FAQ Nastavení

Jak nastavím dopravu zdarma?

Dopravu zdarma nastavíte přímo v detailu konkrétní dopravy přes cenová nebo váhová rozmezí. Pomůže vám s tím příklad v článku Doprava a platby. Pro konkrétní produkt nastavíte dopravu zdarma v detailu produktu na záložce Ceník pod nadpisem Slevy nebo hromadně v sekci Produkty → Slevy.

Můžu přepravovat i atypický produkt?

Ano, můžete. V detailu produktu na záložce Logistika zaškrtněte možnost Atypická doprava. Pokud se takový produkt objeví v košíku, zákazníkovi se zobrazí možnosti pouze pro atypickou dopravu. Tu nastavíte podle článku Doprava a platby.

Jaké dopravy mám k dispozici?

Napojení na jednotlivé přepravce lze provést různými způsoby – exportem dat z e-shopu a jejich importem do systému přepravce, přímým napojením na konkrétního přepravce z administrace e-shopu pomocí doplňku, a nebo napojením na více přepravců najednou z administrace e-shopu pomocí nějaké napojovací služby jako například Shoptet Balíky nebo Balíkobot. Pro jednotlivé typy napojení se pak liší i nabídky dostupných přepravců a jejich služeb. Základní přehled podporovaných dopravců naleznete v přehledu doplňků na webu Shoptet Doplňky.

Jaké platby mohu využít?

Seznam všech plateb, které můžete využít, najdete v článku Doprava a platby.

Co když chci používat jinou dopravu, než podporujete?

Používat jinou dopravu bohužel žádným způsobem nelze. Ale nebojte, na napojeních na další dopravce stále usilovně pracujeme.

Musím mít uzavřenou smlouvu s dopravci?

Ano, s dopravci, které chcete využívat, je třeba mít smlouvu. Jedinou výjimku tvoří Zásilkovna, kde pro uzavření smlouvy stačí při registraci schválit obchodní podmínky. U ostatních dopravců smlouvu vyjednáte s obchodním zástupcem.

Může zákazník sledovat vyřizování objednávky?

Ano, může. Jednoduchý postup najdete v článku Informační e-maily.

Mohu pro párování plateb využít i jinou banku než Fio?

Ano, postačí vám k tomu ABO soubor z vaší banky. Kde ho najdete a jak ho vložíte do administrace, najdete v článku Párování plateb. Rovněž můžete využít Propojení s bankou od Shoptet Pay. 

Kde vyplním číslo bankovního účtu?

Číslo svého účtu včetně IBAN a BIC vyplníte v NastaveníZákladní nastavení → Měny v detailu každé měny v sekci Bankovní účet.

Jak správně používat Skladové nároky?

Vyřešený skladový nárok nastavte jen u toho stavu objednávky, kde skutečně zboží odchází ze skladu k expedici. Více informací najdete v článku Skladové nároky. Praktický případ, jak se stavy objednávek pracovat, je pak popsán v článku Stavy objednávky.

Jak vytvořit vícejazyčný e-shop?

První, doporučenou, možností je použít dva nebo více e-shopů s odlišnou doménou prvního řádu (například .cz, .sk) a se stejnou doménou druhého řádu (například název vašeho e-shopu). Tyto e-shopy propojíte odkazy a použijete pro ně doplněk Synchronizace skladů.

Druhou možností je pak využití doplňku Cizí jazyky, který umožní přidání více jazyků do jednoho e-shopu. Doporučujeme ho kombinovat s doplňkem Cizí měny. Více informací najdete v článku Cizí jazyky

Musím si pro různé hmotností/cenové rozmezí nastavit dvě různé dopravy?

Cenové rozmezí nebo cenu dopravy dle hmotnosti nastavíte v detailu dopravy v Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy. Více informací najdete v článku Doprava a platby. Nastavení různých doprav kvůli odlišení cen nebo váhových rozmezí nedoporučujeme – jedna doprava totiž může být označena jen jedním kódem dopravce, více informací najdete v článku Šablony e-mailů