Remarketing v Google Ads je typ PPC reklamy, která zpětně oslovuje návštěvníky webu a připomíná jim danou nabídku. Reklama může být textová, responzivní (kombinace textu a obrázku), nebo bannerová. Uživatelům se reklamy zobrazí na obsahových webech, např. vedle článků.
Pro spuštění remarketingu je nutné nastavit kód Google Ads. Nastavení je stejné jako pro měření konverzí. Kód najdete v rozhraní Google Ads v části Nástroje a Nastavení → Měření → Konverze. Následně stačí vložit ID konverzí a Konverzní štítek kódu Ads v Shoptet administraci v Propojení → Google na záložce Ads. Podrobnější postup je popsán v článku Google Ads.
Dynamický remarketing umožňuje zobrazovat návštěvníkům webu reklamy přizpůsobené tomu, jaké produkty si na e-shopu prohlíželi.
Pro dynamický remarketing je potřeba mít registrovaný účet v Google Merchant Center. Pokud ho nemáte, je nutné si jej založit na webu Google. Pro správné fungování remarketingu v Google Merchant Center musí být zadán produktový XML feed. Podrobný postup nastavení naleznete v našem článku Google Nákupy.
Jako další krok propojte účty Google Merchant Center a Google Ads. V účtu Google Merchant Center klikněte na ikonku Nástroje a Nastavení a přejděte na Nastavení → Propojené účty. U vybraného účtu Google Ads klikněte na Správa a propojení a potvrďte propojení účtů ve svém Google Ads.
Pro správnou funkčnost dynamického remarketingu je předpokladem dokončené nastavení Google Ads, popsané v našem článku Google Ads, a zadání hodnot Google konverzního ID a štítku do administrace e-shopu.
Parametry, které pro dynamický remarketing odesíláme, jsou: