Obsah:
Zákazníci
V administraci v umístění Zákazníci naleznete seznam vašich registrovaných zákazníků. Zákazníci, kteří pouze uskutečnili objednávku a neregistrovali se, zde nejsou zobrazeni. Pod kartou Všichni zákazníci je seznam všech registrovaných zákazníků, případně se můžete podívat do jednotlivých zákaznických skupin, jaké zákazníky obsahují. Nápověda pro definování dalších skupin je pak uvedená v článku Skupiny zákazníků.
Z přehledu lze zákazníkům hromadně měnit jejich ceník (v případě, že máte aktivní doplněk Velkoobchod). Tlačítkem Přidat v pravém horním rohu můžete z administrace vytvořit zákazníka nového.

obrázek 01
Jak editovat zákazníka?
Kliknutím na řádek se dostanete do detailu daného zákazníka. V záložce Hlavní údaje máte k dispozici tyto informace (obrázek 02):
- Základní informace: datum a čas registrace zákazníka
- Hodnocení zákazníků: stejně jako informace o nákupech a storno, se vám tato sekce zobrazí, pouze když máte aktivní doplněk Hodnocení zákazníků
- Fakturační adresa
- Informace o společnosti: pokud zákazník nakupuje na firmu
- Doručovací adresa: jeden zákazník může mít více doručovacích adres, ze kterých pak po přihlášení může vybírat
- Poznámka: interní poznámka pro správce e-shopu. Není viditelná pro zákazníka

obrázek 02
Účty uživatele
Pod kartou Účty uživatele naleznete e-mail a telefon daného klienta (obrázek 03). Můžete mu také změnit heslo k jeho uživatelskému účtu. Pokud není v poli Autorizováno vybrána možnost Ano, zákazník ještě není vámi schválen a nemůže se do e-shopu prozatím přihlásit. Tato volba může i nemusí být ve výchozím stavu zaškrtnuta, záleží na nastavení Zákaznické skupiny.
Jeden zákazník může mít více účtů, přes které se lze na e-shopu přihlašovat. Například pokud je zákazníkem velká firma, lze vytvořit přihlašovací účty pro jednotlivé zaměstnance.

obrázek 03
Ověření e-mailu
Při registraci není vyžadováno, aby zákazník e-mail potvrdil. Pokud by však nejdříve provedl objednávky se svým e-mailem bez registrace a registroval se až následně, ke spárování původních objednávek s jeho účtem je ověření e-mailu již vyžadováno z důvodu, aby někdo nepovolaný nemohl k původním objednávkám.
Pro spárování je třeba zaškrtnout políčko Ověřeno (obrázek 03). Tuto akci je třeba provádět vždy ručně.
Slevy
Pod kartou slevy můžete určit do jaké zákaznické skupiny daný klient spadá a jaký ceník pro něj platí (obrázek 04).

obrázek 04
Pokud máte aktivní doplněk Věrnostní slevy, uvidíte také, jaké slevy má zákazník přiřazené. Více o slevách si můžete přečíst v článku Věrnostní slevy.
V případě aktivního doplňku Velkoobchod můžete definovat ceník, který bude příslušet danému klientovi. Více o nastavení velkoobchodního doplňku a přiřazení ceníku jednotlivým skupinám si můžete přečíst v článku Velkoobchod.
Objednávky
Tato karta se objeví, pokud zákazník vytvořil objednávku. Nemusel ji vytvořit jako registrovaný, objednávky se k účtu přiřazují na základě e-mailu (obrázek 05). Detail objednávky lze otevřít odtud a pod záložkou Historie zjistit, zda ji vytvořil registrovaný či neregistrovaný uživatel.

obrázek 05
Historie
Tato záložka obsahuje informace o tom, kdy se zákazník zaregistroval a jaké souhlasy e-shopu udělil včetně IP adresy a času odsouhlasení (obrázek 06).

obrázek 06
Jak se přihlásit jako daný zákazník?
V Zákazníci → Přehled v detailu zákazníka, klikněte na tlačítko Přihlásit se jako zákazník (obrázek 07).
Po přihlášení se můžete podívat na nastavení zákaznického účtu na obchodě (obrázek 08). Když při přihlášení vložíte do košíku produkty, můžete si vyzkoušet, jakou slevu daný zákazník získá a na základě jakého doplňku (objemové slevy, množstevní slevy, věrnostní slevy, slevové kupóny atd.) (obrázek 09).
Možnost Přihlásit se jako zákazník vidí pouze administrátor e-shopu.

obrázek 07

obrázek 08

obrázek 09