Obsah:
Jak přesunout e-shop k Shoptetu
1) Migrace e-shopu svépomocí a zdarma
E-shop si k nám můžete z BigCommerce přesunout zcela sami a zdarma. Výhody a postup migrace svépomocí si ukážeme v tomto článku.
2) Migrace e-shopu externím partnerem
Pohodlnou možností je také objednání migrace e-shopu u některého z našich externích partnerů. Ti jsou prověření námi a našimi spokojenými zákazníky. Smlouvu uzavíráte přímo s naším partnerem. Ten pro vás celou migraci provede za předem dohodnutou cenu.
Začínáme s migrací svépomocí a zdarma
Ve 3 krocích si ukážeme, jak seznam produktů:
- Exportovat z BigCommerce.
- Připravit na import do Shoptetu.
- Importovat do Shoptetu.
Co budete potřebovat:
- Účet Shoptet – založte si českou testovací verzi nebo slovenskou testovací verzi na 30 dní zdarma.
- Některou z aplikací, která je schopna pracovat s *.csv a *.xlsx soubory (Microsoft Excel, Google Tabulky nebo Libre Office).
Co byste měli vědět, než začneme:
- S migrací vám poradí naše technická podpora.
- Z BigCommerce lze exportovat a přenést k nám jen některá data.
- Přenesené produkty bude třeba dále upravit.
Export produktů z BigCommerce
- Jděte do administrace BigCommerce Products → Export (obrázek 01).
- V záložce Export Options zvolte jako Template pro export Bulk Edit.
- Ujistěte se, že je zaškrtnutá volba Export to Microsoft Excel (CSV).
- Dole klikněte na tlačítko Continue.
- V dialogovém okně klikněte na Export my products to a CSV file.
- V následujícím okně klikněte na Download my Products file.
- Do složky s vašimi staženými soubory se uloží tabulka ve formátu *.csv.
obrázek 01
Příprava importu do Shoptetu
- Tabulku ve formátu *.csv převeďte na formát *.xlsx, více v návodu Převod souboru CSV do XLSX.
- Zvolte libovolný název, který neobsahuje diakritiku a mezery.
- Otevřete si převedený soubor.
- Sloupec Product ID přejmenujte na code.
- Každý produkt musí mít v tabulce svůj jedinečný kód.
- Code produktu může obsahovat znaky A-Z, 0-9 a speciální znaky _ /-. mezera.
- Na místo sloupce C vložte nový sloupec, Domů → Buňky → Vložit → Vložit sloupce listu.
- Tento sloupec pojmenujte pairCode.
- Přejmenujte další sloupce ve vaší tabulce podle vzoru v tabulce 01.
- Název v levém sloupci přepište na jeho ekvivalent v sloupci pravém.
BigCommerce | Shoptet | Poznámka |
---|---|---|
Product ID | code | |
pairCode | Více v Nastavení variant produktů. | |
Product Name | name | |
Brand Name | manufacturer | |
Product Description | description | |
Category | defaultCategory | Více v Import kategorií. |
Price | Více v Nastavení cen. | |
Cost Price | purchasePrice | |
Sale Price | Více v Nastavení cen. | |
Free Shipping | freeShipping | Exportované hodnoty nahraďte podle klíče: Y = 1; N = 0. |
Product Warranty | warranty | |
Product Weight | weight | |
Product Width | width | |
Product Height | height | |
Product Depth | depth | |
Product Visible? | productVisibility | Exportované hodnoty nahraďte podle klíče: Y = visible; N = hidden. Další možné hodnoty jsou blocked: zamezí objednání produktu,showRegistered: produkt je viditelný pouze pro registrované uživatele,blockUnregistered: produkt nelze zakoupit, pokud zákazník není registrován,cashDeskOnly: zobrazit jen na pokladně,detailOnly: produkt bude přístupný pouze přes přímý odkaz, nikoli přes menu nebo vyhledávání e-shopu. |
Product condition | itemConditionGrade | |
Current Stock Level | stock | |
Low Stock Level | stockMinSupply | |
Page Title | seoTitle | |
Meta Description | metaDescription | |
Product UPC/EAN | ean | |
Manufacturer Part Number | partNumber | |
image | Více v Nastavení obrázků. |
tabulka 01
Nastavení variant produktů
- Podívejte se do tabulky na vaše produkty, které mají varianty.
- BigCommerce zobrazuje varianty produktu v řádcích nad sebou, nejprve je uveden mateřský produkt, potom samotné varianty.
- Mateřský produkt poznáte také podle toho, že má ve sloupci Item Type hodnotu Product
- Varianty pod ním poznáte podle hodnoty SKU.
- Varianty mají také zpravidla zapsaný svůj název jako kombinaci parametrů, které je rozlišují (obrázek 02).
obrázek 02
Varianty produktů mají různé parametry. V Shoptetu to mohou být jen tři parametry na jeden produkt. BigCommerce však umožňuje použít pro varianty produktu více parametrů.
- Vložte do tabulky (např. hned za sloupec name) nový sloupec (Domů → Buňky → Vložit → Vložit sloupce listu).
- Tento sloupec pojmenujte variant:hodnota.
- Na místo slova hodnota dosaďte název parametru (např. variant:Barva), název naleznete ve sloupci name (dříve Product Name) vždy před znakem =.
- Hodnoty parametru pak napište do tohoto sloupce k příslušné variantě produktu (např. Modrá), hodnoty naleznete za znakem =.
- V jedné buňce může být pouze jedna hodnota parametru (obrázek 03).
- Pro každý další parametr vložte nový sloupec, který pojmenujete obdobně (např. variant:Velikost).
- U každého produktu vyberte tři parametry, které k odlišení jeho variant chcete zachovat.
- Ostatní hodnoty parametrů variant smažte.
obrázek 03
- Ve sloupci pairCode vyplňte kód variant.
- Varianty jednoho produktu musí mít všechny stejný kód.
- PairCode může obsahovat znaky 0–9 a A–Z, nesmí obsahovat speciální znaky.
- Ve sloupci name vyplňte název každé varianty produktu.
- U variant vyplňte všechny údaje, které má mateřský produkt a které u variant chybí (tyto hodnoty stačí zkopírovat).
- Řádek s mateřským produktem odstraňte (Domů → Buňky → Odstranit → Odstranit sloupce listu).
- Tento postup opakujte u každého zboží s variantami.
Nastavení cen
V BigCommerce je možné konečnou cenu produktu zapsat dvěma způsoby, pomocí značek Price (v administraci jako Default Price) a Sale Price. Značka Sale Price není v BigCommerce povinná. V Shoptetu je možné zobrazit konečnou cenu jen jedním způsobem, pod značkou price.
- Za sloupec Sale Price vložte nový sloupec (Domů → Buňky → Vložit → Vložit sloupce listu).
- Tento sloupec pojmenujte price.
- Zkopírujte do sloupce price hodnotu ceny z jedno ze sloupců Price nebo Sale Price.
- Zkopírujte tu hodnotu, kterou jste pro konečnou cenu u daného produktu v BigCommerce dosud používali.
- Až budete mít všechny ceny u všech produktů hotové, odstraňte sloupce Price a Sale Price z tabulky (Domů → Buňky → Odstranit → Odstranit sloupce listu).
Nastavení obrázků
Pro správný import obrázků je třeba znát jejich adresu umístění (adresa URL). V exportu z BigCommerce, který editujete, ale adresy umístění nenajdete a bude třeba vytvořit jiný export.
- Jděte do administrace BigCommerce Products → Export (obrázek 01).
- V záložce Export Options zvolte jako Template pro export Default.
- Ujistěte se, že je zaškrtnutá volba Export to Microsoft Excel (CSV).
- Dole klikněte na tlačítko Continue.
- V dialogovém okně klikněte na Export my products to a CSV file.
- V následujícím okně klikněte na Download my Products file.
- Do složky s vašimi staženými soubory se uloží tabulka ve formátu *.csv.
- Tabulku ve formátu *.csv převeďte na formát *.xlsx, více v návodu Převod souboru CSV do XLSX.
- Otevřete si převedený soubor.
Ve sloupci Images se v jedné buňce nacházejí všechny URL obrázků daného produktu. Kromě URL adres se v buňce nacházejí i další informace. Samotnou URL adresu poznáte tak, že vždy začíná na http: a končí formátem obrázku (například .jpg).
Ve svém původním exportu, který jste doteď editovali, vložte za poslední sloupec nový sloupec (Domů → Buňky → Vložit → Vložit sloupce listu). Sloupec pojmenujte image. Vložte do něj URL adresu obrázku.
Pro import do Shoptetu je důležité, aby v každé buňce byl umístěný právě jeden obrázek (adresa URL). Pro každou další URL obrázku, vložte vedle sloupce image nový sloupec. Sloupec pojmenujte image2, image3 atd. Obdobně postupujte u všech obrázků.
Pokračujeme
- Zkontrolujte, že ve sloupci code má každý produkt jedinečný kód.
- Code produktu může obsahovat znaky A-Z, 0-9 a speciální znaky _ /-. mezera.
- Z tabulky odstraňte sloupce:
- pro které nemáte v exportu v sloupcích žádné hodnoty,
- a které zároveň Shoptet nepoužívá (zkontrolujte podle tabulky 01).
- Klikněte na sloupec, který chcete odstranit. Sloupec odstraníte pomocí Domů → Buňky → Odstranit → Odstranit sloupce listu.
Zkontrolujte, že:
- Nemáte v souboru prázdné sloupce. Sloupec, který má název, není prázdný. Např. sloupec pairCode, pokud nemáte varianty zboží.
- Nemáte v souboru prázdné řádky.
Pokud prázdné sloupce a řádky najdete, odstraňte je. Po dokončení úprav tabulku uložte.
Import produktů do Shoptetu
- Importujte soubor ve formátu *.xlsx.
- Pokud používáte Google Tabulky:
- Otevřete tabulku, kterou jste upravovali a je prozatím uložena na Disku Google.
- Uložte ji na disk ve vašem počítači. Z horního menu zvolte Soubor → Stáhnout jako → Microsoft Excel (.xlsx).
- Tabulka se automaticky stáhne a naleznete ji ve složce se staženým soubory.
- Vstupte do administrace Shoptetu do sekce Produkty → Import.
- Vyberte záložku Import.
- V nastavení zaškrtněte první možnost Neměnit produkty a varianty, které nejsou obsaženy v importovaném souboru.
- Ostatní možnosti ponechejte.
- Vyberte soubor a vpravo nahoře klikněte na tlačítko Importovat.
- Import se automaticky dokončí.
- Importované produkty naleznete v administraci Produkty → Přehled.
Dokončení a úpravy
Do Shoptetu je možné z BigCommerce importovat jen některé značky, jak ukazuje tabulka výše. Dále bude třeba provést další úpravy a nastavení, zejména pak doplnit údaje o vašich produktech.
V Shoptetu jsou dva způsoby, jak informace o produktech doplnit:
1. Úplný export/import
- Možnost pro uživatele zručné v Excelu nebo v obdobném programu.
- Doporučujeme ji v případě většího množství produktů.
- V administraci e-shopu nastavíte a provedete úplný export, ten vám vypíše všechny značky, které je možné u produktů nastavit.
- Značky, které vám budou u existujících produktů chybět, doplníte podle vysvětlující tabulky.
- Podrobný návod naleznete v článku Import produktů.
2. Nastavení v administraci e-shopu
- Tuto možnost doporučujeme, pokud v Shoptetu teprve začínáte a máte importovaný jen malý počet produktů.
- Všechno důležité nastavíte přímo v administraci e-shopu v umístění Produkty → Přehled / Ceny / Sklad / Slevy / Kategorie.
- Práci s produkty vám usnadní např. hromadná editace, kdy některé vlastnosti můžete editovat u všech právě označených produktů (obrázek 04).
obrázek 04