Google Ads

Google Ads je inzertní systém, prostřednictvím kterého lze inzerovat ve vyhledávání a v obsahové síti.

Vytvoření účtu na Google Ads

Pokud ještě nemáte Google účet, vytvořte si ho a pomocí účtu Google si založte účet ve službě Google Ads. Po založení účtu je třeba vytvořit kampaň. Můžete ji jen v rychlosti nastavit, později smazat a vytvořit si lepší. Kampaň se nespustí, dokud nenahrajete kredit. Po jejím vytvoření vás systém provede nastavením účtu a fakturačních údajů.

Delegování přístupu k účtu

Chcete poskytnout přístup k účtu kolegům nebo svému PPC specialistovi? V pravém horním rohu klikněte na Nástroje a nastavení. Zvolte Nastavení → Přístup a zabezpečení a klikněte na tlačítko Plus. Vyplňte e-mailovou adresu uživatele, kterého chcete přidat. Na ni přijde ověřovací e-mail, po jehož potvrzení mu bude udělen přístup k účtu.

Celý podrobný postup najdete v nápovědě Google Ads v článku Správa přístupu k účtu Google Ads.

Vytvoření první kampaně

Přihlaste se do účtu Ads a klikněte na Nová kampaň. Po výběru dílčího cíle a typu kampaně, tvoříte kampaň samotnou. Vložte URL adresu webu a její název. Dále určujete lokalitu pro zobrazení (například jen Česká republika, pouze Brno atd.) a jazyk uživatele, kterému se reklama zobrazí (pouze čeština, čeština a angličtina apod.). Další nastavení se týká výchozí nabídky maximální výchozí částky, kterou jste ochotni zaplatit za proklik, denní nabídky (rozpočet na 1 den) a data ukončení kampaně.

Ve druhém kroku tvoříte samotnou reklamní sestavu. Zadává se webová stránka, na kterou bude reklama odkazovat a klíčová slova pro zobrazení reklamy, pokud je zákazníci zadají do vyhledávače Google. V případě Shoptetu by se mohlo jednat například o e-shop, pronájem e-shopu, tvorba e-shopu atd.

Třetí krok zahrnuje samotnou tvorbu reklam. Google doporučuje mít v každé reklamní sestavě alespoň dvě reklamy, které úzce souvisejí se zadanými klíčovými slovy. Uložením tvorbu kampaně dokončíte.

Jak Google Ads fungují?

Google Ads fungují na principu PPC (pay-per-click, platba za kliknutí). Neplatíte tedy za zobrazení vaší reklamy, ale až za prokliknutí na vaše stránky. Při vytváření reklamní sestavy si nastavíte průměrný denní rozpočet, tj. maximální částku, kterou chcete denně do reklamy investovat. Pokud je tato částka vyčerpána, Google vaše reklamy přestane po zbytek dne zobrazovat. Důležité je také nastavit datum ukončení, kdy se má reklama přestat zobrazovat.

Měření konverzí

Měření konverzí využijete pro měření návratnosti investic kampaní, reklamních sestav i klíčových slov. Na Shoptetu je připravené měření počtu objednávek i jejich hodnotu (včetně DPH).

Nastavení konverzí a remarketingu

  • V rozhraní Ads přejděte na Nástroje a Nastavení → Měření → Konverze.
  • Klikněte Nová konverzní akce a poté zvolte typ konverze. V případě většiny e-shopů se bude jednat o Webové stránky.
  • Vložte URL adresu stránek a po jejich ověření přejděte do sekce Vytvoření konverzních akcí ručně pomocí kódu.
  • Klikněte na + Konverzní akci ručně.
  • Zadejte kategorii, název, hodnotu a počet. U Hodnoty zvolte možnost Používat u jednotlivých konverzí různé hodnoty.
  • Níže pak můžete ještě upravit hodnoty doby sledování konverzí po různých akcích a atribuční model dle vašich potřeb.
  • V dalším kroku vyberte volbu klikněte na Zobrazit fragment události.
  • Najděte v HTML kódu část send_to: AW-123456789/xxx1XXx1xXXX123X1xX. Část před lomítkem je Google ID konverzí a za lomítkem Google konverzní štítek.
  • Přejděte do administrace e-shopu do sekce Propojení → Google a na záložce Ads vložte postupně do polí Váš "AW-CONVERSION_ID" a Váš "AW-CONVERSION_LABEL" příslušné hodnoty získané v předchozím kroku (obrázek 01).
    • U hodnoty AW-CONVERSION_ID vkládejte pouze část za pomlčkou, tj. bez "AW-".
Obrázek 01
Obrázek 01

Měření hodnoty transakcí

V konverzním kódu odesíláme do Google Ads jako hodnotu konverze hodnotu objednávky bez DPH (pokud je e-shop nastavený jako plátce DPH) a bez ceny dopravy a platby.

ParametrNázevOdesílaná data
Hodnota konverzegoogle_conversion_valueCelková cena bez případného DPH a bez dopravy a platby
Měnagoogle_conversion_currencyMěna z objednávky

Rozšířené konverze

Cílem Rozšířených konverzí v Google Ads je zpřesnění měření konverzí, které jsou základem automatické optimalizace reklam. 

Rozšířené konverze umožňují odesílání šifrovaných dat o zákaznících jako telefon, e-mail, adresa a jméno, které pak umožňují identifikaci a přiřazení ke konkrétnímu kliknutí na reklamu. Data v přehledech jsou nadále souhrnná a anonymní a jednotlivé zákazníky z nich nelze identifikovat. Více informací naleznete přímo v nápovědě Google Ads Rozšířené konverze

Aktivace funkce je možné v administraci e-shopu na záložce Ads v sekci Propojení → Google. Označte volbu Aktivovat rozšířené konverze a stránku uložte. 

Pro správnou funkčnost je třeba Rozšířené konverze povolit i v rozhraní Google Ads. 

Návod pro povolení Rozšířených konverzí v rozhraní Google Ads: 

  • V rozhraní Ads přejděte na Nástroje a Nastavení → Měření → Konverze.
  • Zde vyberte konverzi Nákup a otevřete její detail.
  • Na spodním konci stránky je třeba kliknout na řádek Vylepšené konverze a zaškrtnout volbu Zapnout rozšířené konverze.
  • Z nabídnutých možností zvolte Globální značka webu nebo Správce značek Google a vložte doménu e-shopu.
  • Vyberte vaši globální značku začínající na AW-.
  • V posledním kroku vyberte možnost Úprava kódu (obrázek 02) a změny uložte.
Obrázek 02
Obrázek 02

Upozorňujeme, že je povinností provozovatele e-shopu, aby posoudil, jestli splnil veškeré právní povinnosti související s aktivací a využíváním rozšířených konverzí, zejména, nikoliv však výlučně, informační povinnost a další povinnosti v oblasti ochrany osobních údajů.

Upozornění „Nedostatek shod pro vaše konverze“

Pokud se při použití rozšířených konverzí objeví ve vašem účtu upozornění Nedostatek shod pro vaše konverze, důvodem je, že poskytované údaje o konverzích nedosahují očekávané míry shody s údaji o přihlášených uživatelích Google. Mezi hlavní důvody může patřit například použití jiné zákaznické e-mailové adresy než ta, která je přiřazena pro Google účet, nebo úplná absence Google účtu. 

Kde najdu další pomoc s nastavením Google Ads?

Nápověda pro efektivní nastavení Ads je velice rozsáhlá, uvádíme pouze stručný přehled. Doporučujeme proto pro dosažení nejlepších výsledků pročíst nápovědu Google Ads.

Připravili jsme také seznam odkazů přímo na články nápovědy, které byste si v případě, že se pro Ads rozhodnete, měli pročíst: