Čas, který ušetříte díky správnému nastavení procesů na e-shopu, můžete investovat lépe. Například do propagace vašeho e-shopu.
V dnešní době existuje mnoho způsobů, jak dát o sobě zákazníkům vědět. V tomto článku vám ukážeme možnosti, které se vám otevírají. Nasměrujeme vás, kde a jak je snadno nastavit. Víme, že propagace je běh na dlouhou trať. S námi ale budete mít ten nejlepší start.
Obsah:
SEO – optimalizace pro vyhledávače
SEO aneb optimalizace pro vyhledávače je jednou z nejzákladnějších věcí, kterou můžete udělat, aby byl váš e-shop vidět. Všechny popisy a texty by měly být hlavně dostatečně věcné a výstižné pro vaše zákazníky. Pokud to splníte, zaujmete i vyhledávače. Jak na e-shopu nastavit vše potřebné se dočtete v článku Základní SEO, kde kromě návodů najdete i spoustu inspirace.
SEO je i o dobře řazeném obsahu a správných odkazech. To vše usnadní hledání na e-shopu vaším zákazníků i vyhledávačům. Na to se vám bude hodit Pokročilé SEO a jeho funkce parametrické kategorie.
Napojení na vyhledávače zboží
Vyhledávače nebo porovnávače zboží nejsou jen způsobem, jak představit svoje produkty většímu okruhu zákazníků. Tyto vyhledávače fungují i jako místo, kde zákazníci mohou váš e-shop ohodnotit. Ten pak s počtem hodnocení získá na důvěryhodnosti. Není třeba se toho obávat.
E-shop propojíte snadno s Heurekou, největším českým vyhledávačem zboží. Více se dočtete v článcích Heureka - certifikát Ověřeno zákazníky a měření konverzí, Heureka Marketplace a Heureka XML feedy. Tím však možnosti nekončí, u Shoptetu se můžete propojit i s Google Nákupy.
PPC – programovatelná reklama
Obě výše zmíněné služby nabízejí i možnost nastavení PPC reklamy. Jedná se o reklamu, kdy platíte pouze za konkrétní proklik. Princip je všude skoro stejný. Nahrajete do vašeho účtu kredity a pak stanovíte maximální cenu, kterou jste ochotni za klik zaplatit. Přečtěte si, jak snadno propojit svůj e-shop s Heurekou, Sklikem a Google Ads.
S našim tarifem můžete svoji první PPC kampaň pořádně rozjet. Jako dárek jsme pro vás přichystali kupóny s porcí kreditu navíc při prvním nabití pro Sklik a Google.
Slevy a slevové kupóny
Jedním z nejjednodušších a zároveň nejúčinnějších způsobů, jak přilákat nové zákazníky a udržet stávající, jsou slevy a slevové akce. V Shoptetu jich můžete využít celou řadu.
Máme pro vás k dispozici objemové slevy, množstevní slevy a věrnostní slevy. Vaši zákazníci ocení jistě nejvíce slevy věrnostní. Ty můžete používat s různými vašimi zákaznickými skupinami i s hodnocením zákazníků, abyste měli přehled, komu a jak vysokou věrnostní slevu poskytnout.
Oblíbené u zákazníků jsou i slevové kupóny. Se správně nastaveným datem platnosti, mohou motivovat zákazníky k dalšímu nákupu. Kupóny je nejlepší posílat svým zákazníkům e-mailem. Slevové kupóny můžete uplatnit nejen při objednávce, ale také jednoduše přímo na pokladně.
Newslettery a hromadné e-maily
O slevových akcích budete jistě chtít vaše zákazníky informovat. K tomu je jako stvořené naše hromadné rozesílání e-mailů. S tímto doplňkem rozešlete až 25 000 newsletterů za měsíc. Hodit se bude jistě i možnost vytvářet vlastní seznamy pro zasílání.
Pokud byste chtěli mít větší kontrolu nad grafickou podobou newsletteru, pak oceníte napojení na službu Mailchimp. S ním jednoduše vytvoříte různé kampaně, které můžete zacílit na různé segmenty vašich zákazníků.
Sociální sítě a komunikace
Výhodou sociálních sítí je, že se nejedná pouze o pasivní jednosměrnou komunikaci s klienty. Pomocí sociálních sítí můžete hovořit s vašimi zákazníky přímo a oni mohou zase hovořit s vámi. Takový kontakt vám umožní budovat kolem vašeho e-shopu komunitu.
Facebook již dávno není jen sociální síť. Na Facebooku můžete mít svůj e-shop a zboží prodávat přímo z něj. Dále také získáte možnost zákazníky o objednávkách informovat přímo přes Messenger. Messenger také jistě využijete ke komunikaci se zákazníky, kteří na vaší facebookovou stránku přijdou.
Facebook rovněž nabízí svůj vlastní systém reklamy. Díky Facebook pixelu můžete spolu s výkonností reklamy také měřit aktivitu zákazníků na vašem e-shopu.
Možnost chatovat si se zákazníky není jen výsadou Facebooku. Se službou Smartsupp nezískáte pro svůj e-shop jen chat, ale i silný analytický nástroj, který vám poskytne vhled do chování vašich zákazníků.
Analytika
Marketing vyžaduje investice. Vaše výdaje je vždy dobré mít pod kontrolou ať víte, jestli se vám propagace vyplatí.
V Shoptetu od nás máte ty nejdůležitější Statistiky na jednom místě. Spojily jsme vlastní data spolu s Google Analytics a Monkey Data. S Monkey Data můžete kromě souhrnného přehledu získat i pokročilé statistiky.
S Google Analytics získáte nejen přehled o návštěvnosti vašich stránek. Připravili jsme pro vás statistiky rozšířeného elektronického obchodu, se kterými zjistíte, jak si vedou konkrétní produkty, a ještě mnohem víc.
Tipy na závěr
V předchozích odstavcích jsme vám ukázali ty nejzákladnější způsoby, kterými můžete o svém podnikání dát vědět světu. Pro dosažení těch nejlepších výsledků se vyplatí různé metody propagace kombinovat.
S vytvořením vaší marketingové strategie vám mohou pomoci odborníci na marketing z řad našich prověřených partnerů.
Inspiraci, jak na marketing, najdete na našem blogu nebo na Shoptet.tv.