Google recenze

Zákaznické recenze od Google jsou efektivním nástrojem pro získání zpětné vazby přímo od zákazníků, kteří na vašem e-shopu nakoupili. V jejich rámci je možné hodnotit jak prodejce, tak zakoupené produkty. 

Hlavní z výhod Google recenzí je zobrazení hvězdiček hodnocení přímo v textových inzerátech, inzerátech pro Google Nákupy a neplacených záznamech. To zvyšuje důvěryhodnost vašeho e-shopu a může pomoci zákazníkům s výběrem produktů. 

Jak Google recenze aktivovat?

Předpokladem pro aktivaci Google recenzí je registrovaný účet v Google Merchant Center a v něm nahrané produkty z vašeho e-shopu. Návod s postupem, jak produkty přidat, najdete v článku Google Nákupy.

Pro nastavení sběru recenzí se přihlaste do Google Merchant Center

  • Přejděte do sekce Růst → Správa programů.
  • U Zákaznických recenzí klikněte na tlačítko Aktivovat.
  • Potvrďte obchodní podmínky.
  • Stránku s informacemi ohledně implementace zavřete, pro napojení na e-shop u Shoptetu nejsou tyto informace potřeba.

Po aktivaci programu přejděte do administrace svého e-shopu na záložku Propojení → Google → Recenze

  • Zaškrtněte možnost Aktivovat sběr recenzí.
  • Do pole Google Merchants ID vložte své ID účtu.
    • ID uvidíte v pravém horním rohu po přihlášení do svého účtu Google Merchant.

Aby sběr zákaznických recenzí fungoval správně, je třeba mít pro jednotlivé dostupnosti u produktů nastavenou odpovídající hodnotu ve sloupci Doručení v hodinách. To je možné upravit v sekci Nastavení → Produkty → Dostupnosti.

Doručení v hodinách je nutné vyplnit u všech dostupností, které na e-shopu máte založené. Google z nich bere informaci, po jaké době by mělo dojít k odeslání dotazníku. Více informací naleznete v článku Dostupnosti

V poli Umístění dotazníku můžete zvolit pozici, v níž se po dokončení objednávky objeví okno pro udělení souhlasu s dotazníkem. 

Na řádku Konfigurace provedena můžete zkontrolovat, jestli jsou Recenze s e-shopem správně propojeny. Pokud se objeví hodnota Ano, vše je v pořádku. V případě, že na řádku je zobrazeno Ne, zkontrolujte prosím následující: 

  • Jestli jsou v Merchant Center povoleny Zákaznické recenze.
  • Jestli pro všechny existující dostupnosti na e-shopu máte nastavené časy Doručení v hodinách.

Recenze, které od zákazníků obdržíte, si můžete zkontrolovat na adrese:

https://www.google.com/shopping/ratings/account/lookup?q=.

Za rovnítko je třeba doplnit URL adresu vašeho e-shopu bez www., například https://www.google.com/shopping/ratings/account/lookup?q=DOMENA-ESHOPU.CZ.

Co dělat, pokud v Merchant Center není v nabídce program Zákaznické recenze?

Pokud používáte služby CSS srovnávače (viz Co je to CSS program a jak vám pomůže v Google Nákupech), neuvidíte ve svém účtu nabídku Zákaznických recenzí. Pro jejich spuštění pod CSS programem je potřeba potvrdit podmínky na tomto odkazu: 

https://merchants.google.com/mc/customerreviews/agreement?a=.

Za rovnítko je třeba doplnit ID číslo vašeho Google Merchants centra, například

https://merchants.google.com/mc/customerreviews/agreement?a=GMC_ID.

Jak Google recenze vypadají z pohledu zákazníka?

Po dokončení objednávky se zákazníkovi na stránce s jejím souhrnem objeví možnost povolit zaslání dotazníku (obrázek 01). 

Obrázek 01
Obrázek 01

Několik dní po doručení objednávky bude zákazníkovi na e-mail z objednávky zaslán krátký dotazník. Více informací o shromažďovaných údajích najdete v Google Nápovědě Informace o programu Zákaznické recenze Google. Textaci dotazníku můžete najít na příkladu v Google nápovědě.  

Další informace o Google recenzích a jejich výhodách najdete v Google Nápovědě: