Značky produktů představují nejčastěji jméno výrobce a nebo název produktové řady. Pomáhají tak vašim zákazníkům snadno identifikovat a filtrovat produkty. Značky jsou důležité nejen pro přehlednost v e-shopu, ale také pro vyhledávače zboží, jako jsou Google Nákupy, Heureka nebo Zboží.cz.
Značky se v e-shopu mohou zobrazovat na různých místech a vždy v závislosti na vašem nastavení – ať už obecných nastaveních, nebo nastavení konkrétní značky.
Značka se může zobrazit na detailu produktu a to i včetně jejího popisu a případně i včetně povinných informací o výrobci.
Zákazníkům můžete zobrazit stránku Prodávané značky s přehledem všech značek. Odkaz na tuto stránku a případně i na jednotlivé značky je možné zobrazit v menu kategorií – buď v hlavním menu, a nebo v prvku Kategorie v postranním panelu nebo v patičce.
Pro každou značku můžete mít v e-shopu vlastní stránku, na které se zobrazí popis značky a všechny produkty, které mají značku přiřazenou.
Značky se používají také v rámci propojení s různými vyhledávači a srovnávači zboží jako jsou Google Nákupy, Heureka, Zboží.cz apod. Například Google Nákupy u velké části produktů vyžadují značku jako povinný údaj.
Pomocí funkce Filtry výrobců a značek mohou vaši zákazníci filtrovat produkty v e-shopu i právě podle značek. Zobrazení tohoto filtru můžete ovlivnit v nastavení vzhledu vašeho e-shopu.
Spravovat značky produktů ve vašem e-shopu můžete v administraci v Produkty → Značky. Na výchozí záložce Značky najdete přehled všech značek ve vašem obchodě.
U každé značky v tabulce ve sloupci Počet vidíte u kolika produktů je značka přiřazená. Ve sloupcích V menu kategorií a V seznamu značek můžete ovlivnit, jestli se má na daných místech vybraná značka zobrazovat nebo ne.
Kliknutím na název značky se vám otevře detail značky.
Najetím na řádek značky se vám zobrazí ikonka křížku pro smazání značky. Smazat značky můžete i hromadně jejich zaškrtnutím v tabulce a poté výběrem možnosti Smazat z nabídky Funkce. Smazáním značky nedojde ke smazání produktů, které ji používají. Značka se od produktů pouze odebere a tyto produkty tak nebudou mít přiřazenou žádnou značku.
Přiřadit značku ke konkrétnímu produktu můžete v detailu produktu na záložce Hlavní údaje v sekci Doplňující informace. U volby Značka vyberte příslušnou značku, kterou chcete přiřadit.
Přiřadit značky k produktům je možné také pomocí importu produktů a nebo automatického importu produktů.
Založit novou značku můžete v přehledu Produkty → Značky kliknutím na tlačítko Přidat. Tímto způsobem se vám otevře detail nové značky, kde můžete vyplnit ke značce veškeré údaje.
Značky můžete založit i hromadně pomocí importu značek.
Přidat novou značku můžete také z detailu produktu, a nebo importem produktů. V takovém případě se značka rovnou přiřadí k produktu. Takto vytvořená značka se založí pouze s názvem, ostatní údaje bude třeba vyplnit v jejím detailu nebo importem značek.
Obecná nastavení viditelnosti značek najdete v administraci v Produkty → Značky na záložce Nastavení.
Zobrazit: Určuje viditelnost:
www.domena-eshopu.cz/znacka/
Viditelnost stránky: Touto volbou můžete omezit viditelnost stránky Prodávané značky pouze pro přihlášené, nebo pouze pro nepřihlášené zákazníky.
Zobrazit rozbalené v menu kategorií: V případě, že je volba zaškrtnutá, tak se mohou v menu kategorií zobrazit i jednotlivé značky. V menu kategorií v prvku Kategorie (v postranním panelu nebo v patičce) se zobrazí rovnou rozbalené, v hlavním menu se značky zobrazí v rozbalovací roletce. Je třeba mít zároveň zaškrtnutou volbu Zobrazit.
Zobrazení značek v detailu produktu můžete ovlivnit v nastavení zobrazení produktů v Nastavení → Produkty → Zobrazení.
Volba Značka zobrazí (nebo skryje) zobrazení značky produktu na jeho detailu.
Volba Popis značky zobrazí (nebo skryje) zobrazení popisu značky v samostatné záložce v detailu produktu.
Kliknutím na název značky v přehledu značek v Produkty → Značky se dostanete na detail značky.
Na detailu značky můžete upravit jak základní informace o značce jako je název, popis nebo viditelnost, tak pokročilejší nastavení týkající se SEO nebo legislativních náležitostí.
Název: Název značky (výrobce), který se bude zobrazovat zákazníkům a fungovat i pro všechny interní potřeby vašeho e-shopu a našeho systému.
Oficiální web: Můžete uvést odkaz na web značky. Odkaz se zobrazí v e-shopu na stránce značky.
Zobrazit v menu kategorií a Zobrazte v seznamu značek: Určují, jestli se má značka zobrazit v menu kategorií (ať už v hlavním menu, nebo v prvku Kategorie v postranním panelu nebo v patičce), a nebo na stránce Prodávané značky.
Popis značky: Pomocí editoru textu můžete vložit popis značky. Popis se zobrazí na stránce značky a podle vašeho nastavení se může zobrazit i v detailu produktu.
GPSR (General Product Safety Regulation) je nařízení EU týkající se obecné bezpečnosti výrobků. Z tohoto nařízení vyplývá mimo jiné povinnost uvádět u produktu podrobnosti o výrobci, včetně například kontaktních údajů. Podrobnosti k nařízení GPSR najdete na našem blogu.
Do políček Výrobce, Adresa a E-mail můžete uvést povinné informace o výrobci. Tyto údaje se zobrazí v detailu produktu na samostatné záložce. Pokud je výrobce produktu ze země mimo EU, zaškrtněte volbu Vyrobeno mimo EU a vyplňte i údaje o zástupci výrobce v EU.
V detailu značky na záložce Pokročilé najdete volby pro nastavení SEO.
Název (tag „title“): Název stránky, který uvidí návštěvníci v záložce prohlížeče a také vyhledávače. Pokud nebude vyplněn, použije se výchozí nastavení SEO z Marketing → Základní SEO.
(meta tag „description“): Text se zobrazí ve výsledcích vyhledávaní jako popisek stránky značky. Pokud nebude vyplněn, použije se výchozí nastavení SEO z Marketing → Základní SEO.
URL adresa: URL adresa značky se obecně vytváří automaticky podle názvu. V tomto políčku můžete adresu ručně upravit na vámi preferovanou.
Značky a veškeré jejich údaje můžete zakládat a upravovat i hromadně pomocí importu a exportu značek. Import a export značek najdete v administraci e-shopu v Produkty → Značky na záložkách Export a Import.
Podporovaným formátem souborů pro import a export značek je pouze CSV. Importovaný soubor musí splňovat specifikace našeho systému. Před prvním importem doporučujeme provést alespoň jeden export značek, který můžete použít jako vzorový soubor pro import.
Na záložce Export můžete provést export kliknutím na tlačítko Exportovat.
Typ exportu určuje, v jakém formátu má být exportovaný soubor. U exportu značek je možné využít pouze formát CSV.
Pokud máte v e-shopu aktivní funkci Cizí jazyky, můžete v části Jazyky zaškrtnout, pro jaké jazyky se mají do exportu propsat překlady vybraných údajů.
Podobně jako u jiných exportů v našem systému (např. produktů nebo objednávek) si můžete i u značek vygenerovat trvalý odkaz na export. V takovém případě je třeba mít v e-shopu nastavené zabezpečení exportů.
Na záložce Import můžete nahrát CSV soubor pro import značek. Soubor musí splňovat specifikace našeho systému – názvy sloupců musí přesně odpovídat očekávaným názvům a jako oddělovač v CSV souboru musí být použitý středník ;
.
Jako vzorový soubor pro import doporučujeme použít soubor exportu.
Importem můžete založit nové značky a nebo můžete upravit údaje už existující značky. Importem není možné značky smazat.
V importovaném souboru doporučujeme kromě povinných sloupců ponechat vždy jen ty sloupce a řádky se značkami, které právě upravujete. Můžete tak lépe předejít omylem smazaným údajům. Pokud totiž ponecháte v importu prázdnou buňku v nějakém sloupci (např. ve sloupci description
pro popis značky), a příslušný údaj by byl v e-shopu u značky vyplněn, tak byste jej importem smazali.
Na záložce Log najdete historii všech spuštěných importů značek – kdy a kdo import spustil a jestli byl import úspěšně zpracován, a nebo skončil s chybou.
V tabulce najdete názvy všech sloupců, které může import značek obsahovat. Sloupce označené „(povinný)“ musí být uvedeny v každém importu. Ostatní sloupce můžete z importu vynechat.
Název sloupce | Pole v administraci | Možné hodnoty | Popis |
---|---|---|---|
id (povinný) | - | Unikátní interní kód značky. U nově zakládaných značek nechte buňku prázdnou. U existujících značek ID vždy uveďte. ID založených značek získáte nejsnadněji exportem značek. | |
name (povinný) | Název | Název značky | |
indexName | URL adresa | URL adresa stránky značky – v administraci tento údaj najdete v detailu značky na záložce Pokročilé. | |
description | Popis | Popis značky ve výchozím jazyce e-shopu. | |
webUrl | Oficiální web | URL adresa webu značky. | |
inMenu | Zobrazit v menu kategorií | 0 / 1 | Určuje viditelnost značky v menu kategorií. Hodnota 0 odpovídá nezaškrtnuté volbě v administaci, hodnota 1 zaškrtnuté volbě. |
inList | Zobrazit v seznamu značek | 0 / 1 | Určuje viditelnost značky v seznamu značek. Hodnota 0 odpovídá nezaškrtnuté volbě v administaci, hodnota 1 zaškrtnuté volbě. |
metaTitle | Název (tag "title") | Název stránky v tagu title. Slouží pro úpravu SEO značky. V administraci tento údaj najdete v detailu značky na záložce Pokročilé. | |
metaDescription | (meta tag "description") | Popis stránky v meta tagu description. Slouží pro úpravu SEO značky. V administraci tento údaj najdete v detailu značky na záložce Pokročilé. | |
manufacturingCompanyName | Výrobce | Název výrobce v rámci GPSR údajů. | |
postalAddress | Adresa | Adresa výrobce v rámci GPSR údajů. | |
contactEmail | E-mail výrobce v rámci GPSR údajů. | ||
europeanResellerManufacturingCompanyName | Zástupce výrobce v EU | Zástupce výrobce v EU v rámci GPSR údajů, pro případ, že výrobce pochází ze země mimo EU. | |
europeanResellerPostalAddress | Adresa zástupce v EU | Adresa zástupce výrobce v EU v rámci GPSR údajů, pro případ, že výrobce pochází ze země mimo EU. | |
europeanResellerContactEmail | E-mail zástupce v EU | E-mail zástupce výrobce v EU v rámci GPSR údajů, pro případ, že výrobce pochází ze země mimo EU. | |
description:kod-jazyka | Popis | Pouze, pokud máte v e-shopu více jazyků. Sloupec slouží pro překlad popisu značky do dalšího jazyka. Místo „kod-jazyka“ uveďte příslušný kód konkrétního jazyka, např. „en“ pro angličtinu. | |
metaTitle:kod-jazyka | Název (tag "title") | Pouze, pokud máte v e-shopu více jazyků. Sloupec slouží pro překlad SEO názvu značky do dalšího jazyka. Místo „kod-jazyka“ uveďte příslušný kód konkrétního jazyka, např. „en“ pro angličtinu. | |
metaDescription:kod-jazyka | (meta tag "description") | Pouze, pokud máte v e-shopu více jazyků. Sloupec slouží pro překlad SEO popisu značky do dalšího jazyka. Místo „kod-jazyka“ uveďte příslušný kód konkrétního jazyka, např. „en“ pro angličtinu. |