Pomocí doplňku Sociální sítě můžete mimo jiné nastavit, aby se zákazníci přihlásili do vašeho e-shopu prostřednictvím jejich Google účtu. Při prvním přihlášení se zákazník do vašeho obchodu zaregistruje. Taková registrace je zcela plnohodnotná, v administraci e-shopu se založí účet zákazníka pod e-mailem jeho Google účtu a zákazník bude zahrnutý do programu věrnostních slev a získá další výhody vázané na zákaznický účet.
Více informací o propojení s dalšími sociálními sítěmi a widgetech se dozvíte v článku Sociální sítě. Zákazníkům můžete umožnit přihlašování také prostřednictvím jejich Facebook nebo Seznam účtu. Podrobnosti najdete v samostatných článcích Přihlášení do obchodu – Facebook a Přihlášení do obchodu – Seznam.
Pokud byste potřebovali poradit s výběrem a objednáním doplňku, kontaktujte nás na info@shoptet.cz.
Pro vytvoření aplikace, která umožní pro registraci a přihlášení zákazníka použít Google účet, vyžaduje Google ověření vlastnictví webové stránky. Postup, jak stránku do služby Google Search Console přidat a ověřit její vlastnictví, najdete v našem článku Google Search Console.
Pro propojení se službou Google Cloud Platform je třeba mít svůj vlastní účet Google. Pokud ho nemáte, založte si ho na webu Google.
V novém okně vyplňte jeho název projektu a vytvořte ho pomocí tlačítka Create.
Krok 2
Nyní je nutné aktivovat Google+ API.
Z menu vlevo vyberte záložku APIs & Services.
Klikněte tlačítko + Enable APIs and services.
Do pole pro vyhledávání zadejte výraz Google+. Následně ze zobrazených možností vyberte Google+ API.
Na následující obrazovce pak Google+ API povolte pomocí tlačítka Enable.
Poté zvolte v levém menu APIs & Services → Credentials. Vyberte Create credentials a poté volbu API key, který se vám následně zobrazí v pop up okně. Okno pouze zavřete, klíč není třeba nikam ukládat.
Na stránce APIs & Services → Credentials klikněte na tlačítko Configure consent screen.
Krok 3
V následujících dialogových oknech nastavujete obsah obrazovky, na které budou později klienti vyjadřovat souhlas s vašimi podmínkami zpracování osobních údajů.
V prvním dialogovém okně zvolte, jestli se jedná o interní nebo externí aplikaci. Jelikož se jedná o aplikaci pro vaše klienty, je třeba ji založit jako veřejnou. Zvolte tedy možnost External.
Na následující stránce vyplňte:
Název vaší aplikace (App name).
Můžete také nahrát logo vašeho e-shopu (App logo).
U Usersupport email uveďte kontaktní e-mail, na který se mohou vaši zákazníci obrátit s žádostí o pomoc.
Do Application home page vložte domovskou stránku vašeho e-shopu.
Do políčka Application privacy policy link vložte link na adresu, na které se na vašem e-shopu nacházejí podmínky zpracování a ochrany osobních údajů.
V poli Application terms of service link vložte na vaše obchodní podmínky. Více informací o nastavení obchodních a dalších podmínek na e-shopu najdete v článku První nastavení e-shopu.
U Authorized domains uveďte název domény, na které budete aplikaci používat (tzn. doménu vašeho e-shopu). Musí se jednat o doménu, kterou vlastníte, nebo ke které máte správcovské oprávnění. Ověření domény můžete provést dle návodu v našem článku Google Search Console.
Jako poslední na stránce vyplňte povinné pole Developer contact information. Jedná se o e-mail, kam budou zasílány informace ohledně aplikace.
Další kroky - tj. sekce Scopes a Test users ponechte beze změny a pouze klikněte na tlačítko Save and continue.
Krok 4
Vraťte se zpět na APIs & Services →Credentials.
Klikněte na tlačítko Create credentials a vyberte možnost OAuth client ID.
Na následující stránce vyberte jako typ aplikace možnost Web application.
V administraci vašeho e-shopu otevřete umístění Propojení → Sociální sítě, záložka Google.
V sekci Povolit přihlášení zkopírujte adresu, která se nachází v řádku Vaše "Redirect URIs" . Má vždy stejný tvar jako: https://www.domena-eshopu.cz/cms/libs/hybridauth/index.php?hauth.done=Google. Liší se jen názvem vaší domény (obrázek 01).
Tuto adresu vložte do pole Authorized redirect URIs v administraci Google. Nakonec klikněte na tlačítko Create.
Krok 5
Poté, co v administraci Google kliknete na tlačítko Create, objeví se obrazovka, na které uvidíte Client ID (nahoře) a Client Secret (dole) (obrázek 02).
Kódy zkopírujte a vložte je do příslušných prázdných políček Vaše "Client ID" a Vaše "Client Secret" (obrázek 03). Stránku po vložení kódu uložte.
Tím je vše nastaveno. Vašim zákazníkům se políčko přihlášení přes Google zobrazí na e-shopu jako na obrázku 04.
Jak hodnotíte užitečnost informací v tomto článku?