Doplněk Sociální sítě zastřešuje nastavení widgetů (ikonek), které si můžete na e-shop přidat a podpořit sdílení a sledování vašich stránek. Také zde můžete nastavit kódy potřebné spuštění reklamy na Facebooku.
O možností přihlášení přes Facebook a Google se dozvíte více v článku Přihlašování přes sociální sítě.
Sociální sítě
Funkce sociálních sítí najdete v umístění Propojení → Sociální sítě.
Do nastavení jednotlivých sociálních sítí doporučujeme nevkládat své osobní profily, ale založit na sociálních sítích profil přímo své firmě.
Na obrázku 01 jsou vyznačeny náhledy tlačítek pro jednotlivé sociální sítě, které se zobrazují v detailu produktu. Kliknutím na modrou ikonku a tažením můžete jejich pozici přemístit. Aktivovat nebo deaktivovat tlačítko lze vždy v záložce příslušné sociální sítě v sekci Sdílecí tlačítko výběrem Rozvržení.

obrázek 01
Sdílecí tlačítko
- Zobrazit: zaškrtnutím tlačítko zobrazíte.
- Rozvržení: máte na výběr standardní, box vpravo nebo box nahoře.
- Typ akce: volíte akce, která bude provedena po kliknutí na tlačítko. Na výběr je z:
- To se mi líbí,
- Doporučit,
- Sdílet.
- Můžete definovat vlastní šířku a výšku tlačítka.
Widget
Jedná se o widget (obrázkový odkaz) stránek na Facebooku. Do pole Adresa fanouškovské stránky zadáváte URL adresu facebookové stránky ve tvaru: http://www.facebook.com/nazevvasichstranek
(obrázek 02).

obrázek 02
Pomocí nastavení šířky a výšky lze upravit velikost widgetu. Nastavit můžete také, jestli bude widget ukazovat obličeje fanoušků, příspěvky na zdi stránky nebo obrázek záhlaví.
Sociální widget jednotlivých sociálních sítí můžete umístit na váš e-shop do levého nebo pravého menu, případně do patičky. Přesun pozice uskutečníte v umístění Vzhled a obsah → Šablony, na záložce Prvky.
Více informací k nastavení reklamy, konverzí a dynamického remarketingu na Facebooku najdete v článku Facebook reklama a měření konverzí.
Twitter je sociální síť, která umožňuje posílat a číst příspěvky zaslané jinými uživateli známé jako tweety. Tweety jsou příspěvky dlouhé maximálně 280 znaků, které se zobrazují na profilu uživatele a na stránkách jeho odběratelů (followers).
V administraci můžete nastavit sociální widget Twitteru, zvolit, jestli si přejete zobrazovat tlačítko Tweet v detailu produktu a případně, jak má vypadat.
Vygenerování kódu pro Twitter widget
- Přejděte na Twitter Publish.
- Vložte URL adresu vašeho účtu.
- Vyberte možnost Embedded Timeline.
- Zkopírujte kód widgetu a vložte ho do kolonky Váš "Twitter widget code" v administraci e-shopu (obrázek 03).
obrázek 03
Pozici widgetu můžete upravovat v umístění Vzhled a obsah → Šablony na záložce Prvky. Jde o prvek s názvem Twitter.
Pokud chcete upravit vzhled vašeho widgetu, je to možné na stránce Twitter Publish po kliknutí na volbu Set customizations options. Upravený kód widgetu je pak případně znovu třeba zkopírovat a vložit do administrace e-shopu.
Pod kartou Google naleznete nastavení přihlašování zákazníků přes službu Google. Podrobný návod najdete v našem článku Přihlašování přes sociální sítě.
Pinterest je sociální síť, kde si lze ukládat, organizovat a sdílet obsah. Předmětem zájmu je zde zejména vizuálně poutavý a inspirativní obsah (móda, design, umění, architektura, ale i návody a infografiky).
Stejně jako u ostatních sítí můžete nastavit, jestli chcete v detailu produktu zobrazovat sdílecí tlačítko Pin it a jakou má mít případně podobu (obrázek 04).
Widget není třeba generovat, stačí vložit URL vaší stránky na Pinterestu a navolit rozměry widgetu.
Pozici widgetu můžete upravovat v umístění Vzhled a obsah → Šablony na záložce Prvky. Jde o prvek s názvem Pinterest.

obrázek 04
Instagram je sociální síť, která slouží k prezentaci obrázků nebo krátkých videí. Díky propojení můžete na svém e-shopu zobrazovat widget plný fotek z vašeho Instagramu, a tak zákazníky více zapojit do kontaktu s vaším e-shopem.
Aby vám propojení fungovalo, postačí se v administraci e-shopu přihlásit pomocí vašeho instagramového účtu (obrázek 05). Pak už jen zvolíte, kolik obrázků se má ve widgetu zobrazovat.
Pro správnou funkčnost widgetu je třeba mít založený veřejný účet a zároveň povolit předávání médií v nastavení účtu na Instagramu (Nastavení → Aplikace a weby).

obrázek 05
Pozici widgetu můžete upravovat v umístění Vzhled a obsah → Šablony na záložce Prvky. Jde o prvek s názvem Instagram.
AddThis
AddThis je platforma pro sdílení obsahu a propojení se sociálními sítěmi. Obsahuje například tlačítka pro sdílení na Twitteru, Facebooku a mnohá další.
Pro zobrazení AddThis tlačítek je třeba vepsat do políčka Vaše Profile ID číslo vašeho profilu registrovaného na AddThis. V dolní části obrazovky si vyberte design, jaký chcete mít.
Číslo profilu naleznete v administraci AddThis účtu pod cestou Profile Settings → General.