Abyste mohli používat příplatkové parametry, potřebujete mít aktivní doplněk Parametrické filtry a příplatky. Ten, kromě níže popsaných funkcí pro konfiguraci a upselling, umožní filtrovat produkty podle zadaných parametrů a příznaků. Více informací najdete v článku Parametrické filtry.
S výběrem a objednáním doplňku vám rádi pomohou kolegové na info@shoptet.cz.
Příplatkové parametry můžete v administraci přidat k produktům nebo variantám. To vám umožní odlišit variace produktu s různou hodnotou. Můžete je využít i pro upselling, kdy pomocí příplatků přidáte k produktu např. prodlouženou záruku, možnost dárkového balení nebo jiné služby.
Příplatkové parametry naleznete v umístění Nastavení → Produkty → Parametry a příznaky na záložce Příplatkové parametry. Tlačítkem Přidat vytvoříte nový parametr. Příplatkový parametr můžete použít u více produktů.
Příplatkovým parametrům můžete nastavit tyto vlastnosti (obrázek 01):
V detailu parametru můžete hodnoty vložit pomocí tlačítka Přidat. Můžete přidat hodnotu parametru (např. Modrá) a cenu (např. 50 Kč). Cena hodnoty parametru může být i 0 Kč.
V tabulce kromě hodnot a cen vidíte i Četnost použití, tedy u kolika produktů je daná hodnota příplatku aplikovaná. Pořadí hodnot můžete změnit pomocí ikony křížku v posledním sloupci napravo. Červený křížkem v tomto sloupci hodnotu smažete (obrázek 01).
Pokud je příplatku nastaveno více hodnot, zobrazí se rozbalovací pole pro výběr jedné z hodnot. Pokud je nastavena jen jedna hodnota, zákazník uvidí rozbalovací pole také, ale s jednou hodnotou. Ta není předvybrána automaticky, zákazník výběr musí provést.
Na detailu produktu na záložce Parametry se dole na stránce nachází sekce Příplatkové parametry (obrázek 02). Tlačítkem Přidat vložíte konkrétní příplatkový parametr. Pak vyberte jednotlivé hodnoty.
Na detailu produktu můžete individuálně upravit cenu hodnot parametru (bez ohledu na ceny, které máte nastavené v Nastavení → Produkty → Parametry a příznaky). Je možné také nastavit individuálně pro tento produkt viditelnost hodnot. V případě, že máte produkt s variantami, pak nastavení viditelnosti platí pro všechny varianty produktu.
Příplatkové parametry lze použít i u variant produktů. Můžete vytvořit stejné množství příplatkových parametrů u variant jako u produktu.
Varianty s příplatky budou mít na e-shopu vždy podobu rozdělených variant. Dojde tomu i v případě, pokud máte nastavené jiné možnosti zobrazení tak, jako je popisuje kapitola Zobrazení variant zboží v e-shopu.
Jednotlivé příplatkové parametry lze upravit nebo přidat i v přijaté objednávce. Po kliknutí na název produktu v objednávce se v novém okně objeví možnost editace produktu. Zde vyberte možnost Přidat příplatek (obrázek 03).
Po výběru nebo vepsání nového parametru se pak příplatek propíše do objednávky a cena objednávky je navýšena o jeho cenu (obrázek 04).
Pokud v objednávce přidáte nový příplatek, objeví se pouze v konkrétní objednávce, kde jsou použit. Nezaloží se tedy jako nový příplatkový parametr v sekci Nastavení → Produkty → Parametry a příznaky.
Při použití slevového kupónu se sleva odečte z finální ceny produktu po aplikaci příplatkových parametrů.
Při použití zákaznické slevy (věrnostní, objemové, množstevní) a akčních cen je chování totožné – sleva se odečte z finální ceny produktu po aplikaci příplatkových parametrů produktu.
Příplatkové parametry a hodnoty jsou vázané na produkt. U variant jsou tedy příplatky i jejich hodnoty stejné pro veškeré varianty.
Pokud při importu není uvedena cena některé hodnoty příplatku, pak se cena založí podle výchozí nastavené ceny příplatku v jeho nastavení. Tedy jednoduše: pokud někde ceny neuvedete, automaticky se doplní výchozí. Pokud pro produkt cenu přepíšete, doplní se k produktu vaše hodnota (v nastavení příplatku ovšem zůstává vždy výchozí).
Podobně se při importu chovají také další značky:
V případě, že není vyplněné v buňce žádné číslo, berou se základní hodnoty z administrace. Není tak nutné měnu, daň a povinný údaj (requiredValue) všude znovu přepisovat a opakovat.
Více informací o značkách pro import a export se dočtete přímo v Tabulce značek a pravidel v článku Import produktů.
Import nejdříve hledá existující příplatky. Může tedy i jen doplnit chybějící hodnoty (např. černý=100).
Mezi důležité poznámky patří ještě:
XML a CSV/XLSx import umožňuje založení příplatku. XML import příplatek umožňuje i mazat. Pokud v XML importu nenapíšete tagy pro příplatkové parametry, tak se nestane nic. Pokud tam uvedete tagy prázdné, pak dojde k tomu, že se příplatky smažou. Zápis prázdných tagů vypadá takto:
<SURCHARGES\_PARAMETRES/>
<SURCHARGES\_PARAMETRES></SURCHARGES>
Kompletní XML struktura pak vypadá takto:
<SURCHARGES\_PARAMETRES>
<SURCHARGE\_PARAMETER>
<NAME>Potisk</NAME>
<DESCRIPTION>Popisek</DESCRIPTION>
<SHORT\_NAME>Krátky název</SHORT\_NAME>
<CURRENCY>EUR</CURRENCY>
<INCLUDING\_VAT>1</INCLUDING\_VAT>
<REQUIRED\_VALUE>1</REQUIRED\_VALUE>
<VALUES>
<VALUE>
<NAME>Černobílý</NAME>
<PRICE>100</PRICE>
</VALUE>
<VALUE>
<NAME>Barevný</NAME>
<PRICE>150</PRICE>
</VALUE>
<VALUE>
<NAME>Zlatý</NAME>
<PRICE>200</PRICE>
</VALUE>
</VALUES>
</SURCHARGE\_PARAMETER>
</SURCHARGES\_PARAMETRES>