Nastavení obchodu
Pod záložkou Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu zadáváte základní vlastnosti vašeho e-shopu (obrázek 01).

obrázek 01
- Název obchodu: název vašeho e-shopu, který se zobrazuje v hlavičce na stránkách. Jak text odstranit, pokud ho v hlavičce nechcete, si můžete přečíst ve článku Záhlaví e-shopu. Název webu je také důležitý pro šablony e-mailů a informační e-maily, kde ho můžete automaticky propsat tagem #WEBSITE_NAME#,
- Podditul obchodu: zobrazuje se v hlavičce na stránkách e-shopu pod názvem. Také se může zobrazovat na e-shopu na Facebooku, pokud nemáte vyplněné logo,
- Jazyk e-shopu: zde si můžete vybrat jazyk, ve kterém se bude rozhraní e-shopu zobrazovat klientům. E-shop lze vždy mít pouze v jenom jazyce, klienti mezi nimi nijak přepínat nemohou,
- Časové pásmo, formát data a času: pokud nabízíte e-shop ro klienty z jiného časového pásma, máte možnost zde upravit zobrazení data a času, které se zobrazují na klientské části e-shopu,
- Používat pouze pokladnu: zaškrtnutím vypnete celý web e-shopu, který nebude pro nikoho viditelný. Skryté budou i některé možnosti administrace, budete tak moci dále využívat jen pokladnu.
Kontaktní údaje pro zákazníky
Kontaktní informace svého e-shopu můžete vyplnit pod kartou Nastavení → Základní nastavení → Nastavení obchodu (obrázek 02).

obrázek 02
Kontaktní údaje se zobrazují v prvku Kontakt. Jeho umístění najdete v sekci Vzhled a obsah → Šablony, záložka Prvky.
- Emailová adresa: tato e-mailová adresa se automaticky nastaví jako hlavní příjemce všech oznámení z e-shopu (informační e-mail po objednávce, kontaktní formulář a další). Pokud chcete příjemce změnit, můžete tak učinit v nastavení Informačních e-mailů. Adresa také slouží jako odesílatel newsletterů, případně i příjemce testovacího newsletteru.
- Facebook URL: pokud si vytvoříte e-shop na facebooku. Link zadáváte v podobě
www.facebook.com/vas-eshop/
(bez http). - Text odkazující na facebook: na facebook nemusíte odkazovat jen URL adresou e-shopu, můžete ji nahradit textem (např. Náš facebook), je to pro zákazníka na pohled lepší než URL adresa.
- Zároveň je možné nastavit, kde se budou dané údaje zobrazovat, tedy Kontakt, (prvek umístěný na stránce) nebo Košík (zobrazuje se v druhém a třetím kroku objednávky).
Pod tabulkou s kontaktními údaji vidíte bankovní účty pro měny používané na e-shopu (obrázek 01). Číslo bankovního účtu, IBAN a SIC nastavíte v Nastavení → Základní nastavení → Měny. Více informací najdete v článku Měny.
Fakturační údaje
Fakturační údaje by měly odpovídat tomu, jak je vaše firma registrována v obchodním rejstříku. Nezadávejte adresu provozovny nebo pobočky. Tato adresa se bude propisovat do faktur, které vystavujete vašim zákazníkům v případě, že budete využívat doplněk Fakturace (obrázek 03). Stejně tak vám budou na tuto fakturační adresu vystavovány faktury od Shoptetu.
Email: hlavní e-mail e-shopu, slouží primárně pro komunikaci s firmou Shoptet.

obrázek 03
Na e-mail pro fakturaci vám budou zasílány faktury. Doporučujeme volit ten, který není nijak svázaný s doménou. V některých případech, např. vypršení domény, vám doklad nedorazí, proto je lepší zvolit např. osobní e-mail. Také doporučujeme nepoužívat pro fakturaci e-mailovou adresu, kterou máte vytvořenou u nás v administraci. V případě nepředvídatelného výpadku nebude možné vás kontaktovat.
|