Google Ads je inzertní systém, prostřednictvím kterého lze inzerovat ve vyhledávání a v obsahové síti.
Obsah:
Vytvoření účtu na Google Ads
Pokud ještě nemáte Google účet, vytvořte si ho a pomocí účtu Google si založte účet ve službě Google Ads. Po založení účtu je třeba vytvořit kampaň. Můžete ji jen v rychlosti nastavit, později smazat a vytvořit si lepší. Kampaň se nespustí, dokud nenahrajete kredit. Po jejím vytvoření vás systém provede nastavením účtu a fakturačních údajů.
Delegování přístupu k účtu
Chcete poskytnout přístup k účtu kolegům nebo svému PPC specialistovi? V pravém horním rohu klikněte na Nástroje a nastavení. Zvolte Nastavení → Přístup a zabezpečení a klikněte na tlačítko Plus. Vyplňte e-mailovou adresu uživatele, kterého chcete přidat. Na ni přijde ověřovací e-mail, po jehož potvrzení bude udělen přístup k účtu.
Celý podrobný postup najdete v nápovědě Google Ads v článku Správa přístupu k účtu Google Ads.
Vytvoření první kampaně
Přihlaste se do účtu Ads a klikněte na Nová kampaň. V prvním kroku tvoříte kampaň samotnou. Určujete, lokalitu pro zobrazení (například jen Česká republika, pouze Brno atd.) a jazyk uživatele, kterému se reklama zobrazí (pouze čeština, čeština a angličtina). Další nastavení se týká výchozí nabídky maximální výchozí částky, kterou jste ochotni zaplatit za proklik, denní nabídky (rozpočet na 1 den) a data ukončení kampaně.
Ve druhém kroku tvoříte samotnou reklamní sestavu. Zadává se webová stránku, na kterou bude reklama odkazovat a klíčová slova pro zobrazení reklamy, pokud je zákazníci zadají do vyhledávače Google. V případě Shoptetu by se mohlo jednat například o e-shop, pronájem e-shopu, tvorbu e-shopu atd.
Třetí krok zahrnuje již samotnou tvorbu reklam. Google doporučuje mít v každé reklamní sestavě alespoň dvě reklamy, které úzce souvisejí se zadanými klíčovými slovy. Uložením tvorbu kampaně dokončíte.
Jak Google Ads fungují?
Google Ads fungují na principu PPC (pay-per-click, platba za kliknutí). Neplatíte tedy za zobrazení vaší reklamy, ale až za prokliknutí na vaše stránky. Při vytváření reklamní sestavy si nastavíte průměrný denní rozpočet, tj. maximální částku, kterou chcete denně do reklamy investovat. Pokud je tato částka vyčerpána, Google vaše reklamy přestane po zbytek dne zobrazovat. Důležité je také nastavit datum ukončení, kdy se má reklama přestat zobrazovat.
Měření konverzí
Měření konverzí využijete pro měření návratnosti investic kampaní, reklamních sestav i klíčových slov. Na Shoptetu je připravené měření počtu objednávek i jejich hodnotu (včetně DPH).
Nastavení konverzí a remarketingu
- V rozhraní Ads přejděte na Nástroje a Nastavení → Měření → Konverze.
- Klikněte Nová konverzní akce a poté zvolte typ konverze. V případě většiny e-shopů se bude jednat o Webové stránky.
- Zadejte kategorii, název, hodnotu a počet. U Hodnoty zvolte možnost Používat u jednotlivých konverzí různé hodnoty.
- Níže pak můžete ještě upravit hodnoty doby sledování konverzí po různých akcích a atribuční model dle vašich potřeb.
- V dalším kroku vyberte volbu Nainstalovat značku sami a poté se vám zobrazí HTML kód. Jeho část bude třeba zadat do administrace e-shopu.
- Přejděte k nadpisu Fragment události a najděte v HTML kódu část
send_to: AW-123456789/xxx1XXx1xXXX123X1xX
. Část před lomítkem je Google ID konverzí a za lomítkem Google konverzní štítek. - Přejděte do administrace e-shopu do sekce Propojení → Google a na záložce Ads vložte do polí Váš "AW-CONVERSION_ID" a Váš "AW-CONVERSION_LABEL" příslušné hodnoty získané v předchozím kroku (obrázek 01). U hodnoty AW-CONVERSION_ID vkládejte pouze část za pomlčkou, tj. bez "AW-".
- Vytvoření konverzní akce dokončete v rozhraní Google Ads kliknutím na tlačítko Další.
obrázek 01
Měření hodnoty transakcí
Od 28.2.2018 jsou upraveny hodnoty objednávek odesílané v konverzním kódu Ads. Nově se rozděluje hodnota zboží bez dopravy a platby, případně DPH. Přečtěte si, koho se změna v měření týká a jak na nastavení.
Parametr | Název | Původně odesílaná data | Nově odesílaná data |
Hodnota konverze | google_conversion_value | Celková cena s DPH včetně dopravy a platby | Celková cena bez případného DPH bez dopravy a platby |
Měna | google_conversion_currency | Měna z objednávky | Měna z objednávky |
Rozšířené konverze
Cílem Rozšířených konverzích v Google Ads je zpřesnění měření konverzí, které jsou základem automatické optimalizace reklam.
Rozšířené konverze umožňují odesílání šifrovaných dat o zákaznících jako telefon, e-mail, adresa a jméno, které pak umožňují identifikaci a přiřazení ke konkrétnímu Google účtu. Data v přehledech jsou nadále souhrnná a anonymní a jednotlivé zákazníky z nich nelze identifikovat. Více informací naleznete v přímo v nápovědě Google Ads Rozšířené konverze.
Aktivace funkce je možná v administraci e-shopu na záložce Ads v sekci Propojení → Google. Označte volbu Aktivovat rozšířené konverze a stránku uložte.
Rozšířené konverze je pak třeba aktivovat i v rozhraní Google Ads:
- V rozhraní Ads přejděte na Nástroje a Nastavení → Měření → Konverze.
- Zde vyberte konverzi Nákup a otevřete její detail.
- Na spodním konci stránky je třeba kliknout na řádek Vylepšené konverze a zaškrtnout volbu Zapnout rozšířené konverze.
- Z nabídnutých možností zvolte Globální značka webu nebo Správce značek Google a vložte doménu e-shopu.
- Vyberte vaši globální značku začínající na AW- a volbu uložte.
Kde najdu další pomoc s nastavením Google Ads?
Nápověda pro efektivní nastavení Ads je velice rozsáhlá, uvádíme pouze stručný přehled. Doporučujeme proto pro dosažení nejlepších výsledků pročíst nápovědu Google Ads.
Připravili jsme také seznam odkazů přímo na články nápovědy, které byste si v případě, že se pro Ads rozhodnete, měli pročíst:
- Import konverzí z Google Analytics do účtu Google Ads
- Zobrazení reklam nad výsledky vyhledávání Google
- Správa útraty ve službě Google Ads
- Průměrný denní rozpočet: Definice
- Nastavení průměrného denního rozpočtu kampaně
- Automatické nastavení data zahájení a ukončení kampaně
- Pozastavení, obnovení nebo odstranění kampaně
- Jak vybrat vhodný typ kampaně
- Psaní úspěšných textových reklam
- Různé způsoby měření konverzí