Zboží.cz a měření konverzí
Na Zboží.cz můžete zobrazení a tedy i prodej svého zboží podpořit pomocí systému PPC reklamy. Můžete zaplatit za lepší pozici vašeho zboží ve vyhledávání. Abyste měli své investice lépe pod kontrolou, obsahuje administrace Zboží.cz i nástroje pro analytiku a měření.
Měřit můžete nejen přímé konverze a objednávky, ale také získáte relevantní hodnocení od vašich zákazníků.
Standardní měření konverzí
S Shoptetem máte k dispozici konverzí kód, který zajistí aktivní sběr hodnocení nákupu, a vy tak můžete získat od nakupujících více recenzí. Další výhodou tohoto kódu je podrobný přehled o každé objednávce.
U Shoptetu máte k dispozici Standardní měření (Omezené nepodporujeme). S ním budete mít tyto výhody:
- přehled počtu objednávek
- určíte celkovou hodnotu objednávek
- spočítáte si podíl nákladů na obratu (PNO)
- uvidíte přímé konverze
- hodnocení jen od skutečných zákazníků
- aktivní sběr hodnocení
- máte k dispozici i recenze produktů
Více informací o standardním měření včetně technické dokumentace najdete v nápovědě Seznamu v článku Měření konverzí internetového obchodu na Zboží.cz.
Nastavení propojení se Zboží.cz
Přejděte v administraci Shoptetu do Propojení → Seznam na záložku Zboží do sekce Měření konverzí - objednávek (dole na záložce) (obrázek 01).

obrázek 01
Zde je třeba vyplnit ID provozovny a Tajný klíč. Oba tyto údaje naleznete v administraci Zboží.cz. Tam přejděte do Správa provozovny → Měření konverzí → Tajný klíč a ID provozovny. Ještě před tím, než se vám oba údaje zobrazí je třeba vyplnit adresu provozovny a také souhlasit se smluvními podmínkami a dohodou o ochraně osobních údajů. Nakonec klikněte na tlačítko Odeslat (obrázek 02).

obrázek 02
Po odeslání se objeví ID provozovny a tajný klíč. Údaje postupně zkopírujte a vložte do administrace vašeho e-shopu.
V administraci e-shopu zaškrtněte také možnost Vyžadovat souhlas zákazníka. Pokud je zaškrtnuto, musí zákazník udělit souhlas se zasláním údajů o objednávce službě Zboží.cz. Souhlas se zákazníkovi zobrazí v posledním kroku objednávky. Pokud jsou zasílány osobní údaje zákazníka třetí straně (v tomto případě Zboží.cz), je vždy vyžadován jeho souhlas (obrázek 01).
V administraci Zboží klikněte pro dokončení na tlačítko Zapnout měření konverzí (obrázek 03).

obrázek 03