S doplňkem Automatické importy produktů získáte užitečný nástroj pro aktualizaci dat pomocí XML feedu. Můžete snadno propojit svůj e-shop s dodavatelem nebo více vašich e-shopů navzájem. Nebude muset hlídat změny na skladě a v cenách. Doplněk vše aktualizuje za vás. Díky doplňku bude také možné napojit e-shop na službu Droppshiping.cz.
S výběrem a objednáním doplňku vám rádi poradíme na info@shoptet.cz.
Obsah:
Pomocí aktualizačních importů je možné aktualizovat informace jako je Sklad, Dostupnost nebo Cena. Máte k dispozici 16 různých časových oken, které můžete využít pro naplánování aktualizací mezi jednotlivými feedy v rámci jednoho dne (zde jsou maximální četnosti aktualizací rozlišeny dle vašich tarifů = 1x Free, Basic, Start, Lite, 3x Business, 6x Profi a až 16x u tarifu Enterprise). Úplný automatický import probíhá jedenkrát denně, je možné vybrat z 8 časových oken. Manuální spuštění importu je určené jen pro "krizové" případy a je možné jej spustit 6x do měsíce.
|
Co jsou automatické importy produktů?
Jedná se o možnost aktualizace produktů za pomoci *.xml souboru, ze kterého si bude systém v daném časovém horizontu stahovat informace. Soubor tedy musí být umístěn někde na internetu.
Můžete takto aktualizovat své produkty jednoduše bez nutnosti nahrávat je přes manuální import dat. Dále lze nastavit, jaké hodnoty se mají aktualizovat, například jen počet kusů skladem přímo dle dodavatele.
Soubor (feed) ve *.xml formátu musí být validní. To znamená, že jeho struktura musí být dle specifikace Relax NG. Více informací o validaci najdete v nápovědě XML Validace, včetně postupu pro případ, když *.xml soubor validací neprojde.
Rozlišujeme mezi úplným importem (které probíhají 1x denně mezi 00:00 až 07:00) a aktualizačním importem (mezi 08:00 a 23:00). Oba importy používají stejný dodavatelský XML feed, ale aktualizační import aktualizuje pouze některé vlastnosti a pouze u existujících produktů.
Pro aktualizace skladu, které je třeba provést častěji než 1x denně, slouží aktualizační importy, těch může být až 16 v nejvyšším tarifu Enterprise. Hodnota daná tarifem se vztahuje na všechny automatické importy dohromady.
Tarif | Počet dostupných aktualizací |
---|---|
Free, Basic, Start, Lite | 1x |
Business | 3x |
Profi | 6x |
Enterprise | 16x |
S aktualizací zboží od dodavatelů vám pomůže doplněk NapojSe. Nebudete muset importovat produkty od každého dodavatele zvlášť. NapojSe vám je sloučí do jednoho souboru a zvládne ještě mnohem víc. |
Frontové zpracování
Zpracování obou typů importů je realizováno pomocí fronty úloh. To znamená, že požadavek na import (úplný i aktualizační) je vložen podle nastavení uživatele do fronty ke zpracovaní ve vybraném čase (slot). To ovšem negarantuje čas spuštění. Úlohy z fronty jsou zpracovávány několika souběžně běžícími procesy, jejichž počet se během dne může měnit. Může se tedy stát, že úplné importy naplánované na 01:00 proběhnou až okolo 3:00.
Přidání nového importu
Automatické importy produktů se nachází v sekci Produkty → Automatické importy (obrázek 01). Pokud nemáte přidaný žádný automatický import, použijte tlačítko Přidat import. Jednotlivé importy se vám budou poté zobrazovat v tabulce a je jich možné přidat neomezené množství.

obrázek 01
U nového importu je potřeba vyplnit čtyři hodnoty (obrázek 02):
- Jméno: pojmenování, abyste od sebe importy byly schopni odlišit.
- Import kód: unikátní kód, podle kterého automatický import pozná, které produkty byly vytvořeny či aktualizovány. Hodnota je čistě na vás, ale je potřeba, aby nebyla použita u ostatních automatických importů.
- Typ dodavatele: standardně Shoptet, případně Dropshipping.
- URL adresa XML feedu: uvádějte URL adresu vašeho *.xml souboru, ten musí být validní. Validace se provádí v detailu importu, budete tedy případně upozorněni, pokud nebude možné *.xml soubor nahrát.

obrázek 02
Feed je zapotřebí nejprve validovat. Provedete to jednoduše v detailu jednotlivých importů, pomocí stejnojmenného tlačítka (obrázek 03).

obrázek 03
Základní nastavení
- Jméno: pojmenování, abyste od sebe importy byli schopni odlišit (obrázek 04).
- Import kód: unikátní kód, podle kterého automatický import pozná, které produkty byly vytvořeny či aktualizovány. Hodnota je čistě na vás, ale je potřeba, aby nebyla použita u ostatních automatických import.
- Prefix kódu produktu: nabízí možnost nastavit hodnotu, která se bude propisovat před kódy produktu uvedených v *.xml souboru, tato možnost je vhodná, pokud máte více automatických importů, kde dodavatelé mohou mít stejné kódy. Pokud nastavíte hodnotu, hned po uložení se změní kódy.
- Typ dodavatele: standardně Shoptet, případně Dropshipping.
- URL adresa XML feedu: uvádějte URL adresu vašeho *.xml souboru, ten musí být validní. Validace však ještě projde kontrolou, budete tedy případně upozorněni, pokud nebude možné *.xml soubor nahrát.

obrázek 04
- Tlačítko Uložit: má stejnou funkci, jako jinde v administraci, ukládá změněné hodnoty na stránce.
- Tlačítko Spustit manuální: tato možnost je dostupná pouze 6x za měsíc a slouží jako záloha, pokud potřebujete provést import produktů ihned, například kvůli chybným datům.
- Tlačítko Povolit / Zakázat: spouští či vypíná automatickou aktualizaci, můžete tedy stahování souboru kdykoli přerušit.
- Tlačítko Smazat: odebere daný automatický import.
Nastavení importu
- Párovat produkty podle: zde je možné, vybrat podle jaké hodnoty se mají produkty aktualizovat, na výběr jsou dvě možnosti: Kód produktu / EAN kód.
- Cenový koeficient: toto pole je určeno, pokud chcete navýšit cenu, která je posílána v souboru, je možné ji navýšit, ale i snížit. Hodnota se poté zadává pomocí desetinné čárky, výchozí hodnota je 1, která odpovídá hodnotě 100%. Pokud budete chtít nastavit například ceny o 10% dráž, stačí do tohoto pole uvést 1,1.
- Produkty chybějící ve feedu: určujete, co se má stát s produkty, které se v souboru již nevyskytují (například produkty, které dodavatel již nenabízí). Jsou zde čtyři možnosti: Ponechat nezměněné / Smazat produkt / Skrýt produkt / Nezobrazovat v navigaci e-shopu.
- Aktualizovat produkty: nastavujete, které produkty se mají aktualizovat: Všechny / Jen nové / Jen změněné.
- Zahrnout do kategorie: do této kolonky se uvádí název kategorie, do které se budou nahrávat nové produkty ze souboru. Volbu nastavujete v případě, že jsou v souboru uvedeny jiné kategorie, než potřebujete. Aby nedocházelo k přepisování kategorií, je třeba pro úplný import ponechat volbu aktualizace kategorií neaktivní.
Rozvrh
Nelze nastavit více importů na stejné hodiny, pokud tedy chcete aktualizovat dva a více importů, je potřeba vybírat z jiných dostupných hodin. |
Na této záložce se určuje, kdy se má automatický import aktualizovat, ať už jde o kompletní nebo o aktualizační (obrázek 05).
- Rozvrh úplného importu: můžete aktualizaci vypnout (první hodnota ve výběru) nebo nastavit čas aktualizace, jsou zde k dispozici časy 00:00 a 07:00 a to po každé hodině. Import se tedy provádí pouze jednou denně.
- Rozvrh aktualizačního importu: na výběr jsou zde ostatní hodiny, tedy od 08:00 do 23:00, a je možné jej nastavit na častější aktualizaci. Maximální počet se může lišit dle vašeho tarifu, kde například u tarifu Enterprise jej můžete nastavit až na 16x za den (možnosti aktualizací jsou rozlišeny tarifově = 1x Free, Basic, Start, Lite, 3x Business, 6x Profi a až 16x Enterprise). Tato hodnota je však společná pro všechny feedy, tedy např. u třech automatických importů to budou 4 časová "okna" využitelná pro jednotlivé aktualizace (v případě, že chcete dělat aktualizace rovnoměrně pro všechny 3 feedy).

obrázek 05
Položky importu
Jedná se o nastavení, z jakých elementů má systém stahovat informace a ty aktualizovat u produktů, pokud se jedná o nový produkt v souboru, prvotně se nahrají všechny údaje uvedené v *.xml souboru, poté se bude již aktualizovat dle tohoto nastavení.
- Úplný import: probíhá pouze jednou denně a je možné zde vybrat ze všech možností. Více informací v Tabulce položek Úplného importu.
- Aktualizační import: probíhá vícekrát denně v závislosti na tarifu. Vybrat můžete pouze z některých možností, kvůli rychlosti aktualizace. Více informací v Tabulce položek Aktualizačního importu.
Externí ID
Tato značka (EXTERNAL_ID), resp. její hodnota, pomáhá spárovat varianty s konkrétním produktem. Při jejím použití odpadá nutnost v souboru *.xml uvádět vždy ostatní varianty. Políčko může obsahovat znaky 0-9 a A-Z.
Mezi položkami automatických importů se nenachází, aktualizuje se vždy, pokud je v tomto políčku uvedena hodnota.
Tabulka položek Úplného importu
Název pole | Název elementu v XML feedu | Vysvětlení |
---|---|---|
Kód | CODE | Kód produktu či variant. Mezi volitelnými políčky k aktualizaci se nenachází. Párují se podle něj produkty při automatickém importu. |
Název | NAME | Název produktu. |
Doplněk | APPENDIX | Doplněk názvu produktu. Lze do něj propisovat akční nabídky a dárky, více informací najdete v článku Doplněk produktu a dárky. |
URL | URL |
URL adresa, na které se produkt nachází. Pokud je volba aktivní dochází ke změně URL adres podle názvu produktu. Při změně URL adresy je automaticky založeno přesměrování z původní URL adresy. Pokud volba aktivní není, URL adresa se při změně názvu produktu nemění. |
Dodavatel | SUPPLIER | Dodavatel produktu. I když feed od dodavatele neobsahuje tuto značku, můžete dodavatele k produktu přidat v detailu produktu na e-shopu. Systém od té chvíle bude tuto značku evidovat v importu. |
Kód výrobce | EXTERNAL_CODE | Kód výrobce produktu nebo varianty. |
EAN | EAN | EAN kód produktu. Produkty při automatickém importu je možné rovněž podle EAN kódu párovat. |
PLU | PLU | PLU (kód pro dohledání ceny) produktu nebo varianty. |
Produktové číslo | PRODUCT_NUMBER | Produktové číslo produktu nebo varianty. |
Sériové číslo | SERIAL_NUMBER | Sériové číslo produktu nebo varianty. |
Číslo dílu výrobce (MPN) | PART_NUMBER | Číslo dílu výrobce (MPN) u produktu nebo varianty. |
Sady | SET_ITEMS | Slouží pro výčet jednotlivých položek sady. Pro správné nahrání je třeba jako Druh položky (ITEM_TYPE) uvést hodnotu set. |
Cena | PRICE / PRICE_VAT | Cena produktu, je možné odlišit, zda je cena bez DPH nebo s DPH. |
Akční cena | ACTION_PRICE | Zlevněná cena produktu, která se zobrazuje místo prodejní ceny. |
Nákupní cena | PURCHASE_PRICE | Nákupní cena produktu, z té se následně vypočítává marže a zisk. |
Standardní cena | STANDARD_PRICE | Původní cena produktu, je-li vyplněna, na e-shopu se zobrazuje rozdíl původní a současné ceny. |
Desetinné místo | DECIMAL_COUNT | Definuje počet možných desetinných míst pro produkt. Použít lze pro položky prodávané na váhu nebo po metrech. |
Sklad | STOCK | Nadřazený tag, pro počet kusů, minimální a maximální objednatelné množství. |
Krátký popis | SHORT_DESCRIPTION | Krátký popis produktu, je možné uvádět včetně html značek. |
Jednotka | UNIT | Určuje, v jaké jednotce je produkt uveden, výchozí jsou kusy. |
Viditelnost | VISIBILITY | Skrývání a zobrazování produktu – hodnota hidden produkt skryje, hodnota visible je výchozí stav, produkt bude vidět. Další možné hodnoty: blocked – zamezí objednání produktu; showRegistered – produkt je viditelný pouze pro registrované uživatele;blockUnregistered – produkt nelze zakoupit, pokud zákazník není registrován; cashDeskOnly – zobrazit jen na pokladně; detailOnly – nezobrazovat v navigaci e-shopu. |
Záruka | WARRANTY | Definuje záruku produktu, co je uvedeno v tagu, to se zobrazí na e-shopu. |
Hmotnost | WEIGHT | Určuje, váhu produktu, jednotky jsou nastaveny na kg. |
Měna | CURRENCY | Měna v mezinárodním formátu (CZK, EUR atp.). |
Kategorie | CATEGORY | Určuje, do jaké kategorie produkt patří, může být použito vícekrát. Pokud přenášíte produkty do své kategorie, je potřeba toto z aktualizace vyloučit. |
Popis | DESCRIPTION | Podrobný popis produktu, může obsahovat i html značky. |
Příznaky | FLAGS | Akce, Tip, Novinka jsou tři příznaky, které je k produktu možné přiřadit. |
Doprava zdarma | FREE_SHIPPING | Příznak doprava zdarma má vliv na cenu dopravy či platby. |
Obrázky | IMAGES | Obrázek musí být nahrán někde na internetu a mít svou URL adresu, aby se v pořádku přenesl na e-shop. |
Informační parametry | INFORMATION_PARAMETERS | Jedná se o parametry pro filtrování, pomocí kterých lze vytvořit parametrický filtr. |
Parametry | PARAMETERS | Varianty produktu, je možné uvádět až 3 různé hodnoty variant. |
Vlastnosti | TEXT_PROPERTIES | Popisné parametry, zde zadávat informace o produktu (materiál, barva, atp). |
Druh položky | ITEM_TYPE | Určuje zda se jedná o produkt, bazarový produkt, sadu nebo službu. Hodnoty jsou product, bazaar, set, service. |
Výrobce | MANUFACTURER | Výrobce produktu. |
Maximální množství | MAXIMAL_AMOUNT | Maximální počet kusů, do koliks je možné produkt objednat, patří do tagu STOCK. |
Minimální množství | MINIMAL_AMOUNT | Minimální počet kusů, od kolika je možné produkt objednat, patří do tagu STOCK. |
Nákup do mínusu | NEGATIVE_AMOUNT | Uvádí, zda lze produkt nakupovat i do mínusových skladových zásob. |
Množství | AMOUNT | Přenáší počet kusů skladem, vždy patří do nadřazeného elementu STOCK pro správnou aktualizaci je potřeba mít zaškrtnutou i volbu Sklad. |
Dostupnost | AVAILABILITY | Dostupnost, lze dělit podle skladového hospodářství. Pokud je na e-shopu aktivní jsou dvě dostupnosti: AVAILABILITY_IN_STOCK a AVAILABILITY_OUT_OF_STOCK. |
Podobné produkty | ALTERNATIVE_PRODUCTS | Definují se pomocí kódu produktu, možnost použít vícekrát. |
Dárky k produktu | GIFTS | Definují se pomocí kódu produktu, možnost použít vícekrát. |
Související produkty | RELATED_PRODUCTS | Definují se pomocí kódu produktu, možnost použít vícekrát. |
Související videa | RELATED_VIDEOS | Definují se pomocí URL adresy, možnost použít vícekrát. |
Související soubory | RELATED_FILES | Definují se pomocí URL adresy, možnost použít vícekrát. |
Atypická doprava | ATYPICAL_SHIPPING | Definuje, zda produkt vyžaduje atypickou dopravu a zda se tedy u produktu v košíku objeví atypický dopravce. |
Atypická platba | ATYPICAL_BILLING | Definuje, zda produkt vyžaduje atypickou platbu a zda se tedy u produktu v košíku objeví atypická platba. |
Tabulka položek Aktualizačního importu
Název pole | Název elementu v XML feedu | Vysvětlení |
---|---|---|
Cena | PRICE / PRICE_VAT | Cena produktu, je možné odlišit, zda je cena bez DPH nebo s DPH. |
Akční cena | ACTION_PRICE | Zlevněná cena produktu, která se zobrazuje místo prodejní ceny. |
Nákupní cena | PURCHASE_PRICE | Nákupní cena produktu, z té se následně vypočítává marže a zisk. |
Standardní cena | STANDARD_PRICE | Původní cena produktu, je-li vyplněna, na e-shopu se zobrazuje rozdíl původní a současné ceny. |
Viditelnost | VISIBILITY | Skrývání a zobrazování produktu – hodnota hidden produkt skryje, hodnota visible je výchozí stav, produkt bude vidět. Další možné hodnoty: blocked – zamezí objednání produktu; showRegistered – produkt je viditelný pouze pro registrované uživatele;blockUnregistered – produkt nelze zakoupit, pokud zákazník není registrován; cashDeskOnly – zobrazit jen na pokladně; detailOnly – nezobrazovat v navigaci e-shopu. |
Maximální množství | MAXIMAL_AMOUNT | Maximální počet kusů, do kolika je možné produkt objednat, patří do tagu STOCK. |
Minimální množství | MINIMAL_AMOUNT | Minimální počet kusů, od kolika je možné produkt objednat, patří do tagu STOCK. |
Nákup do mínusu | NEGATIVE_AMOUNT | Uvádí, zda lze produkt nakupovat i do mínusových skladových zásob. |
Množství | AMOUNT | Přenáší počet kusů skladem, vždy patří do nadřazeného elementu STOCK pro správnou aktualizaci je potřeba mít zaškrtnutou i volbu Sklad. |
Dostupnost | AVAILABILITY | Dostupnost, lze dělit podle skladového hospodářství. Pokud je na e-shopu aktivní jsou dvě dostupnosti: AVAILABILITY_IN_STOCK a AVAILABILITY_OUT_OF_STOCK. |
Atypická doprava | ATYPICAL_SHIPPING | Definuje, zda produkt vyžaduje atypickou dopravu a zda se tedy u produktu v košíku objeví atypický dopravce. |
Atypická platba | ATYPICAL_BILLING | Definuje, zda produkt vyžaduje atypickou platbu a zda se tedy u produktu v košíku objeví atypická platba. |