jsou tato políčka označena jako povinná.
V případě, že je informace už vyplněna v detailu klienta v administraci, nepřepíše se. Jakmile jsou políčka nepovinná, nedoplní se nic.
Pokud se zákazník v minulosti registroval a provedl objednávku, může se mu objevit roletka s výběrem doručovacích adres, které u minulých objednávek zadával.
Pokud chcete, aby se doručovací adresa ukládala k registrovanému zákazníkovi, je třeba nastavit políčka v doručovací adrese jako povinná. Pokud zákazník nebude chtít doručovací adresu využít, systém nebude její výběr pro dokončení objednávky vyžadovat.
Pokud zákazník vybere z rozbalovacího pole existující adresu a změní některý z jejích údajů (obrázek 03):
Pokud zákazník nevybere z rozbalovacího pole žádnou adresu a zadá novou ručně: