Nastavení obchodu

Základní údaje o vašem e-shopu, včetně kontaktních a fakturačních údajů, můžete změnit v administraci v Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu. Nastavení základních údajů je rozdělené do třech záložek – Obecné, Kontaktní údaje pro vaše zákazníky a Fakturační údaje.

Na všech třech záložkách je třeba pro uložení změn zadat Současné heslo pro potvrzení změn. Jedná se o heslo k vašemu správcovskému účtu. Zadání hesla vyžadujeme u změn nastavení obchodu z důvodu větší bezpečnosti, protože se jedná o citlivé údaje.

Obecné

V Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu na záložce Obecné najdete základní nastavení vašeho e-shopu, jako je název a podtitul obchodu, nastavení časových údajů apod.

Název, podtitul a jazyk obchodu

Název obchodu: Název vašeho e-shopu, který se může propisovat na různá místa:

  • SEO údaje – pomocí značky #WEBSITE_NAME# můžete název obchodu propisovat do různých SEO údajů jako jsou titulní názvy stránek, meta tagy atd. Podrobnosti najdete v článku Základní SEO.
  • záhlaví e-shopu – v případě, že nemáte nastavené logo e-shopu, zobrazí se místo něj právě text s názvem obchodu.
  • šablony e-mailů – do šablon e-mailů můžete název obchodu propsat značkou #WEBSITE_NAME#.
  • vybrané exporty pro dopravce a nebo napojení na služby třetích stran.

Podtitul obchodu: V případě, že nemáte nastavené logo e-shopu, zobrazí se v hlavičce e-shopu název obchodu doplněný o podtitul.

Jazyk e-shopu: Můžete vybrat jeden jazyk, ve kterém se bude rozhraní e-shopu zobrazovat vašim klientům. Pokud chcete zákazníkům nabídnout více jazyků, můžete využít funkci Cizí jazyky. Jakmile nastavíte jazyk pomocí funkce Cizí jazyky (v Nastavení → Základní nastavení → Jazyky), tak se volba Jazyk e-shopu přestane na záložce Obecné zobrazovat.

Datum a čas

Časové pásmo: Podle vybraného časového pásma se vám bude v e-shopu zobrazovat čas – jak zákazníkům, tak v administraci.

Formát data a Formát času: Můžete nastavit, jak se bude zobrazovat datum a čas zákazníkům v klientské části e-shopu.

Ochrana osobních údajů (GDPR)

Postavení Shoptetu ve zpracování osobních údajů vašich zákazníků

Shoptet je z pohledu právních předpisů na ochranu osobních údajů zpracovatelem osobních údajů, kterých jste správci a které zpracováváte v souvislosti s prodejem zboží a služeb na vašem e-shopu, a je proto povinen vést v souladu s čl. 30 odst. 2 GDPR záznamy o činnostech zpracování pro každého správce.

V rámci těchto záznamů musí Shoptet evidovat i případného pověřence pro ochranu osobních údajů (tzv. DPO), pokud ho správce v souladu s čl. 37 GDPR jmenoval, a proto je potřeba tuto informaci Shoptetu poskytnout.

Pokud nebyl u správce jmenován tzv. DPO, je třeba uvést kontaktní údaje osoby odpovědné za zpracování osobních údajů, která bude sloužit jako kontaktní místo správce Vaší organizace pro účely komunikace a dotazů ohledně zpracování osobních údajů.

Pověřenec pro ochranu osobních údajů: Vyplňte kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů (tzv. DPO) pro vaší organizaci. V případě, že Pověřenec u vás nebyl jmenován, doplňte například „Nebyl jmenován“.

Osoba odpovědná za zpracování osobních údajů: Pokud nebyl ve vaší organizaci jmenován Pověřenec, slouží toto políčko pro uvedení kontaktních údajů osoby odpovědné za zpracování osobních údajů pro účely komunikace a dotazů ohledně zpracování osobních údajů.

Další obecná nastavení

Sortiment: Zvolte kategorii sortimentu, který na svém e-shopu budete prodávat. Pokud váš sortiment odpovídá více kategoriím, zvolte tu, která má největší zastoupení.

Formát adresy: Vyberte, v jakém formátu se mají v e-shopu (a např. také na dokladech) uvádět fakturační a doručovací adresy. Na výběr máte mezi českým, slovenským a maďarským formátem adresy. Formát adres se pro jednotlivé země liší například v pořadí údajů.

Používat pouze pokladnu: Zaškrtnutím této volby se zcela skryje veřejná část e-shopu a zároveň se skryjí i některé možnosti administrace. E-shop bude možné využívat pouze jako pokladnu.

Kontaktní údaje pro vaše zákazníky

V Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu na záložce Kontaktní údaje pro vaše zákazníky najdete nastavení kontaktních údajů pro vaše zákazníky.

Kontaktní údaje se primárně zobrazují v prvku šablony Kontakt a nebo také v Košíku. Jednotlivé kontakty můžete na těchto místech buď zobrazit nebo skrýt, a to pomocí přepínačů v tabulce s nastavením.

Zobrazení kontaktních údajů v prvku Kontakt v šabloně Samba
Zobrazení kontaktních údajů v prvku Kontakt v šabloně Samba
Zobrazení kontaktních údajů v košíku v šabloně Samba
Zobrazení kontaktních údajů v košíku v šabloně Samba

Vybrané kontaktní údaje se mohou propisovat také na další místa v e-shopu.

Pod tabulkou s kontaktními údaji můžete vidět nastavené bankovní účty pro všechny v e-shopu používané měny. Údaje o bankovních účtech je možné nastavit v detailu každé měny v Nastavení → Základní nastavení → Měny.

E-mail a telefon

E-mailová adresa: Adresa se zobrazí jako kontaktní pro zákazníky. Zároveň se jedná o tzv. hlavní e-mailovou adresu e-shopu. Na tuto adresu se vám budou automaticky zasílat všechna oznámení z e-shopu (např. zprávy z kontaktního formuláře, oznámení o nové objednávce apod.).

Pod zadanou e-mailovou adresou se budou také odesílat všechny e-maily z e-shopu. Oznámení o objednávce zákazníkům, různé informační e-maily, newslettery, výzvy k hodnocení, atd. budou mít jako odesílatele uvedenou právě vaší kontaktní e-mailovou adresu.

U domény kontaktního e-mailu nastavte v DNS záznamech SPF a DKIM záznamy, jinak bude docházet k problémům s doručením e-mailů z vašeho e-shopu. Podrobnosti najdete v článku Jak správně nastavit DNS záznamy.

Nedoporučujeme jako kontaktní e-mailovou adresu používat adresy od Seznamu, Google, apod. (tzn. například adresa@seznam.cz nebo adresa@google.com), protože u nich není možné SPF a DKIM záznamy nastavit, a docházelo by tak k problémům s doručením e-mailů z vašeho e-shopu.

Telefon: Zadejte hlavní kontaktní telefon vašeho e-shopu, kam vám mají vaši zákazníci volat. Může být ve tvaru bez mezinárodní předvolby, i s předvolbou. Stejně tak je možné zadat číslo s mezerami i bez mezer.

Zadané číslo se ve vybraných šablonách zobrazí také v hlavičce e-shopu. Číslo můžete pomocí značky #PROJECT_PHONE# propsat do šablon e-mailů.

Mobilní telefon: Toto políčko sloužilo historicky pro uvedení mobilního telefonu. V současnosti jej můžete využít pro uvedení případného sekundárního kontaktního čísla.

Jméno a fotografie obchodníka

Jméno obchodníka: Zadané jméno se zobrazí u kontaktních údajů v košíku.

Fotografie obchodníka: U kontaktních údajů v košíku můžete zákazníkům zobrazit fotografii (může ale jít například i o logo). Maximální rozlišení fotografie je 300x200 px. Pokud nahrajete větší obrázek, zobrazí se vám aplikace pro ořezání fotografie.

Sociální sítě

Facebook URL: Adresa vaší Facebook stránky. Odkaz se zadává ve formátu https://www.facebook.com/vase-stranka.

Text odkazující na Facebook: Text odkazu na vaší Facebook stránku. Pokud jej nevyplníte, zobrazí se zákazníkům v košíku zadaná URL vaší Facebook stránky.

X (dříve Twitter): Tzv. „handle“ vašeho X profilu. Najdete jej například v URL adrese vašeho X účtu za lomítkem. Zadávejte pouze ve tvaru vas-profil.

Instagram: Název vašeho Instagram profilu. Zadávejte jej pouze ve tvaru vas-profil. Název účtu najdete například v URL adrese vašeho Instagram účtu za lomítkem.

YouTube URL: Adresa vašeho YouTube kanálu. Odkaz zadávejte ve formátu https://www.youtube.com/channel/id-kanalu nebo https://www.youtube.com/@nazev-kanalu.

Text odkazující na YouTube: Text odkazu na váš YouTube kanál. Pokud jej nevyplníte, zobrazí se zákazníkům v košíku celá zadaná URL vašeho kanálu.

Facebook Messenger: Název vašeho Messenger profilu. Zadávejte jej pouze ve tvaru vas-profil.

WhatsApp: Vaše telefonní číslo ve službě WhatsApp. Zadávejte v mezinárodním tvaru bez + a bez mezer, tzn. ve tvaru 420777888999 nebo 00420777888999.

TikTok: Název vašeho Tiktok profilu, jak je uváděný v URL adrese za lomítkem. Zadávejte jej včetně @ ve tvaru @vas-profil.

Fakturační údaje

V Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu na záložce Fakturační údaje můžete nastavit fakturační údaje pro váš e-shop. Zadané fakturační údaje by měly odpovídat tomu, jak je vaše firma (nebo vy jako podnikající fyzická osoba) registrována v obchodním rejstříku. Tedy zde vždy zadávejte adresu sídla, nikoliv adresu provozovny nebo pobočky.

Zadané údaje se budou propisovat do dokladů pro vaše zákazníky (objednávky, faktury, doklady k přijaté platbě apod.), vystavených z vašeho e-shopu. Na zadané údaje vám také budou vystavovány výzvy k platbě a faktury od Shoptetu.

Nastavení IČO a DIČ

Pro zadání (a nebo změnu) IČO (identifikačního čísla osoby) klikněte na odkaz Upravit vedle políčka IČ (CIN). Otevře se vám stránka pro zadání vašeho aktuálního IČO a země, ve které jste registrovaní jako podnikající subjekt.

Po zadání údajů klikněte na Pokračovat. V druhém kroku budete vyzváni k potvrzení souhlasu s našimi obchodními podmínkami a podmínkami pro ochranu osobních údajů.

Pokud máte aktivní službu Shoptet Pay, může dojít změnou IČO k dočasnému pozastavení příjímání plateb. V takovém případě doporučujeme před změnou IČO zažádat o tzv. předběžné schválení. Podrobnosti najdete v nápovědě Shoptet Pay.

Pro nastavení nebo změnu DIČ (daňového identifikačního čísla) zadejte vaše DIČ do políčka DIČ (VAT number). DIČ zadávejte v mezinárodním formátu ve tvaru CZ12345678. DIČ zadávejte pouze, pokud vám bylo finanční správou přiděleno a máte povinnost jej používat – tedy nejčastěji pokud jste plátci DPH.

Fakturační adresa

Název společnosti / Jméno a příjmení: Zadejte buď název vaší společnosti, a nebo vaše jméno a příjmení – podle toho, pod jakým subjektem e-shop provozujete. Údaje zadávejte tak, jak jsou uvedené v obchodním rejstříku.

Ulice a číslo domu, Město, PSČ a Země: Zadejte adresu vašeho sídla tak, jak je uvedená v obchodním rejstříku.

Spisová značka: Údaj o tom, v jakém registru jste jako podnikající subjekt zapsáni. Nejedná se o povinný údaj z technického hlediska našeho systému. V závislosti na vaší konkrétní situaci se ale může jednat o povinný údaj z pohledu legislativy. Doporučujeme vždy konzultovat s vašimi účetními, daňovými poradci nebo právníky, zda máte povinnost tento údaj uvádět.

Fakturační kontakty

E-mailová adresa

Adresu, kterou zadáte do políčka E-mail, budeme používat jako hlavní kontaktní e-mail ve styku s vámi.

Na hlavní kontaktní e-mail vám budeme zasílat výzvy k platbě a faktury za naše služby. V případě, že do políčka E-mail pro fakturaci vyplníte jinou e-mailovou adresu, budeme vám výzvy k platbě a faktury zasílat pouze na tento zadaný fakturační e-mail.

Zadaný hlavní kontaktní e-mail se bude zároveň propisovat na doklady vystavené vašim zákazníkům. Pokud chcete zákazníkům na dokladech zobrazovat jinou adresu, zadejte jí do políčka E-mail pro zákazníky.

Telefonní číslo

Číslo, které zadáte do políčka Telefon, budeme používat jako hlavní kontaktní telefon ve styku s vámi.

Zadaný hlavní kontaktní telefon se bude zároveň propisovat na doklady vystavené vašim zákazníkům. Pokud chcete zákazníkům na dokladech zobrazovat jiné číslo, zadejte jej do políčka Telefon pro zákazníky.