Doplněk Hodnocení zákazníků slouží jako nástroj k vytváření statistik nákupů jednotlivých zákazníků. Automaticky označuje věrné zákazníky a ty, kteří vám generují největší obrat. Navíc díky doplňku dokážete odhalit potenciální problémové zákazníky, snížit riziko storna objednávek i opakované vrácení balíčků.
Pokud potřebujete jakkoliv poradit s výběrem a objednáním doplňku, jsme vám k dispozici na info@shoptet.cz.
Každý zákazník, ať už registrovaný nebo neregistrovaný, je identifikovatelný na základě e-mailové adresy.
Pokud zákazník provede objednávky jako neregistrovaný a až poté se registruje, je třeba zákazníkův e-mail ověřit k tomu, aby se jeho hodnocení před a po registraci sečetla. Ověření provedete v detailu zákazníka (v umístění Zákazníci → Přehled) v záložce Účty uživatele. Zde zaškrtněte u účtu daného zákazníka políčko Ověřeno.
Pokud takový zákazník provedl jeden nákup jako neregistrovaný a dva nákupy po registraci, pak po tomto ověření bude hodnocen za všechny tři nákupy.
Nastavení tohoto doplňku naleznete v sekci Zákazníci → Hodnocení. Zde můžete definovat pravidla, podle kterých systém zákazníka vyhodnotí. Zákazník tedy dostane buď pozitivní nebo negativní hodnocení po splnění jedné z uvedených podmínek. Hodnocení je graficky odlišeno.
Udělené hodnocení se zobrazuje v celé administraci. Lze najít v detailu zákazníka, v přehledu zákazníků i v přehledu objednávek nebo v jejich detailu.
Grafické zobrazení hodnocení je pojaté pomocí dvou smajlíků, a to usměvavého a zamračeného. Pro podrobnější informace stačí na daný smajlík najet myší (obrázek 01).
V sekci Kdy zobrazovat pozitivní hodnocení nastavíte, jaké podmínky musí zákazník splnit, aby ho obdržel. Zákazník takové hodnocení získá po splnění jedné z uvedených podmínek:
V sekci Kdy zobrazovat negativní hodnocení nastavíte, jaké podmínky musí zákazník splnit, aby ho dostal. Zákazník takové hodnocení získá už po splnění jedné z uvedených podmínek.
V sekci Automatické rozřazování zákazníků si můžete zákazníky s pozitivním hodnocením přesunout do vámi zvolené skupiny. Nejprve je třeba funkci povolit zatržením volby Aktivovat.
Podrobné hodnocení můžete vidět v detailu zákazníka (Zákazníci → Přehled) v záložce Hlavní údaje. V sekci Základní informace máte díky doplňku údaje o zákazníkových nákupech a stornovaných objednávkách.
V sekci Hodnocení zákazníků vidíte grafické hodnocení včetně vysvětlivek. Zákazník může získat jak pozitivní tak i negativní hodnocení dohromady.
Máte možnost také přidat poznámku a hodnocení ručně. V našem příkladu (obrázek 03) bylo pozitivní hodnocení přidáno na základě pravidel. Negativní hodnocení bylo přidáno ručně administrátorem e-shopu.
Funkci Automaticky stornovat objednávky můžete plošně vypnout všem zákazníkům, u kterých jste si ji aktivovali. Tato funkce lze i vypnout nebo zapnout individuálně v profilu každého zákazníka. V umístění Zákazníci → Přehled klikněte na řádek se jménem zákazníka.
Díky sekci Základní informace se můžete lépe zorientovat a rozhodnout, jestli chcete zákazníkovi objednávky opravdu stornovat. Pro aktivaci funkce zaškrtněte volbu Automaticky stornovat objednávky.
Další možností, jak pracovat s rizikovým zákazníkem, je blokování jeho IP adresy. Takový klient pak nemůže provést objednávku. Podrobný návod naleznete v článku Blokování IP adres.