Doplněk Sociální sítě zastřešuje nastavení widgetů (ikonek), které si můžete na e-shop přidat a podpořit sdílení a sledování vašich stránek. Také zde můžete nastavit kódy potřebné pro reklamu na Facebooku.
Informace a návod pro nastavení e-shopu na Facebooku naleznete v článku Facebook e-shop. O možností přihlášení přes Facebook a Google se dozvíte více v článku Přihlašování přes sociální sítě.
Sociální sítě
Funkce sociálních sítí najdete v umístění Propojení → Sociální sítě.
Do nastavení jednotlivých sociálních sítí nevkládejte své osobní profily. Založte na sociálních sítích profil přímo své firmě.
Na obrázku 01 jsou vyznačeny náhledy tlačítek pro jednotlivé sociální sítě, které se zobrazují v detailu produktu. Kliknutím na modrou ikonku a tažením můžete jejich pozici přemístit. Aktivovat či deaktivovat tlačítko lze vždy v záložce příslušné sociální sítě v sekci Sdílecí tlačítko výběrem Rozvržení.

obrázek 01
Přidání tlačítka pro sdílení
- Zobrazit: zaškrtnutím tlačítko zobrazíte.
- Rozvržení: máte na výběr standardní, box vpravo či box nahoře
- Typ akce: volíte akce, která bude provedena po kliknutí na tlačítko
- To se mi líbí
- Doporučit
- Sdílet
- Barevné schéma: tmavé nebo světlé.
- Můžete definovat vlastní šířku a výšku tlačítka.
Vytvoření Facebook widgetu
Jedná se o widget (obrázkový odkaz) stránek na Facebooku. Do pole Adresa fanouškovské stránky zadáváte URL adresu facebookové stránky ve tvaru http://www.facebook.com/nazevvasichstranek
(obrázek 02).
Pomocí nastavení šířky a výšky lze upravit velikost widgetu. Nastavit můžete také, jestli bude widget ukazovat obličeje fanoušků, příspěvky na zdi stránky nebo obrázek záhlaví.
Sociální widget jednotlivých sociálních sítí můžete umístit na váš e-shop do levého či pravého menu, v případě novějších šablon i do patičky. Přesun pozice uskutečníte v umístění Vzhled a obsah → Šablony na záložce Prvky.

obrázek 02
Na vašem e-shopu se widget zobrazí takto (obrázek 03):

obrázek 03
Více informací k nastavení reklamy, konverzí a dynamického remarketingu na Facebooku najdete v článku Remarketing a měření konverzí na Facebooku.
Podrobný postup, jak nastavit propojení e-shopu s aplikací Messenger, si můžete přečíst v našem článku Facebook Messenger.
Twitter je sociální síť, která umožňuje posílat a číst příspěvky zaslané jinými uživateli, známé jako tweety. Tweety jsou příspěvky dlouhé maximálně 280 znaků, které se zobrazují na profilu uživatele a na stránkách jeho odběratelů (followers).
V administraci můžete nastavit sociální widget Twitteru, zvolit, zda si přejete zobrazovat tlačítko Tweet v detailu produktu a případně, jak má vypadat.
Vygenerování kódu pro Twitter widget
- Přihlaste se na Twitter a klikněte na ikonku s vaší fotografií v pravém horním rohu,
- Zvolte Nastavení → Widgety → Vytvořit nový → Profil.
- Zadejte název svého Twitter účtu. Nastavte si grafickou podobu widgetu.
- Zkopírovaný kód následně vložíte do administrace v sekci Propojení → Sociální sítě → Twitter.
Více informací najdete v našem videu:
Pod kartou Google naleznete nastavení přihlašování zákazníků přes službu Google. Podrobný návod najdete v našem článku Přihlašování přes sociální sítě.
Pinterest je sociální síť, kde si lze ukládat, organizovat a sdílet obsah. Předmětem zájmu je zde zejména vizuálně poutavý a inspirativní obsah (móda, design, umění, architektura, ale i návody a infografiky).
Stejně jako u ostatních sítí můžete nastavit, zda chcete v detailu produktu zobrazovat sdílecí tlačítko Pin it a případně jakou má mít podobu (obrázek 04).
Widget není třeba generovat, stačí vložit URL vaší stránky na Pinterestu a navolit rozměry widgetu.
Pozici widgetu můžete upravovat v umístění Vzhled a obsah → Šablony na záložce Prvky. Jde o prvek s názvem Pinterest.

obrázek 04
Instagram je sociální síť, která slouží k prezentaci obrázků či krátkých videí. Díky propojení můžete na svém e-shopu zobrazovat widget plný fotek z vašeho Instagramu, a tak zákazníky více zapojit do kontaktu s vaším e-shopem.
Aby vám propojení fungovalo, postačí se v administraci e-shopu přihlásit pomocí vašeho instagramového účtu. Pak už jen zvolíte, kolik obrázků se má ve widgetu zobrazovat (obrázek 05).

obrázek 05
Pozici widgetu můžete upravovat v umístění Vzhled a obsah → Šablony na záložce Prvky. Jde o prvek s názvem Instagram.
AddThis
AddThis je platforma pro sdílení obsahu a propojení se sociálními sítěmi. Obsahuje například tlačítka pro sdílení na Twitteru, Facebooku a mnohá další.
Pro zobrazení AddThis tlačítek je třeba vepsat do políčka "Vaše Profile ID" číslo vašeho profilu registrovaného na Add This. V dolní části obrazovky si vyberte design, jaký chcete mít.
Číslo profilu naleznete v administraci AddThis účtu pod cestou Název vašeho profilu → Get code.