Obsah:
Využití příplatkových parametrů
Abyste mohli používat příplatkové parametry, potřebujete mít aktivní doplněk Parametrické filtry a příplatky. Ten, kromě níže popsaných funkcí pro konfiguraci a upselling, umožní filtrovat produkty podle zadaných parametrů a příznaků. Více informací najdete v článku Parametrické filtry.
S výběrem a objednáním doplňku vám rádi pomohou kolegové na info@shoptet.cz.
Příplatkové parametry můžete v administraci přidat k produktům či variantám. To vám umožní odlišit variace produktu s různou hodnotou. Můžete je využít i pro upselling, kdy pomocí příplatků přidáte k produktu např. prodlouženou záruku, možnost dárkového balení či jiné služby.
- Marže se navyšuje s každým příplatkem (tedy pokud je nákupní cena produktu 50, prodej 100, příplatek také 100, pak bude marže 150 atd.). V systému není uvedena nákupní cena dražších variací produktu, na které je aplikován příplatek.
- DPH se dopočítá z finální ceny produktu. Tedy potom, co se k němu přičtou všechny aplikované příplatky.
- Na jeden produkt je možné použít až 6 různých druhů příplatků a až 128 hodnot pro každý ze 6 druhů. Pokud chcete počet příplatků navýšit, kontaktujte s dotazem kolegy na našem Helpdesku. Počet lze navýšit na maximální hodnotu 15 druhů příplatků.
- Celkový počet šablon příplatkových parametrů, které můžete na e-shopu používat, není omezen.
- U produktů s variantami budou varianty zobrazené jako rozdělené, tedy bez ohledu na Zobrazení variant zboží v e-shopu.
Nastavení příplatkových parametrů
Příplatkové parametry naleznete v umístění Nastavení → Produkty → Parametry a příznaky na záložce Příplatkové parametry. Tlačítkem Přidat vytvoříte nový parametr.
Příplatkový parametr můžete použít u více produktů.
Příplatkovým parametrům můžete nastavit tyto vlastnosti (obrázek 01):
- Název (povinný): název parametru.
- Název k zobrazení: zkrácený název, který se zobrazí na detailu produktu. Není-li vyplněn, zobrazí se hlavní název.
- Popis: bližší popis parametru. Zobrazí se pouze administrátorovi e-shopu, zákazníci jej nevidí.
- Kód: slouží k jednoznačné identifikaci parametru napříč celým systémem.
- Měna: výchozí měna příplatku.
- DPH: Pokud zadáte v šabloně cenu bez DPH, výsledná cena se dopočítá dle sazby produktu, na který je příplatek navázán (cena se tak může lišit u produktu s 15% a s 21%).
- Povinný údaj: pokud pole zaškrtnete, bude nutné vybrat daný příplatek pro možnost vložit zboží do košíku.
V detailu parametru můžete jeho hodnoty vložit tlačítkem Přidat. Můžete přidat hodnotu parametru (např. Modrá) a cenu (např. 50 Kč). Cena hodnoty parametru může být i 0 Kč.
V tabulce kromě hodnot a cen vidíte i Četnost použití, tedy u kolika produktů je daná hodnota příplatku aplikovaná. Pořadí hodnot můžete změnit pomocí ikony modrého křížku v posledním sloupci napravo. Červený křížkem v tomto sloupci hodnotu smažete (obrázek 01).

obrázek 01
Pokud je příplatku nastaveno více hodnot, zobrazí se rozbalovací pole pro výběr jedné z hodnot. Pokud je nastavena jen jedna hodnota, zákazník uvidí rozbalovací pole také, avšak s jednou hodnotou. Ta není nastavena automaticky, zákazník výběr musí provést.
Nastavení příplatků na detailu produktu a varianty
Produkt
Na detailu produktu na záložce Parametry se dole na stránce nachází sekce Příplatkové parametry (obrázek 02). Tlačítkem Přidat vložíte konkrétní příplatkový parametr. Pak vyberte jednotlivé hodnoty.
V tomto umístění můžete individuálně upravit cenu hodnot parametru (bez ohledu na ceny, které máte nastavené v Nastavení → Produkty → Parametry a příznaky).
Je možné také nastavit individuálně u tohoto produktu viditelnost hodnot. V případě, že máte produkt s variantami, pak nastavení viditelnosti platí pro všechny varianty produktu.

obrázek 02
Varianty
Příplatkové parametry lze použít i u variant produktů. Můžete vytvořit stejné množství příplatkových parametrů u variant jako u produktu.
Varianty s příplatky budou mít na e-shopu vždy podobu rozdělených variant. Dojde tomu i v případě, pokud máte nastavené jiné možnosti zobrazení tak, jako je popisuje kapitola Zobrazení variant zboží v e-shopu.
Příplatky a slevy
Při použití slevového kupónu se sleva odečte z finální ceny produktu, po aplikaci příplatkových parametrů.
Při použití zákaznické slevy (věrnostní, objemové, množstevní) a akčních cen se sníží základní cena produktu. Příplatky zůstanou stále ve stejné výši. Příplatky se přičtou až následně ke snížené ceně produktu.
Export a import příplatkových parametrů
Příplatkové parametry a hodnoty jsou vázané na produkt . U variant jsou tedy příplatky i jejich hodnoty stejné pro veškeré varianty.
Pokud při importu není uvedena cena některé hodnoty příplatku, pak se cena založí podle výchozí nastavené ceny příplatku v jeho nastavení. Tedy jednoduše: pokud někde ceny neuvedete, automaticky se doplní výchozí. Pokud pro produkt cenu přepíšete, doplní se k produktu vaše hodnota (v nastavení příplatku ovšem zůstává vždy výchozí).
Podobně se při importu chovají také další značky:
- surchargeParameter:název:requiredValue
- surchargeParameter:název:includingVat
- surchargeParameter:název:currency
Pokud tedy není vyplněné v buňce žádné číslo, berou se základní hodnoty z administrace. Není tak nutné měnu, daň a povinný údaj (requiredValue) všude znovu přepisovat a opakovat.
Více informací o značkách pro import a export se dočtete přímo v Tabulce značek a pravidel v článku Import produktů.
Import nejdříve hledá existující příplatky. Může tedy i jen doplnit chybějící hodnoty (např. černý=100).
Mezi důležité poznámky patří ještě:
- Pokud příplatky vůbec neexistují, založí se importem nové.
Není možné importovat duplicitní příplatky. Tedy příplatky se stejným názvem, kde by měly být přiřazené k jednomu produktu. - Pokud budou v importu rozdílné hodnoty pro jeden příplatek, například ve sloupci surchargeParameter:název:currency, import se zastaví. Vždy je nutné dodržovat jednotnost.
- Pro snazší práci doporučujeme vždy držet veškeré příplatky v jednotné, výchozí měně.
XML a *.csv importem můžete založit příplatek.
XML importem lze mazat příplatek. Pokud v XML importu nenapíšete tagy pro příplatkové parametry, tak se nestane nic. Pokud tam uvedete tagy prázdné, pak dojde k tomu, že se příplatky smažou. Zápis prázdných tagů vypadá takto:
<SURCHARGES_PARAMETRES/> <SURCHARGES_PARAMETRES></SURCHARGES>
Kompletní XML struktura pak vypadá takto:
<SURCHARGES_PARAMETRES> <SURCHARGE_PARAMETER> <NAME>Potisk</NAME> <DESCRIPTION>Popisek</DESCRIPTION> <SHORT_NAME>Krátky název</SHORT_NAME> <CURRENCY>EUR</CURRENCY> <INCLUDING_VAT>1</INCLUDING_VAT> <REQUIRED_VALUE>1</REQUIRED_VALUE> <VALUES> <VALUE> <NAME>Černobílý</NAME> <PRICE>100</PRICE> </VALUE> <VALUE> <NAME>Barevný</NAME> <PRICE>150</PRICE> </VALUE> <VALUE> <NAME>Zlatý</NAME> <PRICE>200</PRICE> </VALUE> </VALUES> </SURCHARGE_PARAMETER> </SURCHARGES_PARAMETRES>