Pomocí této funkce můžete na e-shop přidávat další uživatele, spravovat jejich přístup a mít záznamy o jejich činnosti. To se hodí zejména v případě, když e-shop spravuje více zaměstnanců a potřebujete jim povolit přístup.
Správci obchodu
V umístění Nastavení → Administrace → Správci obchodu pod záložkou Seznam uživatelůnaleznete informace o uživatelích, kteří mají přístup ke správě vašeho obchodu. Uživatelům můžete nastavovat jejich práva na prohlížení jednotlivých sekcí, mazat uživatele nebo je přidávat (obrázek 01).
Jméno: název účtu.
Email: je také přihlašovacím jménem do administrace a slouží pro zaslání zapomenutého hesla, měl by tedy být platný.
Oprávnění: rozdělení jednotlivých účtů podle možností spravovat e-shop a další uživatele.
Poslední přihlášení: uvádí datum a čas posledního přihlášení daného účtu do administrace.
Přidání nového účtu
Nového uživatele přidáte kliknutím na tlačítko Přidat (obrázek 02).
Jméno a příjmení: pojmenování účtu, nejčastěji se používá jméno a příjmení.
Telefon
Oprávnění určuje, o jaký typ uživatele se jedná.
Majitel: má nejvyšší oprávnění a může upravovat práva všech manažerů a běžných uživatelů. Majitelský účet může být pouze jen jeden.
Manažer: může přidávat běžné uživatele a upravovat pouze práva běžných uživatelů, a to v rozsahu oprávnění, které mu přidělil majitel. Nemůže tedy nastavit oprávnění na stránku, na kterou on sám nemá přístup.
Běžný uživatel: nemůže přidávat žádné další uživatele, žádnému jinému účtu upravit práva a má přístup pouze tam, kam mu ho povolí majitel nebo manažer.
Email: slouží jako přihlašovací jméno a adresa pro zapomenuté heslo.
Současné heslo pro potvrzení změn: po úpravě kteréhokoliv jiného pole na této stránce vás systém požádá o zadání vašeho současného hesla pro potvrzení právě provedených změn.
Pokud editujete svůj vlastní účet, zadejte své heslo.
Pokud v roli Manažera nebo Majitele obchodu editujete jiný zaměstnanecký účet, zadejte heslo ke svému účtu.
Jazyk administrace: můžete si vybrat z nabízených jazyků, pokud chcete mít administraci v jiném jazyce.
Formát data: určuje, jak se bude uživateli zobrazovat datum.
Formát času: určuje, jak se bude uživateli zobrazovat čas.
Záhlaví administrace: umožňuje změnit barvu záhlaví (tedy horní lišty) administrace. To se hodí, pokud např. spravujete více e-shopů najednou. Barvu můžete vybrat ze vzorníku nebo zadat hexadecimálním kódem. Volbu vrátíte zpět kliknutím na tlačítko Použít výchozí barvu.
Práva uživatele: zaškrtnutím označíte, které části administrace se mohou uživateli zobrazovat.
Zobrazit marži a nákupní cenu: uživateli skryje marži v přehledu objednávek a na detailu objednávky. Také skryje nákupní cenu na detailu produktu.
Prodloužit zkušební období: opravňuje uživatele k tomu, aby zažádal z administrace o prodloužení testovacího období.
Data pro notifikaci: určuje, jestli se uživateli budou zobrazovat oznámení v horním menu administrace pod ikonkou zvonečku.
Změna majitele e-shopu
Pokud například prodáváte e-shop, je nutné změnit účet Majitele obchodu. Přejděte do Nastavení → Administrace → Správci obchodu, kde otevřete uživatele, který má ve sloupci Oprávnění uvedeno Majitel (obrázek 03).
Změňte u něj kontaktní e-mail na e-mail nového majitele.
Změňte heslo na dočasné heslo, které si vyberete a předáte ho novému majiteli.
Nový majitel by si pak měl změnit heslo na vlastní.
Pro nás, jako provozovatele e-shopů, je majitelský účet zásadní pro autorizaci některých požadavků při komunikaci přes helpdesk nebo e-mail (například změna fakturace, vytvoření klonu e-shopu atd.). Měl by tedy být vždy aktuální a měl by být přidělen skutečnému majiteli.
Seznam přihlašování
Druhá záložka zobrazuje seznam všech přihlášení všech uživatelů do vašeho e-shopu (obrázek 04).
Datum: ukazuje, kdy a v kolik hodin se daný uživatel přihlašoval.
E-mail: zobrazuje hodnotu vyplněnou do přihlašovacího jména.
IP Adresa: ze jaké IP adresy se uživatel přihlašoval.
Výsledek přihlášení: jak celé přihlášení dopadlo (Úspěch/Neúspěch).
Log akcí
V poslední záložce vidíte výpis akcí jednotlivých uživatelů administrace. Pokud tedy činnosti na vašem e-shopu delegujete na více uživatelů, máte přehled o tom, který z nich prováděl konkrétní změny, kdy a na jaké stránce (obrázek 05).
Jak hodnotíte užitečnost informací v tomto článku?