Všechna důležitá nastavení jste už provedli podle článku První nastavení e-shopu. Váš e-shop je tedy připraven ke spuštění a může přivítat první zákazníky.
Víme, že zvládnout všechny procesy a organizaci může být trošku náročnější. Aby prvotní fáze provozu vašeho e-shopu probíhala hladce, připravili jsme pro vás článek o propagaci e-shopu a článek o efektivitě a procesech na e-shopu, který právě čtete.
V článku se dozvíte, jak váš e-shop nastavit tak, abyste ušetřili co nejvíce času a námahy. Dozvíte se, jak pracovat se zákazníky, jak vylepšit jejich zážitek z nákupu, jak zautomatizovat doplňování zboží a ještě mnohem víc.
Ať už provozujete e-shop sami nebo v týmu, jistě jednou přijde čas na to, kdy budete chtít propůjčit přístup někomu jinému. Nemusí se nutně jednat o vašeho kolegu. Přístup do e-shopu může potřebovat jak váš externí účetní, tak i marketingový specialista.
Je možné komukoliv vytvořit přístup s plnými nebo omezenými právy. Zároveň v logu akcí uvidíte, jaké kroky daná osoba na e-shopu udělala.
Práce se zákazníky patří k činnostem, které budete provádět prakticky denně. Vyplatí se tedy dobře je nastavit a zautomatizovat.
Díky doplňku Velkoobchod můžete vytvářet zákaznické skupiny a přidávat k nim různé ceníky. Nemusí jít nutně o velkoobchodní klientelu. Tato funkce vám přijde vhod i v případě, kdy chcete mít své VIP zákazníky a těm nabízet zboží za výhodnější ceny. Nebo můžete pro některé skupiny nastavit jiné slevové akce za jiných podmínek.
Protože důvěra mezi e-shopařem a zákazníkem musí být z obou stran, můžete také nastavit, která pole budou povinná pro vaše zákazníky při registraci.
Velkou pomoc při vytváření marketingové strategie, výpočtu slev nebo při plánování nákladu na vratky představuje hodnocení zákazníků. S ním si nastavíte kritéria pro žádoucí chování zákazníků. S takovými pak můžete dále pracovat, jsou to vaši dobří klienti. Stejně tak odhalíte i rizikové zákazníky, kterým můžete v případě potřeby stornovat jejich objednávky, pokud víte, že v minulosti nadměrně vraceli zboží nebo za ně neplatili.
Silný nástroj, který je třeba používat opatrně, pak představuje blokování IP adres.
K prodeji na e-shopu neodmyslitelně patří produkty. Produkty budete naskladňovat, naceňovat, expedovat zákazníkům, kontrolovat jejich počet na skladě. Že to zní složitě? S funkcí Skladového hospodářství nemusí.
Díky skladovému hospodářství snadno ohlídáte stav zásob vašich produktů. Jakýkoliv expedovaný produkt se ze skladu odečte. Nastavíte, jak se má zboží chovat po vyprodání. Zákazníkům můžete umožnit nakupovat do minusu, s hlídáním skladových nároků je to snadné. Stejně tak jednoduše zboží naskladníte.
Sklad také snadno sladíte s vašimi objednávkami. Můžete nastavit, jestli daný stav objednávky řeší skladový nárok. Více informací včetně příkladu nastavení najdete v článku Stavy objednávky.
Pokud máte více provozoven, jistě využijete možnosti mít více skladů. Pohyby zboží na skladě si můžete také nechat hlídat. Denně dostanete e-mail s přehledem vyprodaného zboží, budete tedy vědět, co doobjednat.
K produktům také patří práce s dodavateli. Nejzákladnější funkcí, která naskladňování zboží urychlí, jsou automatické importy produktů. Na novou úroveň posunete práci s dodavatelským feedem se službou NapojSe.
Důležitou, a proto možná tolik obávanou, povinnost představuje inventura. S doplňkem Skladové hospodářství provedete inventuru velmi snadno. Pokud máte více poboček a více skladů, můžete inventuru provést pro každý sklad zvlášť.
V Shoptetu máme vlastní systém fakturace. S ním můžete snadno vyřizovat vaše objednávky a vytvářet doklady. Spoustu práce a námahy vám ušetří automatické párování plateb s objednávkami. Pokud používáte jinou banku než Fio, doporučujeme doplněk Propojení s bankou od Shoptet Pay.
Pro ještě vyšší úroveň automatizace a větší úsporu času je tu doplněk Automatizace objednávek, který vám dává bohaté možnosti nastavení pravidel pro zpracování objednávek. Umí také propojení s Balíkobotem a zjednoduší vytváření účetních dokladů.
Tím však vaše práce s účetnictvím končit nemusí. Svůj e-shop můžete propojit s mnoha účetními systémy.
Protože víme, že odškrtnutím položky cesta produktu nekončí, můžete svoje objednávky exportovat a odeslat dopravcům. Díky naším systémovým exportům se snadno napojíte na dopravce jako jsou:
Práce s produkty nabízí i mnohem zajímavější věci než jen obsluhu skladu. Pokud skvěle ovládnete práci s produkty, zpříjemníte svým zákazníkům nákup a sobě ušetříte spoustu času.
Doslova denně se setkáte s importem produktů. Pokaždé, když přidáváte na e-shop nové produkty, nejjednodušším způsobem je importovat je hromadně.
Pomocí exportu a následného importu snadno aktualizujte informace nebo ceny u mnoha vašich produktů najednou. Postup je velice jednoduchý a ušetří vám mnoho práce s klikáním. Nikdy není pozdě si ho osvojit.
Vašim zákazníkům můžete přinášet informace o dostupnosti zboží. Stačí si na e-shopu aktivovat hlídacího psa.
Máte na e-shopu produkt, který nějak souvisí s jiným produktem? Pak můžete spojit více takových produktů do jedné sady. Pokud chcete zákazníkům usnadnit výběr zboží, pak ke každému produktu můžete nastavit související a podobné produkty. To oceníte zvláště v případě, kdy máte širokou nabídku produktů a chcete zákazníkovi poradit další, které by se mu mohly k už zakoupenému produktu hodit.
Součástí řešení od Shoptetu je i možnost přidávat na váš e-shop články a další texty. Pomocí rubrik a jejich nastavení můžete na e-shopu vytvořit plnohodnotný blog.
Na dopravu zdarma nebo na dárky k objednávce snadno upozorníte zákazníky pomocí bannerů. Můžete je upozornit na nové produkty, akce a slevy.
Ke stejnému účelu vám poslouží i upozornění pro nové návštěvníky. Pomocí něj můžete pozvat zákazníky k odběru novinek z vašeho newsletteru.
Slevovými akcemi a newslettery oslovíte zákazníky, kteří už si cestu na váš e-shop našli. Možnosti propagace e-shopu jsou však ještě mnohem širší. S námi můžete expandovat i mimo virtuální prostor svého e-shopu. Více o tom, jak můžete o sobě dát vědět novým zákazníkům, se dozvíte v článku Marketing: Jak vše nastavit pro lepší prezentaci e-shopu.