Na Zboží.cz můžete zobrazení, a tedy i prodej svého zboží podpořit pomocí systému PPC reklamy. Můžete zaplatit za lepší pozici vašeho zboží ve vyhledávání. Abyste měli své investice lépe pod kontrolou, obsahuje administrace Zboží.cz i nástroje pro analytiku a měření.
Měřit můžete nejen přímé konverze a objednávky, ale také získat relevantní hodnocení od vašich zákazníků.
S Shoptetem máte k dispozici konverzí kód, který zajistí aktivní sběr hodnocení nákupu, a vy tak můžete získat od nakupujících více recenzí. Další výhodou tohoto kódu je podrobný přehled o každé objednávce.
U Shoptetu je implementováno tzv. Standardní měření. S ním budete mít tyto výhody:
Více informací o standardním měření včetně technické dokumentace najdete v nápovědě Seznamu v článku Měření konverzí internetového obchodu na Zboží.cz.
Přejděte v administraci Shoptetu do Propojení → Seznam na záložku Zboží do sekce Měření konverzí – objednávek (obrázek 01).
Zde je třeba vyplnit ID provozovny a Tajný klíč. Oba tyto údaje naleznete v administraci Zboží.cz.
V ní přejděte do Správa provozovny → Měření konverzí → Tajný klíč a ID provozovny. Ještě před tím, než se vám oba údaje zobrazí, je třeba vyplnit adresu provozovny a také souhlasit se smluvními podmínkami a dohodou o ochraně osobních údajů. Nakonec klikněte na tlačítko Odeslat.
Po odeslání se objeví ID provozovny a Tajný klíč. Údaje postupně zkopírujte a vložte do administrace vašeho e-shopu. Po jejich zkopírování klikněte pro dokončení na tlačítko Zapnout měření konverzí. Kompletní nápovědu k vytvoření konverzního kódu v administraci Zboží.cz naleznete v článku Standardní konverzní kód.
V administraci e-shopu zaškrtněte také možnost Vyžadovat souhlas zákazníka. Pokud je volba zaškrtnuta, musí zákazník udělit souhlas se zasláním údajů o objednávce službě Zboží.cz. Souhlas se zákazníkovi zobrazí v posledním kroku objednávky. Pokud jsou zasílány osobní údaje zákazníka třetí straně (v tomto případě Zboží.cz), je vždy vyžadován jeho souhlas.
Pokud možnost Vyžadovat souhlas zákazníka není zaškrtnutá, pak se do Zboží neodesílá pouze e-mailová adresa zákazníka, ale informace o konverzích a objednávkách ano. Stejně tak, pokud tato možnost není zaškrtnutá, se zákazníkovi neodešle na e-mail výzva k hodnocení produktu.