Business Manager slouží ke správě firemního účtu, reklamního účtu, produktového katalogu, k propojení s Instagramem a mnoha dalším funkcím. Business Manager si založíte během několika minut zde.
Facebook katalog
Upozorňujeme, že společnost Meta od 10. srpna 2023 omezila funkce Obchodů (jichž je Facebook katalog součástí) na jejich platformě a tyto funkce poskytuje pouze pro obchody z vybraných zemí. Informace v tomto článku tak nemusí být již pro váš obchod relevantní a aktuální. Detailní přehled změn najdete přímo ve zprávě společnosti Meta.
Facebook katalog obsahuje informace o všech položkách, které chcete prostřednictvím Facebook reklam inzerovat nebo označovat na facebookovém profilu a Instagramu. Co se týká reklam, katalog využijete například pro dynamické reklamy, remarketing a sbírky.
Feed pro Facebook katalog najdete v administraci Propojení → XML feedy → Google feed (Facebook katalog). Obsahuje veškeré údaje, které Facebook potřebuje. Aby se produkty ve feedu správně zobrazovaly a vše správně fungovalo, je potřeba mít:
Napárovanou Google kategorii ve výchozí kategorii, která je k produktu nastavena (není to ale podmínka pro zobrazení produktů ve feedu). Více najdete v článku Google Nákupy.
Klikněte na tlačítko + Přidat katalog, vyberte volbu E-komerce a potvrďte.
Nechte vybranou možnost Nahrát informace o produktu.
Vyplňte název katalogu a klikněte na tlačítko Vytvořit.
Poté přejděte do jeho nastavení nově vytvořeného katalogu přes Zobrazit katalog.
V detailu katalogu na záložce Zdroje dat vyberte volbu Data feed a v dalším okně označte, že máte připravený soubor a nepotřebujete pro něj šablonu.
Klikněte na možnost Nahrát soubor.
Pro způsob nahrání souboru zvolte Použít URL a zadejte URL svého Google feedu, který najdete v administraci Propojení → XML feedy pod názvem Google feed (Facebook katalog) (obrázek 01). Přihlašovací údaje nechte prázdné, feed je dostupný bez nich.
Jako další krok vyberte jednu z možností pro plán aktualizací. Doporučujeme ponechat volbu Denně nebo Každou hodinu.
Upravte název zdroje v poli Zdroj dat a jako Výchozí měnu vyberte měnu odpovídající měně e-shopu a feedu.
Až se vytvoří katalog, připojte k němu Meta pixel. Ke katalogu je třeba mít připojen i reklamní účet. Vše naleznete v záložce Nastavení → Firemní položky.
V nastavení katalogu si můžete uzpůsobit fotografie produktů tak, aby vždy seděly a nebyly oříznuté. Vhodné to je zejména pro dynamický remarketing, kdy se obrázky mnohdy nevejdou do čtvercového rozměru.
Jak hodnotíte užitečnost informací v tomto článku?