Sklik je český reklamní systém, který vám umožní inzerovat ve vyhledávání na Seznam.cz, Zboží.cz a na dalších partnerských a obsahových webech Seznamu.
Díky kampaním Seznam Nákupy můžete oslovit více než 50 % aktivně nakupujících uživatelů na českém internetu.
Sklik a Seznam Nákupy jsou placené služby. Podle typu reklamy a vašich preferencí můžete platit buď za proklik, nebo za 1 000 zobrazení.
Veškeré podrobnosti k fungování a registraci do Skliku najdete v Nápovědě Sklik.cz. V tomto článku najdete informace k nastavení propojení s Sklikem na straně vašeho Shoptet e-shopu.
Informace k nastavení XML feedu pro Seznam Nákupy a Zboží.cz najdete v článku Seznam Nákupy a Zboží.cz.
Aby mohl systém rozpoznat, že uživatelé z reklamy Sklik nakoupily, musíte vložit na stránky e-shopu vygenerovaný konverzní kód přidělený Sklikem. Návštěvníci přicházející přes reklamu Sklik jsou pak rozeznáni díky uloženému záznamu (souboru cookie s platností 30 dní) v jejich zařízení. Pokud se tak uživatelé do 30 dní přes reklamu Skliku dostanou na konverzní stránku vašeho e-shopu, započítá se konverze ke dni změření.
Uživatelé musí udělit souhlas s používáním marketingových cookies, aby u nich bylo možné konverze měřit.
Novou konverzi vytvoříte v administraci Skliku v Nástroje → Sledování konverzí → Vytvořit konverzi. Po jejím vytvoření vám Sklik automaticky vygeneruje konverzní kód, jehož část budete následně zadávat do administrace e-shopu. Podrobný návod s postupem pro vygenerování kódu najdete v Nápovědě Skliku Konverzní kód. Obecné podrobnosti k fungování konverzí naleznete v Nápovědě Skliku v článku Konverze.
Na straně Shoptetu je propojení s Sklikem připraveno, pro jeho aktivaci vám stačí zadat část konverzního kódu do administrace e-shopu. Přejděte na Propojení → Seznam na záložku Sklik. V sekci Měření konverzí – Objednávky vložte ID konverzního kódu do políčka Vaše "ID pro měření objednávek".
ID konverzního kódu je pouze číselné. Kde přesně ho v konverzním kódu najdete, zjistíte po kliknutí na odkaz Kde kód najdu?.
Dalším typem konverze, kterou lze měřit, jsou registrace návštěvníků vašeho e-shopu. Pokud je chcete měřit, vytvořte ve vašem Sklik účtu novou konverzi typu Registrace uživatele.
Z konverzního kódu zkopírujte ID a zadejte ho v administraci e-shopu v Propojení → Seznam na záložce Sklik do políčka Vaše "ID pro měření registrací".
ID konverzního kódu je pouze číselné. Kde přesně ho v konverzním kódu najdete, zjistíte po kliknutí na odkaz Kde kód najdu?.
Při využívání konverního měření je třeba splňovat určité právní povinnosti v oblasti ochrany osobních údajů, mimo jiné například dostatečné informování uživatelů. Jak konkrétně ve vašem e-shopu podmínky splnit, doporučujeme vždy konzultovat s právními odborníky.
V konverzním kódu odesíláme do Skliku jako hodnotu konverze hodnotu objednávky bez DPH (pokud je e-shop nastavený jako plátce DPH) a bez ceny dopravy a platby.
Parametr | Název | Odesílaná data |
---|---|---|
Hodnota konverze | Value | Celková cena bez případného DPH a bez dopravy a platby |
Pokud na vašich stránkách konverzní uživatel do 30 dnů od prokliku reklamy Sklik nakoupí dohromady 3x, započítá se 1 konverze (1 zákazník) a 3 transakce (tři nákupy učiněné jedním zákazníkem).
Retargeting v rámci Skliku cílí na uživatele, kteří již váš obchod někdy navštívili. Pomocí této funkce tak můžete vaše reklamy cílit specificky na tyto uživatele, například i podle toho, jaký produkt či kategorii navštívili. Podrobnosti k fungování a aktivaci retargetingu v Skliku najdete v Nápovědě Skliku.
Pro aktivaci stačí do pole Vaše "Sklik retargeting ID" zadat ID, což je číslo, které najdete uvnitř vašeho retargetingového kódu v řádku rtgID: 123456
. Do administrace obchodu zadejte pouze číslo, v tomto příkladu tedy 123456
. Jak získat retargetingový kód zjistíte v Nápovědě Skliku.
Volitelně máte možnost aktivovat volbu Identifikovat uživatele na základě emailu. Po aktivaci této volby dochází v rámci retargetingového kódu k přenosu šifrované e-mailové adresy zákazníka do Skliku, což má vliv na zlepšení měření konverzí a může pomoci k lepšímu cílení reklamy na uživatele. Upozorňujeme, že aktivace této volby má i právní dopady a zasílání e-mailu do Skliku (tzn. třetí straně) je třeba uvést v informacích pro vaše zákazníky. Podrobnosti o této funkci, a kde a v jakém rozsahu je třeba zákazníky informovat, najdete v Nápovědě Skliku.