Doplněk Hodnocení zákazníků slouží jako nástroj k vytváření statistik zákazníků, tedy jak pravidelně a v jakém intervalu nakupují. Automatické označuje věrné zákazníky a ty, kteří vám generují největší obrat. Navíc díky doplňku dokážete odhalit potenciální problémovou objednávku, a snížit tak riziko jejího storna i opakované vrácení balíčků.
Pokud potřebujete jakkoliv poradit s výběrem a objednáním doplňku, pomohou vám kolegové na info@shoptet.cz.
Obsah:
- Jak Hodnocení zákazníků funguje a kde se nastavuje?
- Hodnocení v detailu zákazníka
- Storno objednávek rizikových zákazníků
Jak Hodnocení zákazníků funguje a kde se nastavuje?
Každý zákazník, ať už registrovaný nebo neregistrovaný, je identifikovaný na základě e-mailové adresy.
Nastavení tohoto doplňku naleznete v sekci Zákazníci → Hodnocení, ve které můžete definovat pravidla, podle kterých systém vašeho zákazníka vyhodnotí. Zákazník tedy dostane mu buď pozitivní, nebo negativní hodnocení. To je graficky odlišeno.
Toto hodnocení se zobrazuje v celé administraci. Můžeme jej najít v detailu zákazníka, v přehledu zákazníků i v přehledu objednávek či jejich detailu.
Grafické zobrazení hodnocení je pojaté pomocí dvou smajlíků a to usměvavého a mračícího, pro podrobnější informace stačí na daný smajlík najet myší (obrázek 01).

obrázek 01
V sekci Kdy zobrazovat pozitivní hodnocení nastavíte, co musí zákazník splnit, aby jej dostal.
- Celkově nakoupil nad určitou částku.
- Když uskutečnil více než zadaný počet nákupů.
- Možnost Poslední nákup před méně jak umožňuje dát pozitivní hodnocení zákazníkům, kteří u vás velmi často nakupují. Dobu můžete nastavit jak dlouhou chcete. V základu se jedná o 31 dní (obrázek 02). Takto můžete odměnit nové i věrné zákazníky, doporučujeme kombinovat např. s věrnostní slevou.
Sekce Kdy zobrazovat negativní hodnocení má tato nastavení: naopak druhá sekce se týká pouze negativního hodnocení, kde lze zahrnout i automatické stornování objednávek.
- Zobrazí negativní hodnocení nad určité procent z počtu učiněných objednávek. V našem případě by se tedy klientovi zobrazilo, když by stornoval více než jednu objednávku po překročení 10 objednávek (obrázek 02).
- Můžete také zvolit zobrazení hodnocení při pevném počtu storno objednávek.
- Možnost Poslední nákup před více jak umožňuje dát negativní hodnocení dlouhou dobu neaktivním klientům. Přednastavená hodnota je zde 365 dní (obrázek 02).
- Pokud je zaškrtnuta možnost Automaticky stornovat objednávky, pak se každému zákazníkovi s negativním hodnocením budou automaticky stornovat jeho objednávky. Funkci lze individuálně zapnout a vypnout pro jednotlivé zákazníky přímo v detailu zákazníka (obrázek 03).
V sekci Automatické rozřazování zákazníků si můžete zákazníky s pozitivním hodnocením přesunout do vámi zvolené skupiny. Nejprve je třeba funkci aktivovat.
- Přesunout do vybrané skupiny můžete zákazníka, který získal 1, 2, či 3 pozitivní hodnocení. Sem se započítávají pouze hodnocení udělená automaticky.
- Klienta tak můžete zařadit např. do skupiny VIP klient (obrázek 02). Takové zákaznické skupině pak můžete nastavit jiný ceník, anebo jim nabídnout jiné slevy, než ostatním zákazníkům. Více informací v článku Skupiny zákazníků.

obrázek 02
Hodnocení v detailu zákazníka
Podrobné hodnocení můžete vidět v detailu zákazníka (Zákazníci → Přehled) v záložce Hlavní údaje. V sekci Základní informace máte díky doplňku údaje o zákazníkových nákupech a stornech.
V sekci Hodnocení zákazníků vidíte grafické hodnocení včetně vysvětlivek. Zákazník může získat jak pozitivní, tak i negativní hodnocení dohromady.
Máte možnost také přidat poznámku a hodnocení ručně. V našem příkladu (obrázek 03) bylo pozitivní hodnocení přidáno na základě pravidel. Negativní hodnocení bylo přidáno ručně administrátorem e-shopu.

obrázek 03
Storno objednávek rizikových zákazníků
Funkci Automaticky stornovat objednávky můžete plošně vypnout všem zákazníkům, u kterých jste si ji aktivovali. Tato funkce jde vypnout či zapnout individuálně v profilu každého zákazníka. V umístění Zákazníci → Přehled klikněte na řádek se jménem zákazníka (obrázek 03).
Díky sekci Základní informace se můžete lépe zorientovat a rozhodnout, zda chcete zákazníkovy objednávky opravdu stornovat.
Další možností, jak pracovat s rizikovým klientem, je blokování jeho IP adresy. Takový klient pak nemůže provést svou objednávku. Podrobný návod naleznete v článku Blokování IP adres.