Marketing: jak vše nastavit pro lepší prezentaci e-shopu

Čas, který ušetříte díky správnému nastavení procesů na e-shopu, můžete investovat lépe. Například do propagace vašeho e-shopu.

V dnešní době existuje mnoho způsobů, jak dát o sobě zákazníkům vědět. V tomto článku vám ukážeme možnosti, které se vám otevírají. Nasměrujeme vás, kde a jak je snadno nastavit. Víme, že propagace je běh na dlouhou trať. S námi ale budete mít ten nejlepší start.

SEO – optimalizace pro vyhledávače

SEO aneb optimalizace pro vyhledávače je jednou z nejzákladnějších věcí, kterou můžete udělat, aby byl váš e-shop vidět. Všechny popisy a texty by měly být hlavně dostatečně věcné a výstižné pro vaše zákazníky. Pokud to splníte, zaujmete i vyhledávače. Jak na e-shopu nastavit vše potřebné se dočtete v článku Základní SEO.

SEO je i o dobře řazeném obsahu a správných odkazech. To vše usnadní hledání na e-shopu vašim zákazníkům i vyhledávačům. Na to se vám bude hodit Pokročilé SEO a jeho funkce parametrické kategorie.

Napojení na vyhledávače zboží

Vyhledávače nebo porovnávače zboží nejsou jen způsobem, jak představit svoje produkty většímu okruhu zákazníků. Tyto vyhledávače fungují i jako místo, kde zákazníci mohou váš e-shop ohodnotit. Ten pak s počtem hodnocení získá na důvěryhodnosti. Není třeba se toho obávat.

E-shop propojíte snadno s Heurekou, největším českým vyhledávačem zboží. Více se dočtete v článcích Heureka – certifikát Ověřeno zákazníky a měření konverzí, Heureka Marketplace a Heureka XML feedy. Tím však možnosti nekončí, u Shoptetu se můžete propojit i s Google Nákupy nebo Facebook katalogem

PPC – programovatelná reklama

Výše zmíněné služby nabízejí i možnost nastavení PPC reklamy. Jedná se o reklamu, kdy platíte pouze za konkrétní proklik. Princip je všude skoro stejný. Nahrajete do vašeho účtu kredity a pak stanovíte maximální cenu, kterou jste ochotni za klik zaplatit. Přečtěte si, jak snadno propojit svůj e-shop s Heurekou, Sklikem a Google Ads.

Slevy a slevové kupóny

Jedním z nejjednodušších a zároveň nejúčinnějších způsobů, jak přilákat nové zákazníky a udržet stávající, jsou slevy a slevové akce. V Shoptetu jich můžete využít celou řadu.

Máme pro vás k dispozici objemové slevy, množstevní slevy a věrnostní slevy. Vaši zákazníci ocení jistě nejvíce slevy věrnostní. Ty můžete používat s různými vašimi zákaznickými skupinami i s hodnocením zákazníků, abyste měli přehled, komu a jak vysokou věrnostní slevu poskytnout.

Oblíbené u zákazníků jsou i slevové kupóny. Se správně nastaveným datem platnosti, mohou motivovat zákazníky k dalšímu nákupu. Kupóny je nejlepší posílat svým zákazníkům e-mailem. Slevové kupóny můžete uplatnit nejen při objednávce, ale také jednoduše přímo na pokladně.

Newslettery a hromadné e-maily

O slevových akcích budete jistě chtít vaše zákazníky informovat. K tomu je jako stvořené naše hromadné rozesílání e-mailů. S tímto doplňkem rozešlete až 25 000 newsletterů za měsíc. Hodit se bude jistě i možnost vytvářet vlastní seznamy pro zasílání.

Pokud byste chtěli mít větší kontrolu nad grafickou podobou newsletteru, pak oceníte napojení na službu Mailchimp. S ním jednoduše vytvoříte různé kampaně, které můžete zacílit na různé segmenty vašich zákazníků.

Sociální sítě a komunikace

Výhodou sociálních sítí je, že se nejedná pouze o pasivní jednosměrnou komunikaci s klienty. Pomocí sociálních sítí můžete hovořit s vašimi zákazníky přímo a oni mohou zase hovořit s vámi. Takový kontakt vám umožní budovat kolem vašeho e-shopu komunitu.

Facebook nabízí i svůj vlastní systém reklamy. Díky Meta pixelu a Conversions API můžete spolu s výkonností reklamy také měřit aktivitu zákazníků na vašem e-shopu.

Možnost chatovat si se zákazníky není jen výsadou Facebooku. Se službou Smartsupp nezískáte pro svůj e-shop jen chat, ale i silný analytický nástroj, který vám poskytne vhled do chování vašich zákazníků.

Analytika

Marketing vyžaduje investice. Vaše výdaje je vždy dobré mít pod kontrolou, ať víte, jestli se vám propagace vyplatí. S Google Analytics získáte přehled o návštěvnosti vašich stránek a výkonu jednotlivých marketingových kanálů. 

Tipy na závěr

V předchozích odstavcích jsme vám ukázali ty nejzákladnější způsoby, kterými můžete o svém podnikání dát vědět světu. Pro dosažení těch nejlepších výsledků se vyplatí různé metody propagace kombinovat.

S vytvořením vaší marketingové strategie vám mohou pomoci odborníci na marketing z řad našich prověřených partnerů.

Inspiraci, jak na marketing, najdete na našem blogu, Shoptet.tv nebo v Shoptet Univerzitě.