FAQ Nastavení

Jak nastavím dopravu zdarma?

Dopravu zdarma nastavíte přímo v detailu konkrétní dopravy. Buď můžete nastavit dopravu zdarma bez omezení, a nebo nabídnout dopravu zdarma pouze za určitých podmínek (na základě částky nebo hmotnosti objednávky). Pomůže vám s tím příklad v článku Dopravy.

Dopravu zdarma pro konkrétní produkt můžete nastavit v detailu produktu na záložce Ceník pod nadpisem Slevy nebo hromadně v sekci Produkty → Slevy.

Můžu přepravovat i atypický produkt?

Ano, můžete. V detailu produktu na záložce Logistika zaškrtněte možnost Atypická doprava. Pokud se takový produkt objeví v košíku, zákazníkovi se zobrazí možnosti pouze pro atypickou dopravu. Tu nastavíte podle článku Dopravy.

Jaké dopravy mám k dispozici?

Napojení na jednotlivé přepravce lze provést různými způsoby – exportem dat z e-shopu a jejich importem do systému přepravce, přímým napojením na konkrétního přepravce z administrace e-shopu pomocí doplňku, a nebo napojením na více přepravců najednou z administrace e-shopu pomocí nějaké napojovací služby jako například Shoptet Balíky. Pro jednotlivé typy napojení se pak liší i nabídky dostupných přepravců a jejich služeb. Základní přehled podporovaných dopravců naleznete v přehledu doplňků na webu Shoptet Doplňky.

Co když chci používat jinou dopravu, než podporujete?

Používat jinou dopravu bohužel žádným způsobem nelze. Ale nebojte, na napojeních na další dopravce stále usilovně pracujeme.

Musím mít uzavřenou smlouvu s dopravci?

Nutně nemusíte. Pokud využijete službu Shoptet Balíky Komplet, vyřídíte potřebnou administrativu přímo s námi z administrace e-shopu.

V ostatních případech je třeba smlouvu s dopravci, které chcete využívat, uzavřít. Smlouvu vyjednáte s obchodním zástupcem.

Může zákazník sledovat vyřizování objednávky?

Ano, může. Jednoduchý postup najdete v článku Informační e-maily.

Můžu nějak spárovat přichozí platbu na bankovní účet s objednávkou v e-shopu?

Ano, můžete. Doporučujeme využít funkci Propojení s bankou v rámci Shoptet Pay. Tato funkce vám automaticky spáruje příchozí platby s příslušnými objednávkami, a může u objednávek změnit jejich stav na základě přijaté částky.

Alternativně můžete využít Manuální párování plateb. To probíhá pomocí ABO souboru, který si můžete exportovat z vašeho internetového bankovnictví a poté nahrát do administrace e-shopu.

Kde vyplním číslo bankovního účtu?

Číslo svého účtu včetně IBAN a BIC vyplníte v Nastavení → Základní nastavení → Měny v detailu každé měny v sekci Bankovní účet.

Jak správně používat Skladové nároky?

Vyřešený skladový nárok nastavte jen u toho stavu objednávky, kde skutečně zboží odchází ze skladu k expedici. Více informací najdete v článku Skladové nároky. Praktický případ, jak se stavy objednávek pracovat, je pak popsán v článku Stavy objednávky.

Jak vytvořit vícejazyčný e-shop?

První, doporučenou, možností je použít dva nebo více e-shopů s odlišnou doménou prvního řádu (například .cz, .sk) a se stejnou doménou druhého řádu (například název vašeho e-shopu). Tyto e-shopy propojíte odkazy a použijete pro ně doplněk Synchronizace skladů.

Druhou možností je pak využití funkce Cizí jazyky, která umožní přidání více jazyků do jednoho e-shopu. Doporučujeme jí kombinovat s funkcí Cizí měny. Více informací najdete v článku Cizí jazyky

Musím si pro různé hmotnostní nebo cenové rozmezí nastavit dvě různé dopravy?

Cenové rozmezí nebo cenu dopravy dle hmotnosti nastavíte v detailu dopravy v Nastavení → Doprava a platby → Způsoby dopravy. Více informací najdete v článku Dopravy. Nastavení různých doprav kvůli odlišení cen nebo váhových rozmezí nedoporučujeme – jedna doprava totiž může být označena jen jedním kódem dopravce, více informací najdete v článku Šablony e-mailů