E-shop si k nám můžete z Webnode přesunout zcela sami a zdarma. Výhody a postup migrace svépomocí si ukážeme v tomto článku.
2) Migrace e-shopu externím partnerem
Pohodlnou možností je také objednání migrace e-shopu u některého z našich externích partnerů. Ti jsou prověření námi a našimi spokojenými zákazníky. Smlouvu uzavíráte přímo s naším partnerem. Ten pro vás celou migraci provede za předem dohodnutou cenu.
Webnode zobrazuje varianty produktu se stejným jménem jako má mateřský produkt (sloupec name).
Ve sloupci pairCode poznáte produkty s variantami podle stejné hodnoty. Pro správné nahrání variant je nutné:
Všechny varianty jednoho produktu musí mít stejný párovací kód.
V případě, že vaše produkty varianty nemají, ponechte sloupec pairCode prázdný.
PairCode může obsahovat znaky 0–9 a A–Z. Nesmí obsahovat speciální znaky.
Zkontrolujte, že všechny varianty jednoho produktů mají vyplněnou hodnotu ve sloupci variant:Název, aby byly správně odlišeny na e-shopu.
Pro jednu variantu lze použít maximálně 3 parametry. Zbylé parametry, které pro produkt nevyužijete, lze na e-shop nahrát jako textové (viz Nastavení popisných parametrů).
Tento postup opakujte u každého zboží s variantami.
Nastavení popisných parametrů
Parametry, které nepoužijete pro parametry variant, je možné nahrát do e-shopu jako popisné parametry. Pro jejich správné nahrání do Shoptetu je následující:
Parametry jsou v exportu z Webnode v tabulce vždy v jednotlivých sloupcích, z nichž jejich buňky obsahují hodnoty daného parametru.
Klikněte myší na sloupec tabulky, který se nachází vpravo od sloupce Kategorie variant: Název.
Vyberte Domů → Buňky → Vložit → Vložit sloupce listu.
Sloupec pojmenujte textProperty.
Pokud chcete vložit další textový parametr, vložte do tabulky nový sloupec.
Sloupec pojmenujte jako textProperty2 atd.
Postup opakujte pro každý další textový parametr.
Prohlédněte si obrázek 01.
Do Shoptetu lze importovat pouze Název parametru (např. Počet vrstev) a Hodnotu popisného parametru (např. 1), Vysvětlivku názvu parametru lze doplnit ručně v administraci e-shopu.
Do sloupce textProperty napište v každé buňce před hodnotu název parametru (např.Počet vrstev) pro daný produkt.
Název parametru a Hodnotu popisného parametru oddělte v buňce tabulky středníkem (bez mezer).
Do této buňky už žádné další středníky nevkládejte.
Názvy a hodnoty parametrů pro jeden konkrétní produkt vkládejte do stejného řádku (obrázek 02).
Jeden sloupec může obsahovat textové parametry s rozdílným názvem a rozdílnou hodnotou.
Po dokončení úprav textových parametrů zbývající sloupce Kategorie variant: Názevodstraňte.
Nastavení cen
V Webnode je možné konečnou cenu produktu exportovat pomocí značek Cena, Cena bez DPH a Původní cena.
Sloupec Cena bez DPH odstraňte.
Sloupec Cena přejmenujte na price.
Sloupec Původní cena přejmenujte na StandardPrice.
Sloupec Sazba daně přejmenujte na percentVat a ponechte původní hodnoty v něm beze změny.
Za sloupec percentVat přidejte nový prázdný sloupec, který pojmenujte includingVat. Do všech řádků v něm zkopírujte hodnotu 1 (tj. že cena uvedená ve sloupci price obsahuje DPH).
Nastavení viditelnosti
Shoptet oproti Webnode nabízí pro produkty více možností viditelnosti.
Sloupec Zobrazení produktu přejmenujte na productVisibility.
Do přejmenovaného sloupce pak doplňte pro produkty jednu z hodnot:
visible: produkt bude viditelný bez omezení (hodnota odpovídá původní hodnotě 1).
hidden: produkt bude skryt (odpovídá původní hodnotě 0).
blocked: produkt bude viditelný, ale nepůjde zakoupit.
showRegistered: produkt bude viditelný pouze pro registrované uživatele.
blockUnregistered: produkt bude moci zakoupit pouze registrovaný zákazník.
cashdeskOnly: produkt bude viditelný pouze pro Pokladnu.
detailOnly: produkt bude přístupný pouze přes přímý odkaz, nikoli přes menu nebo vyhledávání e-shopu.
Nastavení obrázků
Export z Webnode obsahuje všechny obrázky v jedné buňce oddělené znakem ",". Pro import do Shoptetu je důležité, aby v každé buňce byl umístěný právě jeden obrázek (adresa URL).
Pro každou další URL obrázku tedy vložte vedle sloupce image nový sloupec (Domů → Buňky → Vložit → Vložit sloupce listu). Sloupec pojmenujte image2, image3 atd. a zkopírujte do nich vždy pouze jeden obrázek (jednu URL adresu).
Pokračujeme
Zkontrolujte, že ve sloupci code má každý produkt jedinečný kód.
Code produktu může obsahovat znaky A–Z, 0–9 a speciální znaky _ /-. mezera.
Z tabulky odstraňte sloupce:
pro které nemáte v exportu v sloupcích žádné hodnoty,
a které zároveň Shoptet nepoužívá (zkontrolujte podle tabulky 01).
Klikněte na sloupec, který chcete odstranit. Sloupec odstraníte pomocí Domů → Buňky → Odstranit → Odstranit sloupce listu.
Zkontrolujte, že:
Nemáte v souboru prázdné sloupce. Sloupec, který má název, není prázdný. Např. sloupec pairCode, pokud nemáte varianty zboží.
Nemáte v souboru prázdné řádky.
Pokud prázdné sloupce a řádky najdete, odstraňte je. Po dokončení úprav tabulku uložte.
Import produktů do Shoptetu
Importujte soubor ve formátu XLSX.
Pokud používáte Google Tabulky:
Otevřete tabulku, kterou jste upravovali a je prozatím uložena na Disku Google.
Uložte ji na disk ve vašem počítači. Z horního menu zvolte Soubor → Stáhnout jako → Microsoft Excel (.xlsx).
Tabulka se automaticky stáhne a naleznete ji ve složce se staženým soubory.
Vstupte do administrace Shoptetu do sekce Produkty → Import.
Vyberte záložku Import.
V nastavení zaškrtněte první možnost Neměnit produkty a varianty, které nejsou obsaženy v importovaném souboru.
Ostatní možnosti ponechejte.
Vyberte soubor a vpravo nahoře klikněte na tlačítko Importovat.
Import se automaticky dokončí.
Importované produkty naleznete v administraci Produkty → Přehled.
Dokončení a úpravy
Do Shoptetu je možné z Webnode importovat jen některé značky, jak ukazuje tabulka výše. Dále bude třeba provést další úpravy a nastavení, zejména pak doplnit údaje o vašich produktech.
V Shoptetu jsou dva způsoby, jak informace o produktech doplnit:
1. Úplný export/import
Možnost pro uživatele zručné v Excelu nebo v obdobném programu.
Doporučujeme ji v případě většího množství produktů.
V administraci e-shopu nastavíte a provedete úplný export, ten vám vypíše všechny značky, které je možné u produktů nastavit.
Značky, které vám budou u existujících produktů chybět, doplníte podle vysvětlující tabulky.